Kandidatexamen i internationell handel
Universidad UADE
Nyckelinformation
Campus läge
Buenos Aires, Argentina
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
ARS 1 903 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Månadskostnad per ämne
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Den internationella handeln vid UADE erbjuder en solid bakgrund i International Management and Business som gör att du kan utveckla och genomföra strategier för företag som producerar eller marknadsför varor och tjänster både lokalt och globalt, genom tillämpning av specifika verktyg av marknadsföring, logistik, administration, finans, verksamhet och strategi.
Också vid UADE:
- Du kommer att bygga din karriär från en läroplan som inte bara täcker de traditionella aspekterna av internationell handel som tull, bank, logistik och internationell marknadsföring, men du kommer också att lära dig om internationalisering av tjänster, e-handel och e-logistik, liksom eftersom det också ger dig verktyg för att genomföra globalt.
- Du kommer att studera i en mångkulturell miljö från första stund.
- Analysera och lösa verkliga fall och affärsproblem genom praktisk praktiska aktiviteter, med hjälp av affärssimulatorer, rollspel och affärssaker.
- Du kan utföra inte bara inom företag, men också starta ditt eget företag både nationellt och utomlands.
- Våra studenter och akademiker arbetar i exportföretag, importörer, banker, försäkringsbolag, logistikföretag, varuhus, internationella konsulter, tullstudier samt multilaterala organisationer.
- Våra studenter har en profil som anpassar sig till arbetsmarknadens behov: entreprenörs, entreprenörs och innovativ profil. Behärskar ledarpositioner i företag och organisationer i Argentina och världen.
- Kandidater av examen i International Trade arbete i mer än 50 länder i världen.
Varför studera International Commerce in UADE?
- Han har 50 års erfarenhet på marknaden (UADE var det första universitetet i Latinamerika för att diktera karriären).
- Mer än 3200 UADE utexaminerar sig i Bachelor of International Trade
- UADE har läroplanen med det största antalet tekniska ämnen i det första året (International Trade I och International Logistics I).
- Modern, omfattande, flexibel läroplan med spetskompetens på nationell och internationell nivå.
- Du kommer att bygga din karriär från en läroplan som inte bara täcker de traditionella aspekterna av internationell handel som tull, bank, logistik och internationell marknadsföring, men du kommer också att lära dig om internationalisering av tjänster, e-handel och e-logistik, liksom eftersom det också ger dig verktyg för att genomföra globalt.
- Multikulturell utbildning från första stund.
- Det fungerar med fall, simuleringar, spel som leder dig att känna den internationella verksamheten medan du lär dig sina verktyg.
- Vi utbildar proffs med en omfattande vision av de företag som kan utveckla och genomföra strategier för affärsinternationalisering, förbereda marknadsplanen, hantera verksamheter ur operativ, logistisk och finansiell synvinkel samt genomföra globala satsningar.
- Studenter analyserar och löser verkliga fall, affärsproblem utövar praktiska praktiska aktiviteter i Business Training Center, använder affärssimulatorer (Brand Management, Marklog, Professional Services och annan strategisk dynamik) Entreprenörer, entreprenörer och chefer besöker klasserna
- Vi använder äkta datorverktyg (Maria Educational System On Line)
- Om du är intresserad av att vara en tullmäklare kan du få tillgång till tentamen som gör det möjligt för dig att skaffa anmälan genom en accelererad kurs på 4 månader.
- 72% av eleverna i högre år arbetar i företag kopplade till internationella företag, oavsett om de är små och medelstora företag och organisationer på hög nivå: Techint, Unilever, Procter och Gamble, Acindar, Maersk, BASF, Santander, Galicien etc.
- Du kan utföra inte bara inom företag, men också starta ditt eget företag både nationellt och utomlands.
- Våra akademiker sticker ut i exporterande företag, importörer, banker, försäkringsbolag, logistikföretag, varumärken, internationella konsulter, tullstudier, samt multilaterala organisationer.
- Företag som Technit, Procter, Maersk, Uniliver, Alpargatas, Citibank, Bank of Galicia, Banco Santander, Banco Macro, Hewlett Packard Bank, Lab. Roemmers, Renault, Ford, BGH, LG, Telecom, Philip Morris, Kimberley Clark, Monsanto, Cargill, bland många andra, räknas bland sina chefer UADE-kandidater.
