Kandidatexamen i internationell verksamhet
Kauno Kolegija
Nyckelinformation
Campus läge
Kaunas, Litauen
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 260 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
International Business är ett program som speglar marknadens behov; bygger på en modulprincip som säkerställer studiernas tvärvetenskaplighet, flexibel inlärningsmiljö, stärker elevernas roll i studieprocessen, uppmuntrar deras oberoende, aktivitet, ansvar för studieresultaten, integrerar praktiska och självstudieuppgifter; gör en entermins praktik i företagsföretag. Programmet är inriktat mot problemundervisning, bildande av studenternas systematik och socialt ansvarsfulla och etiska affärer. Studenter på programmet kommer att studera på en högre skola eller göra en termins praktik i ett affärsföretag utomlands.
Syftet med studieprogrammet International Business är att lära framtida internationella företagschefer att analysera den internationella affärsmiljön, kommunicera och samarbeta med utländska partners och kunder samt tillämpa affärsledningsprinciper och bestämmelser i internationella affärsregler genom att planera och organisera internationella affärsaktiviteter i företaget eller dess avdelning. Därför bör International Business-programmet väljas av självhävdande, resultatorienterade, kommunikativa personer som gillar att arbeta i team, är ansvarsfulla, självsäkra och inte är rädda för utmaningar och risker. Dessutom är detta program riktat till kreativa människor som inte är bekanta med ord, som "kan inte" eller "omöjligt".
inriktningar
E-Business Organisation – studenter kommer att lära sig att organisera och hantera e-business. Utbildningen fokuserar på användning och tillämpning av moderna IT-verktyg för att skapa, expandera och utveckla företag. Sådana specialister är mycket efterfrågade på arbetsmarknaden. Det är mycket viktigt att känna till och följa juridiska regler inom e-handel, därför kommer studenterna också att studera den juridiska miljön för e-handel.
Studieämnen: E-tjänster, E-marknadsföring, E-handelsrättsliga miljö, Affärsprojekt, E-affärsplattformar och verktyg, Hantering av sociala konton och webbplatser, Investerings- och riskhantering, Affärsetik.
International Marketing Management riktar sig till kreativa, kommunikativa och organiserade människor. Framgång på utländska marknader garanteras inte bara av den höga kvaliteten på varor eller tjänster, snabb och billig service utan också av effektiv marknadsföring. Medan de studerar ämnena för denna specialisering kommer studenterna att hitta svar på frågor om hur man hittar den mest gynnsamma utländska marknaden, väljer korrekt form och tidpunkt för inträde, använder sin konkurrensfördel, reagerar snabbt på förändrade handelsvillkor etc.
Studieämnen: Marknadsledning och planering, Brand Management, Internationell marknadsundersökning, Affärsetik, Direkt- och E-marknadsföring, Innehålls- och Social Media Marketing, Hantering av kommunikationsåtgärd, Konsumentbeteende.
Läroplan
Kurser
1 termin
Ekonomi: 15 hp
- Mikroekonomi och makroekonomi, 6 hp
- Affärsmatematik och statistik, 5 hp
- Grunderna i tillämpad forskning, 4 hp
Internationell affärskommunikation: 15 hp
- Affärsengelska, 5 hp
- Interkulturell kommunikation, 6 hp
- Kommunikationspsykologi, 4 hp
2 termin
Grunderna i internationella affärer: 15 hp
- Internationell företagsmiljö, 4 hp
- Affärsmodeller och projekt, 4 hp
- Entreprenörskap och innovation, 4 hp
- Legal Regulation of International Business, 3 hp
Företagsledning: 15 hp
- Management, 7 hp
- Marknadsföring, 4 hp
- Företagsredovisning, 4 hp
3 termin
Sustainable Enterprise Resource Management: 15 ECTS
- Företagsekonomi, 3 hp
- Human Resource Management, 3 hp
- Företagsledningssystem, 4 hp
- Ekonomi, 5 hp
Export- och importhantering: 15 hp
- Internationell handel, 5 hp
