Kandidatexamen i internationell ledning inom hotell och turism
Aspira University College
Nyckelinformation
Campus läge
Split, Kroatien
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 4 600 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Enkelbetalning (per läsår, i 2 terminer, utan boende)
Introduktion
Studieprogram skapat i samarbete med arbetsgivarna
Det professionella grundutbildningsprogrammet för International Hospitality and Tourism Management förbereder studenterna för ledningsfunktioner inom turism-, gästfrihets- och hotellbranschen.
Turism är en av de mest perspektivrika industrierna i världen, en betydande exportprodukt och genererar sysselsättning. För att öka marknadsvärdet inom turism krävs högkvalitativ professionell personal och ledningspersonal.
International Hospitality and Tourism Management studieprogrammet syftar till kvalitetsförbättring av experter genom att introducera nya ytterligare kunskaper och färdigheter genom specialisering. Utbildningen genomförs i enlighet med Bolognaprocessen och pågår under sex terminer, dvs tre år. Under den tredje terminen väljer studenterna mellan ett av de tre specialiserade studieområdena: Destinationsorganisationer och företagsledning, hotellledning eller gastronomi. Den sjätte terminen är helt tillägnad praktisk träning.
Utbildningsmål
Målet med studieprogrammet för International Hospitality and Tourism Management är den kvalitativa förbättringen av yrkesverksamma för att arbeta inom hotellbranschen och turism genom att introducera nya och ytterligare kunskaper och färdigheter genom specialiseringar. Specialiseringen är organiserad så att studenter efter avslutad fjärde termin väljer på femte terminen mellan två studieområden, nämligen: Hotellledning och ledning av destinationsorganisationer (DMO) och Företag (DMC). Denna typ av inriktning ger studenterna kunskaper som är tillämpbara och krävs på arbetsmarknaden och som är relevanta i ett internationellt sammanhang.
Studenterna kommer att vara kompetenta att utföra lednings- och administrativt arbete i turistråd, resebyråer, föreningar, turistföreningar, turistavdelningar i stadsförvaltningar, avdelningar för turism i länet, avdelningen för turism vid ministeriet för turism, hotellanläggningar, affärssystem , event managementföretag, marknadsföringsbyråer, marknadsföringskommunikationsbyråer, marknadsföringsavdelningar, konsultföretag och andra; såväl som i allmänhet; leda företag inom olika grenar av ekonomi, handel m.m.
Specialiserade studieområden
Hotellledning
Utbildningen av Hotel Management, med hjälp av toppexperter och akademiska föreläsare med rik expertis och erfarenhet. De huvudsakliga målen för detta program är individualiserat arbete i små grupper med direkt handledning av assistenter och lärare; en hög nivå av vertikal och horisontell studentrörlighet; ett stort antal valbara kurser som studenter kan välja vid vilken annan högskola som helst.
Destination Management Organisations (DMO) och Destination Management Companies (DMC)
För en hållbar utveckling av modern turism är nyckelförmedlare de som kopplar samman utbud med efterfrågan. Destinationsförvaltningsorganisationer (DMO) är av offentlig karaktär och syftar till att hantera destinationsutveckling, marknadsföring av destinationer, samt främja samarbete mellan den offentliga och privata sektorn.
Studieprogrammets varaktighet
Studieprogrammet pågår i 3 år (6 terminer), och det genomförs både som heltids- och deltidsstudier. Efter att ha avslutat studieprogrammet för International Hospitality and Tourism Management erhåller studenterna, enligt bestämmelserna i Bolognaprocessen, minst 180 högskolepoäng och yrkestiteln Bachelor of International Hospitality and Tourism Management (B. Econ.)
Studentintag och ansökan:
Det finns 2 (två) antagningar av studenter per läsår – Sommartermin (start i mars) och Vintertermin (start i oktober)
Ansökan är öppen året runt!