Kandidatexamen i företagsekonomi i marknadskommunikation
Berkeley College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
New York, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 13 450 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* heltidsundervisning per termin läsåret 2022/23
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig att tänka strategiskt och kreativt med en examen i marknadsföringskommunikation från Berkeley College .
Varje bra produkt, tjänst eller idé behöver effektiv strategi, kommunikation och implementering för att fånga uppmärksamhet, bygga lust och få gunst bland konsumenter. På dagens konkurrensutsatta globala marknad lägger organisationer mer och mer pengar på att vinna konsumenternas hjärtan och sinnen via marknadsföringsverktyg som reklam, PR, säljfrämjande åtgärder och professionell försäljning.
I programmet på Berkeley College lär du dig att skapa kreativa lösningar på marknadsföringsproblem genom integrerad kommunikation. Du kommer att exponeras för alla områden av marknadsföring genom en projektbaserad läroplan utvecklad med input från rådgivande styrelser av branschexperter med särskild tonvikt på utmärkta kommunikationsförmåga, praktisk erfarenhet genom kurser och praktiskt lärande, och teknik som används i olika aspekter av marknadsföring. Programmet omfattar:
- Marknads- och konsumentundersökningar
- Strategisk positionering
- Kreativ utveckling och genomförande
- Medieplanering och genomförande över nuvarande traditionella, digitala, mobila och sociala marknadsföringsverktyg