Kandidatexamen i grafisk design och animation
AUM American University of Malta
Nyckelinformation
Campus läge
Cospicua, Malta
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 5 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* internationella studenter per termin; 1500 EUR - EU -studenter per termin; 1000 EUR - maltesiska studenter per termin
Gå med i vår Open Day lördagen den 20 april 2024, kl. 9.00 till 17.00 på vårt campus.!
Är du redo att ge dig ut på en oförglömlig resa? Upptäck hjärtat på vårt campus, utforska banbrytande program och lås upp dörrarna till oändliga möjligheter. Markera dina kalendrar för en dag fylld av spänning och inspiration!
Introduktion
Grafisk design och animation BA -programmet är för studenter med intresse för praktiska tillämpningar av bildkonst. När du studerar grafisk design och animering kan du uttrycka din fantasi genom att lösa visuella problem. Studenter med stark kompetens inom design och kreativa intressen är utmärkta kandidater för detta program. De som slutför denna examen kommer att vara väl förberedda att ta en roll som de väljer som hanterar ett brett spektrum av branschspecifika tillämpningar av design och/eller animation.
Programdetaljer
Under de två första åren kommer studenterna att fokusera på att slutföra universitetets allmänna utbildningsprogram (42 US -poäng / 84 ECTS), som introducerar fem tematiska områden: kommunikation, data och kvantitativ litteratur, vetenskaplig utredning, konst och humaniora och samhällsvetenskap. Under det tredje och fjärde året kommer studenterna att fokusera på ämnen som är relevanta för deras huvudämne.
Program Learning Learning
BA i grafisk design och animation är en professionellt inriktad examen som ger studenterna en stark grund i bildkonst och design för ett brett spektrum av media, inklusive tryck, interaktiva medier, film och tv. Programmet erbjuder studenten en chans att skapa ett tvärvetenskapligt studieprogram som kommer att berika de kunskaper och färdigheter som examen tar in i den ständigt utvecklande industrin. Under avhandlingsstadiet för senioråret kan studenterna utforska sina specifika intresseområden på djupet i ett självstyrt projekt.
Kunskap fått
- Kunskap om medieproduktion, kommunikation och spridningstekniker och metoder.
- Kunskap om designtekniker, verktyg och principer som är involverade i framtagandet av tekniska precisionsplaner, ritningar och modeller.
- Kunskap om teori och tekniker som krävs för att komponera, producera och utföra konstverk.
- Kunskap om elektronisk utrustning och datorhårdvara och programvara, inklusive applikationer.
Färdigheter uppnås
Använda logik och resonemang för att identifiera styrkor och svagheter i alternativa lösningar, slutsatser eller tillvägagångssätt för problem.
- Hantera sin egen tid och andras tid.
- Med tanke på de relativa kostnaderna och fördelarna med potentiella åtgärder för att välja den mest lämpliga.
- Förstå konsekvenserna av ny information för både nuvarande och framtida problemlösning och beslutsfattande.
- Demonstrera principerna för grafisk designkommunikation, visa de kreativa och tekniska förmågor som ger framgångsrika innovativa grafiska designprojekt i en mängd olika medier.
- Demonstrera en solid grund inom design och traditionell ateljékonst, och kommer att kunna använda dessa färdigheter för att kommunicera effektivt genom visuella medel.
- Förstå och använd ett brett utbud av digitala design- och animationsverktyg.
- Skaffa dig animationskunskaper som är nödvändiga för karriärer inom rörlig grafik, spelutveckling, 3D- och 2D -animerade filmer, tv eller effektanimering.
- Utnyttja självhanteringsförmåga för att arbeta med en hög autonomi på självstyrda kreativa projekt.
- Implementera användningen av förvisualisering, storyboarding och väsentliga förproduktionstekniker för att utveckla komplexa uppfinningstankar.
- Tillämpa kreativa problemlösningskunskaper på en mängd olika abstrakta problem.
- Producera en professionell och original design- och animationsportfölj och rulle.
kompetenser
- Skapa ovanliga eller smarta idéer om ett visst ämne eller situation, eller utveckla kreativa sätt att lösa ett problem.
- Skapa visuella medier med datorns hårdvara och programvara.
- Skapa innovativa mönster, koncept och exempellayouter, baserat på kunskap om layoutprinciper och estetiska designkoncept.
- Skapa grafik och layouter för produktillustrationer, företagslogotyper och webbplatser.
- Skapa komplex grafik och animering med oberoende omdöme, kreativitet och datorutrustning.
- Skapa objekt eller tecken som verkar verklighetstrogna genom att manipulera ljus, färg, textur, skugga och transparens, eller manipulera statiska bilder för att ge illusionen av rörelse.
- Var ansvarig för att tillämpa berättelseutveckling, regi, film och redigering på animering för att skapa storyboards som visar animationens flöde och kartlägga viktiga scener och karaktärer.