- Våra kandidater från karriären har en profil som anpassar sig till alla typer av marknadsbehov: företagande, entreprenörskap och innovativ profil. De har ledarpositioner i företag och organisationer i Argentina och i världen och är opinionsledare.
Profil och omfattning
profil
Den nuvarande världen kräver att alla affärer, kommersiella och / eller ekonomiska aktiviteter som är avsedda att vidarebefordras är en väldigt komplicerad process, främst från den betydande ökningen av variabler som måste beaktas.
På så sätt gör dagens världsekonomiska kandidatexamen möjlighet att utföra flera aktiviteter, allt från ledande organisationer som är inriktade på utrikeshandel, utveckla strategiskt tänkande, formulera och genomföra internationella strategier inom produktion, finans, human management, marknadsföring och marknadsföring.
I den meningen har en internationell handelsprofessor en stark inriktning mot generering av internationell verksamhet och hantering av logistikprocesser. genom användning av tekniskt-operativa verktyg för export och import av produkter och tjänster. Det måste också ha en strategisk vision i utvecklingen av beslutsfattande som utgör en grundläggande egenskap. samt en solid integrerad formation i tekniska verktyg och tekniska resurser samt en djup förståelse för sambandet mellan de många befintliga variablerna på det ekonomiska och kommersiella området.
De många förmågor som en kandidatexamen i internationell handel måste framgångsrikt utveckla företag i ett extremt komplext internationellt scenario, gör en specialist på internationell handel erkänd på arbetsmarknaden som professionell av XXI Century.
omfattningar
- Identifiera affärsmöjligheter utomlands eller utomlands
- Designstrategier för införande på internationella marknader
- Utför diagnostik i samband med internationell handel.
- Genomföra studier av kostnadsstrukturer och priser på internationell nivå.
- Utför design, genomförande, utvärdering och övervakning av projekt som syftar till att främja export och import av produkter och tjänster.
- Utför de åtgärder som är inblandade i förhandlingar om internationell köp och försäljning.
- Genomföra studier och råd om de olika aspekter som ingriper i internationell handel.
- Rådgivning och tekniskt bistånd vid fastställandet av internationella marknadsföringsmål, strategier och strategier.
- Delta i genomförandet av marknadsundersökningar och prognoser för utbud och efterfrågan på internationell nivå.
- Delta i ekonomisk och finansiell utvärdering av investeringsprojekt för export och import av produkter och tjänster.
- Utför teknisk kontroll och hanteringskontroll av internationella handelstransaktioner.
- Genomföra expertrapporter relaterade till förhandling och drift av internationell handel.
- Hantera förvaltningen, verksamheten och logistiken i internationell handel
Curriculum
första året
- Företagsstatistik I
- Företagsekonomi I
- Introduktion till International Business
- Introduktion till lag
- marknadsföring
- Redovisning I
- Internationella handeln I
- Företagsmatematik I
- Språk, logik och argumentation
- Världsekonomisk geografi och Argentina
andra året
- Företagsstatistik I
- International Logistics I
- mikroekonomi
- Förpliktelser och kontrakt
- Engelska jag
- Commercial Intelligence in International Business
- International Trade II
- makroekonomin
- Management Accounting
- International Logistics II
Tredje året
- Tullverksamhet
- Internationella handelstransaktioner I
- Tariffklassificering
- Finansiell beräkning
- Valfritt (1 Ämne)
Intermediate titel: International Trade Analyst
- Ekonomi och finans i globaliserade marknader
- Kostnadssystem
- Internationell marknadsföring
- Internationell rätt
- Valfritt (1 Ämne)
Fjärde året
- Integration och ekonomiskt samarbete, geopolitik och globala förändringar
- International Strategic Management
- Tjänster Internationaliseringsstrategi
- International Financial Management
- Entreprenörskap och International Consulting
- Global Digital Marketing och Business
- Analys och beslutsfattande i internationellt företag
- Förhandlingar och mångkulturella aspekter av internationellt företagande
- Slutligt integrationsarbete i internationell handel
- Valfritt (1 Ämne)