- Supply Chain Management, 3 hp
- International Business Law, 4 hp
- Internationell förhandling, 3 hp
4 termin
Professionell praktik: 30 hp
- International Business Process Simulation, 8 hp
- Professionell praktik i ett företag, 7 hp
E-Business Organization / Integrated Marketing Communications: 15 ECTS
- E-marknadsföring / Direkt och E-marknadsföring, 4 hp
- E-business Legal Environment / Content and Social Media Marketing, 4 ECTS
- Marknadsundersökning / Hantering av kommunikationsåtgärder, 4 hp
- E-business Projects / Consumer Behaviour, 3 ECTS
5 termin
E-Business Management / International Marketing Management: 15 ECTS
- E-affärsplattformar och verktyg / Marketing Management, 5 ECTS
- Hantering av sociala konton och webbplatser / Brand Management, 4 / 3 ECTS
- Investering och riskhantering / Internationell marknadsundersökning, 3 / 4 ECTS
- Affärsetik, 3 hp
- Från listan över fritt valbara kurser som erbjuds av KK, 15 hp
6 termin
Examensarbete: 30 ECTS
- Avslutande praktik, 21 hp
- Slutarbete, 9 hp
Fritt valbara kurser
Global Economics: 15 hp
- Global och regional ekonomi, 5 hp
- Interkulturell kommunikation, 5 hp
- Krishantering, 5 hp
Modern ledning av organisation: 15 ECTS
- Talent and Competencies Management, 5 hp
- Creative Solutions of Business, 5 ECTS
- Change and Innovation Management, 5 hp
Från idé till företag: 15 hp
- Kreativ affärsutveckling: planering och verifiering, 6 hp
- Finansiering av affärsidé, 5 hp
- Kommersialisering av en affärsidé, 4 hp
Business Change Management: 15 hp
- Change Management, 4 hp
- Riskhantering, 5 hp
- Projektledning, 6 hp
Personlighet och karriär: 15 ECTS
- Personlighetspsykologi och självutbildning, 5 hp
- Ledarskap, 5 hp
- Karriärplanering, 5 hp
Hantering av kundrelationer: 15 hp
- Stresskontroll, 6 hp
- Effektiv kundhantering, 5 hp
- Konflikthantering, 4 hp
Kreativ personlighet: 15 hp
- Personal Branding, 5 hp
- Kreativt skrivande, 5 hp
- Kreativt beslutsfattande, 5 hp
Friskvård och hälsokvalitet: 15 hp
- Healthy Living and Nutrition, 5 ECTS
- Livscoaching, 5 hp
- Rörelse- och konstterapi, 5 hp
Aktiv fritidsorganisation: 15 hp
- Former för aktiv fritid, 5 hp
- Sport för alla, 5 hp
- Leisure Projects Management, 5 hp
Franska och spanska språk och kultur: 15 ECTS
- Franska språket och kulturen, 8 hp
- Spanska språket och kulturen, 7 hp
Kommunikationspåverkan på massorna: 15 ECTS
- Genuskommunikation, 5 hp
- Personlig kommunikation, 5 hp
- Propagandateori, 5 hp
Hållbarhet och resor: 15 hp
- Hållbar turism, 5 hp
- Ansvarsfull konsumtion, 5 hp
- Hållbar Event Management, 5 hp
Ryska språket och kulturen: 15 hp
- Ryska språket, 9 hp
- Ryska kulturresurser, 6 hp
språk
Undervisningsspråk: 100% engelska (en specifik nivå av engelska krävs för denna kurs).
bedömning
Ett tiopunkters kumulativt bedömningssystem för bedömning av kunskaper och färdigheter används. Lärandemål bedöms under hela terminen. Bedömningsmetoder inkluderar översättningar, prov, individuella och gruppuppgifter, presentationer, projekt, presentationer av praktiska och självstudieuppgifter m.m.
Slutbetyget består av bedömning av kursuppgifter och slutprov.
Dina föreläsare
Föreläsare är företagare. Högt kvalificerade, erfarna föreläsare följer noga sina studenters utveckling med hjälp av inspirerande undervisningsmetoder. Studiematerial är relaterat till aktuella händelser, verkliga problem och nya akademiska rön från KUAS forskargrupper. Dessutom är affärsmän inbjudna till föreläsningar för att dela den senaste, relevanta informationen och sina personliga erfarenheter.
Moderna undervisningsmetoder inkluderar besök på olika företagsföretag och presentationer av gästföreläsare. Dessa metoder ger våra studenter praktiska möjligheter till lärande genom exponering för olika arbetsmetoder och interaktion med okända branscher och organisatoriska strukturer.
