Kandidatexamen i internationell ledning inom hotell och turism

Allmänt

Programbeskrivning

Studieprogram skapat i samarbete med arbetsgivarna

Grundutbildningsprogrammet för International Hospitality and Tourism Management förbereder studenterna för ledningsfunktioner inom turism, gästfrihet och hotellbranschen.

Turism är en av världens mest perspektiva industrier, en betydande exportprodukt och generatorn för sysselsättning. Ökande marknadsvärde i turism kräver att ha högkvalitativ professionell och ledande personal.

Internationell gästfrihet och turismledningsprogrammet syftar till kvalitetsförbättring av experter genom att introducera ny kunskap och färdigheter genom specialisering. Studiet genomförs i enlighet med Bolognaprocessen och varar i sex terminer, det vill säga tre år. Under den tredje terminen väljer studenterna mellan ett av de tre specialområdena: Destination Organisations och företagsledning, hotellledning eller gastronomi. Den sexte terminen är helt dedikerad till praktisk träning.

Vem är studieprogrammet avsett för

Grundutbildningen för International Hospitality and Tourism Management på University College Aspira är avsedd för dem som vill utbildas för att förvalta funktioner inom turism och hotellbranschen, liksom de som redan är anställda men vill förbättra den befintliga och förvärva ny kunskap och färdigheter.

Turismen är utan tvekan en av världens mest lovande industrier, och för många länder är det en viktig exportprodukt och en anställningsgenerator. Numera är turismen ett socialt och ekonomiskt faktum som är en oumbärlig del av den moderna civilisationen i det internationella samfundet. Turism är en av de allmänna egenskaperna hos de tider vi lever i.

Turismens historia visar att systematisk planering är en av de avgörande faktorerna för turismutveckling anpassad till turismens och mottaglighetens behov, och förvaltning i turism är ett speciellt koncept och ett sätt att förvalta affärsverksamhet som möjliggör att man uppnår tillfredsställelse turistkunder samt realisering av intäkter och andra mål.

Utbildning och utbildning är centrala resurser för modern verksamhet och utveckling. En adekvat utbildning av personal inom hotellbranschen och turism är således en förutsättning för konkurrensfördelar hos ett visst samhälle, vilket ökar produktiviteten och ökat marknadsvärde.

110543_110491_Hospitality.jpg

Utbildningsmål

Målet med studieprogrammet International Hospitality and Tourism Management är den kvalitativa förbättringen av yrkesverksamma att arbeta inom hotellbranschen och turismen genom att introducera nya och ytterligare kunskaper och färdigheter genom specialiseringar. Specialisering är organiserad så att studenter efter avslutad fjärde termin väljer i femte terminen mellan två studier, nämligen: Hotel Management and Management of Destination Organisations (DMO) och Företag (DMC). Denna typ av specialisering ger studenterna kunskaper som är tillämpliga och nödvändiga på arbetsmarknaden och som är relevanta i det internationella sammanhanget.

Studenterna kommer att vara kompetenta att göra ledarskap och administrativt arbete i: turistbyråer, resebyråer, föreningar, turistföreningar, turistavdelningar i stadens regeringar, turistavdelningar i länet, turistavdelningen vid turistministeriet, hotellfaciliteter, affärer system, evenemangshanteringsföretag, marknadsföringsbyråer, marknadsföringsbyråer, marknadsföringsavdelningar, konsultföretag och andra; såväl som i allmänhet; hantera företag inom olika grenar av ekonomi, handel mm

Specialiserade fält av studie

Hotellhantering

Studieprogrammet för Hotel Management, med hjälp av toppexperter och akademiska föreläsare med stor kompetens och erfarenhet. Huvudsyftet med detta program är individualiserat arbete i små grupper med direkt handledning av assistenter och lärare. hög nivå av vertikal och horisontell studentmobilitet ett stort antal valbara kurser som eleverna kan välja vid någon annan högre utbildningsanstalt.

Destination Management Organisations (DMO) och Destination Management Companies (DMC)

För en hållbar utveckling av modern turism är nyckelförmedlare de som förbinder utbudet med efterfrågan. Destinationsförvaltningsorganisationer (DMO) är av allmän karaktär och syftar till att förvalta destinationsutveckling, marknadsföring av destinationer samt främja samarbete mellan den offentliga och privata sektorn.