- Var ansvarig för att utveckla genomgångar, broschyrer, multimediapresentationer, webbsidor, reklamprodukter, tekniska illustrationer och datorkonstverk för användning i produkter, tekniska manualer, litteratur, nyhetsbrev och bildspel.
- Samarbeta i design och produktion av multimediakampanjer, hantering av budget och schemaläggning, och bistå med ansvar som produktionskoordinering, bakgrundsdesign och framstegsspårning.
Undervisning och bedömning
I allmänhet undervisas modulerna grafisk design och animation med en blandning av teori och tillämpad praktik. Men pedagogiska tillvägagångssätt varierar väsentligt från modul till modul.
De flesta moduler i kursen lärs ut med hjälp av den traditionella projektbaserade inlärningskritikmetoden som är vanlig för de flesta konst-, film- och animationskurser. Studenter arbetar med projekt som är begränsade av begränsningar och de adresser kriterier som utformas kring modulens lärandemål. Studenterna engagerar sig i gruppkritik av det färdiga projektet, som bygger deras ordförråd i ämnet och deras förmåga att analysera och förbättra sitt eget arbete.
Betygsättningen i majoriteten av de grafiska design- och animationsspecifika modulerna kommer att bedömas utifrån projekt.
Karriärmöjligheter
- Film- eller videospelspelare för en filmstudio eller skapare av videospel.
- Grafisk designer på ett audiovisuellt företag.
- Visual Artist för en mångfacetterad webbutvecklare.
4-årig planplan
År 1
Semester I
- SV 101 Engelska Komposition 1
- MAT 120 Introduktion till dataanalys, sannolikhet och statistik
- HANS 101 Medelhavets historia
- GRD 101 Introduktion till visuell design
- Gratis valfri
Semester II
- SWE 102 Engelska Komposition 2
- BIO 101 Livets enhet
- REL 101 Religiösa världar i jämförande perspektiv
- GRD 111 Ritning och visualisering
År 2
Semester I
- COM 101 Introduktion till mångkulturell kommunikation
- CHE 101 ELLER PHY 101 Vetenskaplig förfrågan GE
- PSY 101 Introduktion till psykologi
- ATH 101 Arts of the Mediterranean
- GRD 201 Figurritning och anatomi
Semester II
- PHI 101 Introduktion till filosofi
- SOC 101 Introduktion till sociologi
- ATH 201 Världskonsthistoria
- GRD 211 Digitala konstverktyg
- OPEN Elementary Surveying (with Lab)
År 3
Semester I
- GRD 301 Tid, bild, ljud
- GRD 311 Målning och färg
- GRD 321 Design och modellering
- GRD 331 Animation I: Rörelse och metoder
- PHI 102 Tillämpad etik
Semester II
- GRD 341 3D Character Animation
- GRD 351 Animation II: Produktion
- GRD 361 Grafisk design I: Typografi
- GRD 371 Storyboarding och berättande
År 4
Semester I
- GRD 411 Graphic Design II: Visuell problemlösning
- GRD 421 rörelsegrafik
- GRD 431 Visuell design för spel
- GRD 461 Examensarbete I
Semester II
- GRD 441 Graphic Design III: Webbdesign
- GRD 451 Tvärvetenskapligt spelprojekt
- GRD 462 Avhandlingsprojekt II
Programresultat
BA i grafisk design och animering är en professionellt orienterad examen som ger studenterna en stark grund inom visuell konst och design för ett brett spektrum av media, inklusive tryck, interaktiva medier, filma, och tv. Programmet ger studenten en chans att skapa ett tvärvetenskapligt studieprogram som kommer att berika de kunskaper och färdigheter som examen tar i den ständigt utvecklande industrin. Under senioråret Thesis Stage, studenter kan utforska sina specifika intresseområden på djupet i ett självstyrt projekt.
Kunskap som erhållits
- Kunskap om medieproduktion, kommunikation, och spridningstekniker och metoder.
- Kunskap om designtekniker, verktyg, och principer involverade i produktionen av precisionstekniska planer, ritningar, och modeller.
- Kunskap om teori och tekniker som krävs för att komponera, producera och utföra bildkonst.
- Kunskap om elektronisk utrustning och hårdvara och programvara, inklusive applikationer.
Färdigheter som erhållits
Använda logik och resonemang för att identifiera styrkor och svagheter i alternativa lösningar, slutsatser, eller tillvägagångssätt för problem.
- Hantera sin egen tid och andras tid.
- Med tanke på de relativa kostnaderna och fördelarna med potentiella åtgärder för att välja den lämpligaste.
- Förstå konsekvenserna av ny information för både nuvarande och framtida problemlösning och beslutsfattande.
- Demonstrera principerna för grafisk designkommunikation, visa upp de kreativa och tekniska förmågorna som producerar framgångsrika innovativa grafiska designprojekt i en mängd olika medier.
- Visa en solid grund i design och traditionell studiokonst, och kommer att kunna använda dessa färdigheter för att kommunicera effektivt med visuella medel.
- Förstå och använda ett brett spektrum av digitala design- och animationsverktyg.