Gästföreläsare från utländska universitet bidrar till mångfalden av färdigheter och kunskaper vid KUAS. Studenter kan få erfarenhet av sitt studieprogram från gästföreläsare som kommer från Tjeckien, Spanien, Polen, Finland, Lettland, Estland, Polen, Nederländerna, etc.
I modulerna arbetar föreläsare tillsammans med föreläsare från utländska läroanstalter där liknande utbildningsprogram genomförs.
Lärningsprocess
Studenterna kommer att studera i ett modulärt studieprogram som ger en flexibel inlärningsmiljö och främjar studenternas autonomi.
Elevinriktad självstudier bygger på uppgifter och gruppaktiviteter som uppmuntrar till problematiskt och kritiskt tänkande. En pedagogisk miljö skapas för att ge studenterna möjlighet att självkontrollera sin studieprocess, reflektera över sin verksamhet och uppmuntra kreativitet och innovation. Programmet eftersträvar studenters aktiva deltagande i studieprocessen. Diskussioner och dialoger mellan lärare och elev uppmuntras alltid i föreläsningarna.
Programresultat
Varför studera International Business?
Följande kompetenser kommer att utvecklas:
- Kommer att förstå principerna för globala affärsmarknader och hållbar utveckling.
- Kommer att kunna tillämpa teorierna om ekonomi och företagsledning, samt rättsakter som reglerar internationellt företagande i praktiken.
- Kommer att kunna analysera den internationella affärsmiljön, bedriva tillämpad forskning som syftar till att hitta lösningar för specifika affärsproblem och planera möjligheterna för internationell affärsutveckling.
- Kommer att kunna analysera och bedöma internationella prestationsresultat för ett affärsföretag.
- Kommer att kunna planera och organisera internationella handelsprocesser genom att ansvarsfullt förvalta företagets resurser.
- Kommer att kunna välja rätt verktyg för att skapa mervärde av exporterade produkter på olika utländska marknader.
- Kommer att kunna planera och organisera e-affärer/ kommer att kunna planera affärsföretagets internationella marknadsföringsprestanda på olika marknader och analysera förändrade marknadstrender/ kommer att kunna analysera den internationella livsmedelsmarknaden och förbereda projektet om livsmedelsföretagens organisation.
- Kommer att kunna visa förhandlingsförmåga och lagarbete; att kommunicera och samarbeta i mångkulturella och flerspråkiga företagsmiljöer.
- Kommer att kunna uppfatta sitt eget moraliska ansvar, prestera i enlighet med företagets uppdragsbeskrivning och tillhandahålla motiverade affärsrelaterade problemlösningar, och kommer att kunna visa självständighet och kreativitet genom att fatta ledningsbeslut, och implementera och utveckla affärsinnovationer.
- Kommer att kunna planera sin egen karriär och professionella utveckling genom att tillämpa förvärvade kunskaper och färdigheter.
Galleri
Karriärmöjligheter
Studier baserade på praktik
I kursen International Business lär du dig inte bara teori, utan du kommer också att kunna tillämpa den i praktiken på grund av samarbete med olika företag. Studenter gör sina praktikplatser i olika typer av företag: media; kommunikations- och informationsavdelningar i centra som tillhandahåller kulturella och sociala tjänster eller i tillverkningsföretag.
Studenter gör sina professionella praktikplatser under sin fjärde eller sjätte termin. De är inbjudna att göra praktik i de största litauiska affärsföretagen.
Framtida karriär
Kandidaterna kommer att vara konkurrenskraftiga på den internationella arbetsmarknaden; kommer att ha de färdigheter och praktiska erfarenheter som krävs för att kommunicera med affärspartners och kunder; kommer att kunna etablera och utveckla sitt eget företag; kommer att vara beredd på att arbeta inom avdelningarna för export, leverans, kundservice, marknadsföring, projektledning, kvalitet, e-handel, internationella relationer och kommunikation, produkt och internationell affärsutveckling.
Tillgång till ytterligare studier
Kandidaterna har rätt till ett kreditöverföringssystem för att gå in på nivå ett universitetsutbildningsprogram, de kan välja magisterprogram. Fortsättningen av studier är möjlig i studieprogrammen inom turism och fritid, förvaltning och företag i litauiska och/eller utländska universitet.