Gastronomi

Tack vare sitt unika kulinariska erbjudande blir Kroatien snabbt en av de bästa gastronomiska regionerna. Utbildningen Gastronomi lär dig allt om matlagning, restaurang och kökshantering. Våra internationella och lokala chefs- och gastronomexperter kommer att bana väg för alla utmaningar i din kulinariska karriär.

Varaktighet för studieprogrammet

Studiet går i 3 år (6 terminer), och det genomförs både som en heltid och deltid studieprogram. Efter avslutad studieprogram för International Hospitality and Tourism Management erhåller studenterna enligt Bolognaprocessen minst 180 högskolepoäng och professionell titel på:

  • Kandidatexamen i Internationella Hospitality and Tourism Management (B. Econ.)

Lärandesultat för studieprogrammet

De förväntade lärandemålen som uppnåtts genom avslutandet av denna professionella studie ger studenterna följande kompetenser:

  • att erkänna turismens betydelse och roll på nationell och internationell basis (från hela samhällets och individens sida)
  • att tillämpa färdigheter som kommer att relateras till turismutvecklingsplanering samt turismförsörjning
  • att skapa en unik turistprodukt och placera den på en internationell konsumentmarknad
  • att utforma ett erbjudande för ett turistmål baserat på turismens behov och efterfrågan
  • att kommunicera med deltagare av ett visst turistmål på ett lämpligt sätt
  • att tillämpa marknadsföringskoncept på den internationella turistindustrin
  • att tillämpa ledningsfunktioner och tekniker inom turism och metoden för ledningsberäkningar
  • att bedriva marknadsundersökning i utvecklingen av effektiva strategier och planer för genomförande och kontroll av affärsmål och aktiviteter inom turism
  • att skapa en finansiell plan för en turistorganisation eller ett företag
  • identifiera de positiva och negativa effekterna av turismens utveckling på miljön och identifiera gränserna för turismutveckling utan rymdmättnad samtidigt som de önskade ekonomiska effekterna uppnås
  • Att tillämpa principerna om hållbar utveckling som ett grundläggande villkor för utveckling och bevarande av ett turistmål
  • att skapa ett adekvat turist-erbjudande baserat på etablerade turistresurser och attraktioner
  • att tillämpa rättsakter och lagar i internationell turistverksamhet
  • att kombinera tillämpade matematiska metoder för att göra strategiska affärsbeslut
  • att använda modern informationsteknik i affärer
  • att förstå vikten av gastronomi och enologi för att skapa en komplett turistupplevelse
  • att lära känna teknikerna och historien om matlagning
  • att lära känna moderna kulinariska trender och lära sig att tillämpa dem
  • att träffa erfarna kockar och delta i sina workshops genom modern undervisning,
  • att tillämpa lärd kunskap i modernt utrustade kök
  • att få en speciell erfarenhet av att bekanta sig med traditionella kroatiska gastronomiska och enologiska produkter genom utflykter
  • att tillämpa principerna för den internationella transaktionen av produkter, tjänster, kapital och arbete, lösa praktiska fall och problem från en verklig näringsliv

Semesteröversikt

Semester I

  • Ekonomiska principer
  • Företagsmatematik
  • Grunderna för den internationella turismen
  • Affärs kommunikation på den internationella marknaden
  • Business engelska I
  • Idrott

Semester II

  • Datavetenskap
  • Internationell förvaltning
  • Internationell marknadsföring i turism
  • Turismgeografi
  • Business engelska II
  • Fysisk utbildning II

Semester III

  • Principer för redovisning
  • Resebyråer och researrangörer
  • International Commercial Law
  • Förvaltning av selektiva former av turism
  • Andra främmande språk I
  • Fysisk utbildning III

Semester IV

  • Entreprenörskap i hotellbranschen
  • Catering och turism
  • Hållbar utveckling i den internationella turismen
  • Ekonomien i International Hotel Management
  • Företagsstatistik
  • Andra främmande språk jag *
  • Fysisk utbildning IV

Hotellhantering

Semester V

  • International Hotel Management
  • Försäljning och Front-Desk Operations
  • Internationell förvaltning av gastronomi och teknik för mat och dryck
  • Personalavdelning
    • 1. Valfri kursorientering
    • 2. Valfri kursorientering