- Skaffa animationsfärdigheter som krävs för karriärer inom rörlig grafik, spelutveckling, 3d, och 2D-animerade filmer, tv, eller effektanimering.
- Använd självhanteringsfärdigheter för att arbeta med hög autonomi på självstyrda kreativa projekt.
- Implementera användningen av pre-visualisering, storyboarding, och viktiga förproduktionstekniker för att utveckla komplexa uppfinningsrika koncept.
- Applicera kreativa problemlösningsförmåga på en mängd abstrakta problem.
- Producera en professionell och originell design och animation portfölj och rulle.
Kompetenser
- Skapa ovanliga eller smarta idéer om ett visst ämne eller situation, eller utveckla kreativa sätt att lösa ett problem.
- Skapa visuella medier med hjälp av hårdvara och programvara.
- Skapa innovativa mönster, koncept, och provlayouter, baserat på kunskap om layoutprinciper och estetiska designkoncept.
- Skapa grafik och layouter för produktillustrationer, företagslogotyper och webbplatser.
- Skapa komplex grafik och animering, med oberoende bedömning, kreativitet, och datorutrustning.
- Skapa objekt eller tecken som verkar verklighetstrogna genom att manipulera ljus, färg, textur, skugga och genomskinlighet, eller manipulera statiska bilder för att ge en illusion av rörelse.
- Var ansvarig för att tillämpa berättelseutveckling, regi, filmkonst och redigering till animering för att skapa storyboards som visar flödet av animationen och kartlägga viktiga scener och karaktärer.
- Var ansvarig för att utveckla genomgångar, broschyrer, multimediapresentationer, webbsidor, reklamprodukter, tekniska illustrationer, och datorkonstverk för användning i produkter, tekniska manualer, litteratur, nyhetsbrev, och bildspel.
- Samarbeta i design och produktion av multimediakampanjer, hantera budgetering och schemaläggning, och hjälpa till med sådant ansvar som produktionskoordinering, bakgrundsdesign, och framstegsspårning.
Karriärmöjligheter
- Film- eller videospelanimatör för en filmstudio eller videospelskapare.
- Grafisk formgivare på ett audiovisuellt företag.
- Visual Artist för en mångfacetterad webbutvecklare.
Antagningar
Läroplan
Undervisning & Bedömning
Generellt undervisas modulerna Grafisk design och Animation med en blandning av teori och tillämpad praktik. Pedagogiska förhållningssätt varierar dock väsentligt från modul till modul.
De flesta moduler i kursen undervisas med den traditionella projektbaserade inlärningskritikmetoden som är gemensam för de flesta konst, filma, och animeringskurser. Studenter arbetar med projekt som begränsas av begränsningar och de adresserar kriterier utformade kring modulens inlärningsmål. Studenterna deltar i gruppkritik av det färdiga projektet, som bygger sitt ordförråd i ämnet och deras förmåga att analysera och förbättra sitt eget arbete.
Betygsättningen i merparten av de grafiska formgivningarna och Animationsspecifika modulerna kommer att bedömas utifrån projekt.
4-års examensplan disposition
År 1
Termin I
- ENG 101 Engelsk komposition 1
- MAT 120 Introduktion till dataanalys, sannolikhet och statistik
- HANS 101 Medelhavets historia
- GRD 101 Introduktion till visuell design
- Gratis valfri
Termin II
- ENG 102 Engelsk komposition 2
- BIO 101 Enhet i livet
- REL 101 Religiösa världar i jämförande perspektiv
- GRD 111 Ritning och visualisering
År 2
Termin I
- KOM 101 Introduktion till mångkulturell kommunikation
- CHE 101 ELLER PHY 101 Vetenskaplig utredning GE
- PSY 101 Introduktion till psykologi
- ATH 101 Konst i Medelhavet
- GRD 201 Figurritning och anatomi
Termin II
- PHI 101 Introduktion till filosofi
- SOC 101 Introduktion till sociologi
- ATH 201 Världskonsthistoria
- GRD 211 Digitala konstverktyg
- ÖPPNA Elementär lantmäteri (med Lab)
År 3
Termin I
- GRD 301 Tid, bild, ljud
- GRD 311 Målning och färg
- GRD 321 Design och modellering
- GRD 331 Animering I: Rörelse och metoder
- PHI 102 Tillämpad etik
Termin II
- GRD 341 3D-karaktär Animering
- GRD 351 Animation II: Produktion
- GRD 361 Grafisk design I: Typografi
- GRD 371 Storyboarding och berättande
År 4
Termin I
- GRD 411 Grafisk design II: Visuell problemlösning
- GRD 421 rörlig grafik
- GRD 431 Visuell design för spel
- GRD 461 Examensarbete I
Termin II
- GRD 441 Grafisk design III: Webbdesign
- GRD 451 Tvärvetenskapligt spelprojekt
- GRD 462 Examensarbete II
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Stipendier baserade på tre typer: meriter (hög akademisk prestation) eller idrottsman eller ekonomiskt behov.