Kandidatexamen i internationell företagsekonomi (BBA) Marknadsföring och kommunikation
New European College
Nyckelinformation
Campus läge
Munich, Tyskland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 4 900 / per semester *
Ansökningstiden
01 Jul 2024
Tidigaste startdatum
26 Aug 2024
* per termin
Introduktion
Kandidatprogrammet är utformat för att utrusta dig med kunskap och förståelse för de väsentliga aspekterna av affärsteori och praktik. Genom våra kurser fördjupas studenterna i ett brett spektrum av ämnen, såsom marknadsföring, ekonomi, ekonomi, entreprenörskap och kommunikation. Fallstudier, projektarbete, företagsbesök, gästföreläsare och nätverksevenemang är integrerade i kurserna så att du kan testa och kontinuerligt tillämpa det du har lärt dig i den verkliga världen med företag och branschfolk.
För att ytterligare förfina dina färdigheter behövs för att vara en framgångsrik chef, kurser i främmande språk och obligatorisk arbetslivserfarenhet, tillsammans med ytterligare kommunikationsworkshops och managementseminarier åtföljer dina studier.
Oavsett om det är globala företag, små och medelstora företag eller familjeföretag - alla företag är dina potentiella arbetsgivare efter framgångsrikt slutförande av vårt kandidatprogram.
Marknads- och kommunikationsspecialister tar en produkt eller tjänst och associerar den produkten eller tjänsten med ett varumärke, en husstil och en filosofi. Marknadsföring kan definieras som förmedlingsfunktionen mellan produktutveckling och försäljning.
Affärsadministratörer som arbetar med ett företags marknadsförings- och kommunikationsstrategier tittar ständigt på systemen på plats, på de mänskliga resurserna och det sätt på vilket de hanteras, på försörjningskedjan och på försäljningspipeline – alla områden som direkt påverkas av marknadsförings- och kommunikationsstrategin.
Antagningar
Läroplan
Läsåret på New European College är uppdelat i två terminer – vintertermin och sommartermin, och sex huvudblock som vardera varar i sex veckor. Varje sexveckorsblock består av två lektionsveckor, följt av en projektvecka, sedan ytterligare två lektionsveckor, följt av en tentamensvecka, för att slutföra modulen.
Språk och projektveckor är en nyckelkomponent i kandidatprogrammet. Språkkurser erbjuds i början av varje termin för hela tre blocken. Under projektveckan har eleverna möjlighet att arbeta i team med ett praktiskt fall eller simulering med målet att presentera en slutlig "pitch" och utvärdera sin erfarenhet i slutet av veckan.
Marknads- och kommunikationsprogrammet syftar till att utveckla de färdigheter och kompetenser som en modern marknadsförings- och PR-ansvarig kräver.
Studenterna introduceras till moduler som masskommunikation, PR och företagsmärkning, men också områden inom marknadsföring som marknadsundersökningar, nischmarknadsföring och e-närvaro.
Under det sista året kommer studenterna att bli ombedda att utforma en företagskommunikationsplan eller en marknadsföringsstrategi som en del av en affärsplan.
Galleri
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Marknads- och kommunikationsspecialister krävs i alla företag och inom alla branscher, så karriärpotentialen är obegränsad.
Möjligheterna inkluderar:
- Marknadsundersökning
- Brand Management
- Reklam
- kampanjer
- Public relations
- Krishantering
Många utexaminerade från Wittenborg har fått direktanställning i små marknads- och kommunikationsföretag, och några har startat egna byråer. Dessa studenter förstår att utveckling av marknadsförings- och interna och externa kommunikationsstrategier för företag kan vara extremt lukrativt, specialiserat arbete, och att framgång ofta finns i förmågan att mäta lösningar. Utexaminerade har också hittat karriärer i ideella och statliga organisationer, som arbetar inom områden som PR och internationell kommunikation.