Inledning
Kandidatexamen i internationell marknadsföring vid Schellhammer Business School är ett unikt program som fokuserar på studier av marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.
Den tvärvetenskapliga kursplanen som inkluderar marknadsföring, digitala medier, reklam, marknadsföringsforskning och planering ger studenterna ett brett utbildningsperspektiv med möjlighet att driva framtida karriärer inom media och reklam där färdigheter finslipade på detta program som kritiskt, analytiskt och kreativt tänkande, intellektuell smidighet och innovation värderas högt.
I linje med alla andra forskar- och grundutbildningsprogram vid Schellhammer Business School kommer de mångfaldiga frågor som mänskligheten står inför - överbefolkning, klimatförändringar, föroreningar, föroreningar, utarmande resurser, grov ojämlikhet, misslyckade ekonomiska system och politisk dogmatism att undersökas samtidigt som man förespråkar och stöder en nytt trossystem.
Det mänskliga tillståndet är att söka svar på många mänskliga och skapade problem genom att försöka göra en moralisk, etisk, andlig och intellektuell känsla av världen.
Curriculum
År 1
År 2
År 3
marknadsföringsprinciper
Akademisk läsning och skrivfärdigheter
Industriella besök och kritisk analys
Självhantering
Presentations färdigheter
Introduktion till ledning
Media och reklam
Kommunikationsfärdigheter
Förhandling och konfliktlösning
Bygga och leda effektiva lag
Etik & filosofisk antropologi
Ekonomihantering och dataanalys
Marknadsmärke, segmentering och positionering
Industriella besök och kritisk analys
Media och reklam
Digital marknadsföring och e-handel
Tjänster Marknadsföring
Marknadsundersökning
Personalavdelning
Konsumentbeteende
Marknadsplanering
Människans tillstånd och planeten
Familjeföretaget
Industriella besök och kritisk analys
Mindens arkitektur
Hållbarhet: Global Resources Challenge
Begrepp för personlig utveckling
Trender och innovation inom marknadsföring
Personlig presentation och karriärutveckling
Språkkurser som erbjuds: spanska, franska, tyska, italienska, kinesiska mandarin, japanska, ryska och engelska.
Observera att ämnen som erbjuds kan variera från den publicerade listan och revideras regelbundet för att säkerställa maximal relevans för den närstående industrin och näringslivet. Språkkurser är baserade på efterfrågan (minst fem studenter) per nivå och måste väljas före semesterstart.KursinformationKurskod: BBA-300
Kursens längd: 3 akademiska år
Semester 1: Oktober / Semester 2: februari
ECTS (European Credit Transfer System): 180 poäng
Minsta ålder: 18 årantagningMinst 18 år gammal
IB, A-nivå, gymnasium eller motsvarande examenÖverför studenter
Poäng för relevanta kurser som genomförts vid andra skolor, högskolor eller universitet kan utvärderas för överföring till ett av våra program. Transferstudenter behöver inte skicka rekommendationsbrev. Överföringsstudenter måste skicka in avskrifter från sina tidigare skolor, högskolor eller universitet så att poäng och kurser kan utvärderas för överföring.
Icke-EU-studenter
Studenter som inte är medborgare i Europeiska unionen uppmuntras att ansöka cirka 2-4 månader före önskat startdatum för att ge tid för visumbehandling. Om visumet försenas kan studenter skjuta upp sina studier till nästa tillgängliga startdatum. För att ansöka om visum måste du accepteras som student vid Schellhammer Business School och uppfylla alla riktlinjer och krav som fastställts av ambassaden i deras land. Om du behöver någon vägledning under processen, tveka inte att kontakta vår internationella antagningsavdelning.