Semester VI

  • Student praktik / Business Project in Tourism
  • Examensarbete

Lista över valbara kurser

  • International Destination Management
  • Word kulturarv och turism
  • Utveckling av destinationshanteringsorganisationer
  • Sportledning i turism
  • Turismorganisation och politik
  • Nautical Tourism
  • Tredje främmande språk I
  • Finanshantering
  • E-handel i turism
  • Händelsehantering
  • Tredje främmande språk II
  • Internetmarknadsföring i turism

Destination Management Organisations (DMO) och Destination Management Companies (DMC)

Semester V

  • International Destination Management
  • Världs kulturarv och turism
  • Utveckling av destinationshanteringsorganisationer
  • Personalavdelning
    • 1. Valfri kursorientering
    • 2. Valfri kursorientering

Semester VI

  • Student praktik / Business Project in Tourism
  • Examensarbete

Lista över valbara kurser

  • International Hotel Management
  • Försäljning och receptionen
  • Internationell förvaltning av gastronomi och teknik för mat och dryck
  • Sportledning i turism
  • Turismorganisation och politik
  • Tredje främmande språk I
  • Nautical Tourism
  • Finanshantering
  • E-handel i turism
  • Händelsehantering
  • Tredje främmande språk II
  • Internetmarknadsföring i turism

Varför studera på ASPIRA

Uppnå internationell karriär inom turism

Ett stort antal utländska lärare som har en betydande vetenskaplig och professionell karriär är inblandade i studieprogrammet och är redo att dela sina erfarenheter med studenterna. Dessutom, genom många gästföreläsningar, får eleverna bekanta sig med rika exempel på daglig praxis som kan bidra väsentligt till deras framtida verksamhet. Studenter erbjuds möjligheten att delta i professionell praxis i många världshotell och organisationer, vilket ger bästa praktiska erfarenhet av första hand. Kunskap som erhållits vid högskolan Aspira möjliggör arbete konkurrenskraft i någon av världens hotell och organisationer.

Professionell övning i världens ledande hotell och turistorganisationer

Studien lägger tonvikten på yrkesutövning, som går igenom alla år av studier. Huvuddelen av yrkesutövningen (dagligen, 8 timmar, 4 månader) genomförs under den sista terminen av studien, och den är helt och hållet avsedd för förvärv av praktisk kunskap och färdigheter i hotell- eller destinationsorganisationer och företag. På så sätt blir eleverna bekanta med sin framtida verksamhet och får betydande kontakter som kan hjälpa dem i sin dagliga verksamhet. Studenter har möjlighet att välja ett antal prestigefyllda internationella hotell och organisationer som en plats för att genomföra en praktisk del av lärandet.

Topp internationella lärare

Topp internationella experter på turistområdet undervisar på det mesta av kursen. Studenter får således modern turistisk teoretisk kunskap. Föreläsarna är väl bekanta med samtida turismsteori och har en särskild yrkeskunskap som de har tillämpat i praktiken.

Real Tourism Study på engelska och kroatiska språk

Studien av International Management in Hotel and Tourism erbjuder föreläsningar som följer de globala trenderna inom utbildning. Som utländska föreläsare deltar i föreläsningar, hålls de både på engelska och kroatiska. På så sätt antar eleverna högt professionell turistkunskap och stärker kunskapen om främmande språk, vilket har blivit ett medelvärde av kommunikation på världsmarknaden i årtionden nu.

Möjlighet att fortsätta studien på partnerskapsuniversitetet i Schweiz

Aspira har samarbetat med det prestigefyllda schweiziska hotellhögskolan Hotel Institute Montreux, vilket gör det möjligt för endast Aspira-studenter att fortsätta sina studier och förvärva ett dubbelt diplom (schweizisk och amerikansk) under anpassade förhållanden. Samarbetet bekräftar den höga kvaliteten på Aspira-studieprogrammen, eftersom detta utländska universitet fullt ut erkänner de förvärvade kvalifikationerna på Aspira.

Varje elev har möjlighet att förvärva två examensbevis vid högskolan Aspira. Den första hänvisar till kandidatexamen i internationell hotellledning och turism, som förvärvas efter att ha erhållit 180 högskolepoäng och ett avhandlingar. Den andra examen avser en kurs för en filialchef, som äger rum inom institutionen för livslångt lärande vid högskolan Aspira. Studenterna kan delta gratis i kursen och ta prov till Branch Manager, vilket gör det möjligt för dem att öppna en resebyrå. Professionella tentor utförs baserat på lösningen av turistministeriet: 334-01 / 13-01 / 50; Reg .: 529-06-13-03 av 2 april 2013.

