Kandidatexamen i internationell marknadsföring
BFSU Solbridge International School of Business
Nyckelinformation
Campus läge
Beijing, Kina
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Begär info
Studieavgifter
CNY 39 900 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Internationell marknadsföring
International Marketing undersöker effekterna av ekonomisk, kulturell, politisk, juridisk och annan miljöpåverkan på internationell marknadsföring. Inom detta sammanhang ligger fokus på hur man identifierar och analyserar globala marknadsföringsmöjligheter och undersöker produkt-, pris-, distributions- och marknadsföringsstrategier.
Specialiseringskurser
- International Marketing Management (obligatorisk)
- Konsumentbeteende (obligatorisk)
- Brand Management (obligatorisk)
- Marknadsföringsmetoder (obligatorisk)
- Internationell verksamhet
- Företagande
- International Business Negotiation
- Strategisk ledning
- Internationell investeringsanalys
- International Finance
- M
- Finansiella marknader och institutioner
- Kinesisk affärsmiljö
- Kinesisk kultur
- Kina Business Law
- Att göra affärer i Kina
* Obs: Studenterna är skyldiga att genomföra alla obligatoriska specialiseringskurser av sina egna huvudmän. Dessutom måste de välja ytterligare 7 specialkurser från andra majors.
Studieperiod
4 år
Inskrivning
Vårtermin / höstterminen
Ansökningstiden
- 30 december för vårterminen
- 30 juni för höstterminen
Ingångskrav
Avslutad erkänd gymnasium eller motsvarande År 12 studier till den obligatoriska standarden.
Kunskaper på engelska. [TOEFL (IBT) 79 / IELTS 6.0 / TOEIC 750] (Intervju kan krävas)
Terminsavgift
39 900 CNY / år
Examentilldelad
Kandidatexamen i företagsekonomi och administration (International Marketing)