Kandidatexamen i digitala affärer

Allmänt

Läs mer om det här programmet på institutionens hemsida

Programbeskrivning

Nödvändigheten för att skapa en BSc i Digital Business baseras på det faktum att i de flesta affärssektorer, som banker, detaljhandel, hotell, musik och bokningar, produkter, tjänster och marknadsföring har blivit alltmer digitala. Denna digitala revolution har förändrat själva naturen hos dessa branscher och hur företag konkurrerar och annonserar, men också hur de prissätter sina produkter. Framtida chefer och chefer bör förstå både ekonomi, affärsmetoder och kärnelement i den underliggande tekniken.

BSc i Digital Business syftar till att tillhandahålla en gateway för studenter som har ett "globalt entreprenörskänsla" för internationella karriärer i 2000-talets digitaliserade företag. Detta unika program kommer att vara ett av få i världen där eleverna kommer att fokusera på att lära sig att hantera digitala system och hur man använder dessa system för att fatta databaserade beslut, för att vägleda komplexa och olika team i digitala projekt, och slutligen, hur man rekryterar ny talang. Mer specifikt syftar Bachelor in Digital Business till att:

  • Ge teoretisk och praktisk kunskap för att göra det möjligt för elever att hantera digitala företag och arbeta i den moderna digitala miljön.
  • Introducera eleverna betydelsen av digital marknadsföring för digitala företag och göra det möjligt för dem att använda digitala marknadsföringsverktyg för att bygga en marknadsföringsstrategi.
  • Utveckla kunskap om att använda ny teknik, mjukvara, webbapplikationer och digitala kommunikationsnätverk.
  • Ge en förståelse för den digitala omvandlingen av företag och hur den samtida politiska, ekonomiska och sociala kontexten påverkar digitala företag.
  • Ge kunskap om forskningsmetoder och tekniker som är användbara för att utveckla forskningsprojekt och självständiga studier.
  • Presentera och förklara principerna för företagsledning, globalt entreprenörskap, ekonomi och redovisning, förse studenter med färdigheter för att arbeta inom digitala företag eller skapa och driva sin egen digitala verksamhet.
  • Förklara riskerna relaterade till cybersäkerhet och ge kunskap om hur de kan arbeta på ett säkert och säkert sätt.
  • Utveckla elevernas professionella färdigheter och etiska beteenden samtidigt som de gör det möjligt för dem att arbeta i grupper effektivt, respektera mångfald, kommunicera tydligt med andra, utveckla självhantering och ge lösningar på verkliga problem.

Lärandemål

Efter avslutad kandidatexamen i Digital Business förväntas studenterna kunna:

  • PLO1: Få teoretisk och praktisk kunskap inom området för digitala affärer och förstå de moderna trenderna för den digitala affärsomvandlingen.
  • PLO2: Uppnå kompetens i analysen av den digitala affärsstrategin, ledarskap och finansiering och förstå den samtida politiska, ekonomiska och sociala kontexten för den digitala affärsmiljön.
  • PLO3: Förstå och implementera nyckelbegrepp relaterade till digital marknadsföring, inklusive konsumentbeteende, e-handelsmarknadsföring och sociala medier marknadsföring.
  • PLO4: Analysera, designa och hantera system som används av digitala företag; datorer, databaser, big data och kommunikationsnätverk.
  • PLO5: Få kunskap om tillämpning av IKT-metoder och -verktyg och implementera, kontrollera och underhålla datorprogram som används av digitala företag.
  • PLO6: Utveckla kunskap om forskningsmetoder och genomföra forskningsprojekt om relevanta ämnen och frågor.
  • PLO7: Förstå och använda digital teknik och arkitektur för att driva en digital verksamhet och erkänna vikten av störande teknologier, webbapplikationer och programvarahantering, inklusive digitala affärsfrågor inom cybersäkerhet.
  • PLO8: Utveckla kommunikationsfärdigheter både muntligt och skriftligt för att effektivt kommunicera med kunder och leverantörer och kommunicera krav, specifikationer och design av produkter eller tjänster.
  • PLO9: Samarbeta effektivt i olika grupper och arbeta som en medlem av ett team i verkliga problemlösningsfrågor.
  • PLO10: Förstå den betydelsefulla rollen som professionellt och etiskt beteende har i affärsvärlden och digitala företag.

social media, icon, hand

Förkunskapskrav

För att bli antagen till kandidatexamen i digitalt företag måste kandidater ha ett gymnasiescertifikat med en betyget minst 14/20 eller motsvarande, eller ett internationellt examensbevis för Baccalaureate med minst 26 poäng, eller något annat motsvarande examensbevis för gymnasiet. De allmänna antagningskriterierna baseras på typen och kvaliteten på tidigare studier, det betyg som erhållits i tidigare studier och lämpligheten för kandidaten för den sökta kandidatexamen i Digital Business.

Programkoordinatoren kommer att vara aktivt involverad i granskningen av ansökningar och hans godkännande kommer att krävas innan en student antas i kandidatexamen i digital affärsverksamhet.