Delta i många Expert Workshops

Under hela kursen följer eleverna obligatoriska professionella workshops genom vilka de får praktisk kunskap på den verkliga arbetsplatsen. Varje framgångsrik hotellchef behöver veta hur man hanterar alla hotellavdelningar och maximerar alla resurser. Professionella verkstäder inkluderar områden som rumshantering, mat- och dryckesavdelningen, mottagning, försäljning, men också bartending, sommeliers, matlagning, servering etc. Det är också viktigt att eleverna lär sig om kulturen för varje destination, destinationen eller hotellets säkerhet , destinationens historia, berättande och workshops för att bestämma giltiga mål, tidshantering, anställda etc.

Följ lektionerna online med modern teknik

Högskolan Aspira tillåter sina studenter ett distansutbildningssystem med modern teknik. Varje elev får tillgång till e-learning-systemet och hittar allt material som krävs för att behärska lärandematerialet. På så sätt har studenterna all nödvändig litteratur och information. Systemet kan nås när som helst på dygnet och från vilken plats som helst.

Klädkod anpassad till de bästa internationella standarderna

Efter den schweiziska studiemodellen som tillämpas vid högskolan Aspira, liksom med råd från många hotellägare och turistorganisationer, är studenterna klädda i enlighet med en formell affärsklädsel. På så sätt är de omedelbart bekanta med normerna för deras framtida verksamhet.

Måltidsstöd för regelbundna studenter

Alla studenter som studerar vid högskolan Aspira har subventionerade studentmåltider och alla andra rättigheter som realiserats av alla andra vanliga studenter i Kroatien. Detta inkluderar medlemskap i universitetsbiblioteket, undervisningsmaterial, rätt till boende på studenthemmet, seminarium för filialchef, individuellt samråd med lärare och många andra fördelar.

Inträdesförfarande

Till grundutbildningen och forskarutbildningen på engelska

I. Tillämpningskrav:

Följande kandidater kan ansöka om grundutbildning:

  • 3 eller 4 årig gymnasieutbildning (allmän eller yrkesinriktad)
  • Kunnig på engelska: TOEFL (min poäng 500) eller IELTS (min poäng 5,0)

Följande kandidater kan ansöka om forskarutbildningen:

  • Grundläggande studier genomförd (kandidatexamen)
  • Kunnig på engelska: TOEFL (min poäng 500) eller IELTS (min poäng 5,0)

II. Stegen i ansökningsförfarandet:

Steg 1: Sökande fyller i ansökningsblanketten

Steg 2: Sökande e-post följande skannade dokument (i PDF, JPEG, Ms Word eller OpenDocument-format):

  • 1. Passport kopia
  • 2. Certifikat om medborgarskap eller lämpligt bevis på medborgarskap (ID-kort kopia)
  • 3. Födelsecertifikat (på engelska)
  • 4A. Utbildningsdokument för grundutbildning:
    • 1. Examensbevis för slutförd utbildningsnivå på originalspråket
    • 2. examensbevis på sluten utbildningsnivå på engelska eller kroatiska, certifierad av en behörig institution
  • 4B. Utbildningsdokument för Graduate Study:
  • 1. Grundutbildning (kandidatexamen) på originalspråket
  • 2. Grundutbildning (kandidatexamen) på engelska eller kroatiska, certifierad av en behörig institution
  • 3. Avskrift av register på engelska eller kroatiska, certifierad av en auktoriserad institution
  • 5. Bevis på engelska kunskaper (om inte tidigare utbildning var på engelska)
  • 6. CV och motiveringsbrev

De obligatoriska dokumenten ska skickas via e-post till International Relations Office på tihana.banko@aspira.hr

Steg 3: Efter att ha granskat ansökan, inom 3 arbetsdagar, arrangerar ASPIRA inträdesprov-intervjun med sökanden via Skype. Syftet med intervjun är att diskutera kompetens, färdigheter och motivation för studien.

Steg 4: Efter den framgångsrika intervjun inom 3 arbetsdagar kommer ASPIRA att skicka ett villkorligt erbjudandebrev till sökanden, med angivande av att han har godkänts för studieprogrammet under förutsättning att

  • 1. Sökande skickar original av alla nödvändiga handlingar, via DHL eller post för utländsk behörighet cess.
  • 2. Sökande skickar Bevis för betalning för erkännandeförfarandet på 200 EUR (bankavgifter ingår ej)

Steg 5: För grundutbildning, samordnar ASPIRA examensbevis med lämpliga myndigheter.

