Kandidatexamen i global marknadsföring
Vilnius University
Nyckelinformation
Campus läge
Vilnius, Litauen
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
7 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 3 660 / per year *
Ansökningstiden
01 May 2024
Tidigaste startdatum
01 Sep 2024
* ansökningsavgift 100 euro
Introduktion
Vikten av marknadsföring kan inte överskattas i nuvarande och framtida affärer, eftersom den har en strategisk roll som driver affärstillväxt baserat på en djup kunskap om kunden. Det globala marknadsföringsprogrammet är designat för studenter som vill få kunskap om väsentliga och digitala marknadsföringselement, förstå konsumenternas beteende och lära sig att analysera och hantera marknadsföringsresurser i en global affärsmiljö. Eleverna kommer att veta hur man använder en mängd olika moderna marknadsförings- och kommunikationsverktyg och lär sig att bedöma konsumenternas behov genom att analysera exempel från internationella företag.
Varför välja det här programmet?
- Det är ett kreativt studieprogram med mycket lagarbete och projektbaserade uppgifter.
- Du kommer att ha frekventa gästföreläsningar från experter, såväl som ett antal utövare som är duktiga inom sina områden.
- Studenterna ges möjlighet att delta i nationella och internationella tävlingar med hjälp av föreläsarna och uppmuntras att omsätta de kunskaper de förvärvat vid universitetet i praktiken.
Programresultat
Efter genomgången av utbildningen Global Marketing har en akademiker skaffat sig de yrkeskompetenser som är avgörande för att utföra ett komplext arbete som kräver inte bara personligt ansvar utan också specifika kunskaper och färdigheter inom olika marknadsföringsområden. Detta inkluderar:
- Genomföra marknadsundersökningar
- Utvärdera ett företags produktsortiment
- Att välja en lämplig prisstrategi
- Segmentera marknaden
- Förstå de faktorer och processer som påverkar konsumenternas beteende
- Att känna till verktygen för marknadsföringskommunikation och kombinera dessa verktyg enligt marknadsföringsmålen
- Utveckla verksamheten osv
Karriärmöjligheter
En akademiker kan anställas som:
- Försäljningschef
- Marknadsföringsexpert
- Affärsansvarig
- Affärsutvecklare
Galleri
Läroplan
Studieomfattning: 210 hp
Längd: 3,5 år
1: a halvåret
Obligatoriska kurser
- Affärsengelska
- Ekonomiteori
- Grundläggande av marknadsföring
- Förvaltning
- Affärslag
- Informationsteknik
2: a halvåret
Obligatoriska kurser
- Internationell marknadsföring
- Konsumentbeteende
- Fundamentals of Cross-cultural Management
- Service Marketing
- Grunderna för redovisning
Valbara kurser
- Kurser för individuella studier
Tredje termin
Obligatoriska kurser
- Grunderna i marknadsföringsforskning
- Företagskommunikation
- Marknadskommunikation och medieplanering
- Retail Management och marknadsföring
Valbara kurser
- Kurser för individuella studier
4: e Semester
Obligatoriska kurser
- E-Business
- Produkt- och varumärkeshantering
- Prissättning och säljkampanjer
- Personalavdelning
Valbara kurser
- Kurser för individuella studier
5: e halvåret
Obligatoriska kurser
- Interkulturell kommunikation
- Digital marknadsföring
- Business-to-Business marknadsföring och personlig försäljning
- Affärslogistik
Valbara kurser
- Kurser för individuella studier
6: e halvåret
Obligatoriska kurser
- Marknadsföring
- Marknadsföring Analytics
- Reklam och innehållsutveckling
- Kurspapper
Valbara kurser
- Kurser för individuella studier
7: e halvåret
Obligatoriska kurser
- Professionell praktik
- Examensarbete
Obs: Programstrukturen kan komma att ändras på grund av förbättringar i studierna.