ASPIRA skickar alla utbildningsdokument av sökande till:

  • a) Utbildning och lärarutbildning - erkännande av kvalifikationer som intygar slutförandet av allmän gymnasieutbildning.
  • b) Byrån för yrkesutbildning och vuxenutbildning - erkännande av kvalifikationer som intygar slutförandet av yrkesutbildningsprogram.

För forskarutbildning, är erkännandeförfarandet för ASPIRA i samarbete med byrån för vetenskap och högre utbildning. Förfarandet består av:

  • Ansökan om akademiskt erkännande av utländsk högskoleutbildning
  • Diplom validering
  • Kostnad för DHL om sökanden avslås efter erkännandeförfarandet eller viseringsförfarandet

Steg 6: ASPIRA skickar ett officiellt brev av DHL eller post

  • Byråer kan ta upp till 30 dagar för att behandla dokumenten, så studenten kan förvänta sig att få ett brev (eller information om avslag på acceptans) inom 20-40 dagar
  • Obs! Avgiften för erkännande (200 EUR) kan inte återbetalas .

Steg 7: Student tecknar en garantibevis .

  • ASPIRA kommer att be studenten att underteckna en garantibevis, där det anges att studenten är skyldig att betala studieavgiften omgående (inom 5 arbetsdagar) av viseringsgodkännande.

Steg 8: Student ansöker om visum

Obligatoriska handlingar som krävs av utrikesdepartementet:

  • Giltigt resedokument (resedokumentets giltighetstid ska överstiga visumet med tre månader, resedokumentet måste utfärdas under de senaste 10 åren, resedokumentet måste innehålla minst två tomma sidor för viseringen)
  • ett 35x45 mm färgfoto
  • Bevis på reseförsäkring
  • Bevis på betald viseringsavgift
  • dokument som bevisar:
    • Syftet med vistelsen i Kroatien - ASPIRA: s brev av godkännande
    • försäkrade boende
    • hjälpmedel för att täcka vistelsen i Kroatien och återvändandet till ursprungslandet eller ett tredjeland
    • transportmedel och avsikt att återvända till sökandens ursprungsland eller ett tredjeland

Ytterligare dokumentation (beror på landet):

  • Reseförsäkring
  • Ytterligare medicinska tester

Steg 9: Om visumet godkänns skickar studenten en kopia av viseringen till ASPIRA och betalar årlig studieavgift.

Steg 10: Vid ankomsten måste studenten besöka studentkontoret senast två (2) dagar innan klasserna börjar och skickar in följande dokumentation:

  • två bilder (3,5 x 4,5 cm)
  • pass och visum kopia
  • Inskrivningsavgiften för forskarutbildningen - 30 €, betalas på studentkontoret eller online
  • tecknat avtal Universitet - Student (som förberedd av Studentkåren).

III. Studieperiod:

Grundutbildningen (bachelor) varar i 3 år (6 terminer). Efter avslutad kurs förvärvar akademiker 180 poäng enligt Bolognaprocessens bestämmelser.

Graduate Study (Masters) varar i 2 år (4 semestrar). Efter avslutad kurs förvärvar akademiker 120 poäng i enlighet med Bolognaprocessens bestämmelser.

Läraråret är indelat i två terminer: oktober till mars (vintertid) och mars till juli (sommartid), utan akademisk aktivitet från mitten av juli till mitten av september.

IV. Studentintag och ansökningsinsändning:

Det finns 2 (två) intag av elever per läsår - Sommartermin (marsstart) och vintertid (oktoberstart)

Sista ansökningsdag:

  • För sommartid - 1 december
  • För vinterperioden - 1 maj

Endast ansökningar som tas emot inom ovannämnda tidsfrist anses vara giltiga för utvärdering.

Alla ansökningar måste skickas via e-post.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Choosing a university to go to is one of the most important decisions that we make and the school is therefore responsible to make sure that all of its students get the necessary knowledge, build skil ... Läs mer

Choosing a university to go to is one of the most important decisions that we make and the school is therefore responsible to make sure that all of its students get the necessary knowledge, build skills and prepare in the best way for the business market of the 21st century. The mission of University College Aspira is to create a transformative educational experience through the application of the best global practices and collaboration with the industry leaders. Läs mindre
Dela , Zagreb , Dela + 2 Mer Mindre