En student som ansöker om Bachelor in Digital Business ska lämna in följande dokument:

  • Ansökningsblankett
  • ID / passkopia
  • Sekundärskolan lämnar certifikat
  • Engelska språkcertifikat
  • Två passfoton

Metoder för undervisning, lärande och bedömning

Kandidatens undervisningsmetodik omfattar en kombination av föreläsningar, handledning, seminarier, tentor, projekt, presentationer, uppgifter, fallstudieansökningar och oberoende forskning. Dessutom är det utformat för att ge en akademisk upplevelse som går utöver det traditionella klassrummet, där informationsflödet främst är från instruktör till student. Avsikten med Bachelor in Digital Business är att varje deltagare ska bidra till utbildningen av hela klassen genom aktivt deltagande i lärandeprocessen. BSc i Digital Business följer en studentcentrerad strategi baserad på en blandning av olika aktiva inlärningstekniker som syftar till att bädda in verkliga scenarier och teoretisk kunskap till kandidatens kärnverksamhet för att utrusta studenter med nödvändig professionell kompetens och aktuell kunskap inom området digital affärsverksamhet. Av detta skäl har formativa bedömningar (ej betygsatt) och simuleringsspel inkluderats och kartlagts i varje kursplan. Dessutom ingår BSc i digitalt entreprenörskap i NUP-initiativet Neapolis Experiential Studying Tasks-NEST, som syftar till att de summativa uppdragen ska byggas i samarbete med vårt externa nätverk av företag och organisationer. Dessutom avanceras inlärningsupplevelsen genom att arbeta med simuleringsspel för att förstå de verkliga behoven hos digitala företag.

30% eller 40% av elevernas slutbetyg i varje kurs motsvarar deras resultat i halvtidsbedömningen och andra interaktiva graderade aktiviteter, medan 60% eller 70% - respektive till halvtidsbedömning - motsvarar deras resultat i slutproven. För att säkerställa godkänt betyg på en kurs måste eleverna säkerställa godkänt betyg (dvs. 50% eller högre) i alla bedömningskomponenter.

Programstruktur

Den totala studietiden för BSc i Digital Business är åtta akademiska semestrar. Varje kurs varar under en akademisk termin. För att studenterna ska kunna slutföras måste studenterna sammanfatta totalt 240 hp.

Schema

BSc i Digital Business är strukturerad enligt följande:

Semester 1

  • ECON101 Principer för mikroekonomi
  • BUSN100 Introduktion till företag
  • MATH103 Introduktion till matematik
  • CS111 Introduktion till datavetenskap
  • CS112-programmeringsprinciper

Semester 2

  • CS124 Hantering av informationssystem
  • BUSN203 Business Finance
  • STAT103 Statistik I
  • BUSN104 Principer för marknadsföring
  • ECON102 Principer för makroekonomi

Semester 3

  • DBA201 Digital Business
  • DBA202 Digital ekonomi
  • BUSN207 Marknadsföring
  • BUSN301 Human Resource Management
  • CS233 Linear Algebra

Semester 4

  • ACCN203 Ekonomisk analys och affärsvärdering
  • BUSN103 Affärsrätt
  • CS232 Kommunikationsnätverk
  • BUSN303 Small Business Management
  • BUSN412 Forskningsmetoder

Semester 5

  • BUSN302 Konsumentbeteende
  • DBA304 Digital Leadership
  • DBA301 Störande teknik
  • DBA306 Social Media Management
  • ACCN401 Företagsstyrning och affärsetik (valfri)
  • DBA205 handelsteknik (valfri)

* Under den 5: e terminen måste eleverna välja en av de två valfagen.

Semester 6

  • DBA303 Digital marknadsföring
  • DBA305 Entreprenörskap Digitalisering
  • DBA302 Global Enterprise: Kultur, ledning och digitalisering
  • CS363 Principer för cybersäkerhet
  • CSE05 Datavetenskap och Big Data (valfri)
  • CSE03 Distribuerad Ledger Technologies (valfri)
  • CS352 Projektledning för programvara (valfri)

* Under sjätte terminen måste eleverna välja ett av de tre valfria.

Semester 7

  • DBA404 E-handel
  • BUSN401 Affärsstrategi
  • DBA403 Social Media Marketing
  • BUSN408 Affärsbeslut (valfri)
  • DBA401 Entreprenörskapsfinans (valfri)
  • BUSN411 placering (valfri)

* Under sjunde terminen måste eleverna välja antingen BUSN411 eller de andra två valfagen.

Semester 8

  • BUSN408 Projektledning
  • DBA403 Webapplikationsteknologier
  • DBA401 Digital innovationshantering
  • BUSN411 Avhandling
Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

Neapolis University in Cyprus is a young yet dynamic, fast-growing university operating since 2010 in the heart of the charming town of Pafos, on the west coast of the island of Cyprus, offering under ... Läs mer

Neapolis University in Cyprus is a young yet dynamic, fast-growing university operating since 2010 in the heart of the charming town of Pafos, on the west coast of the island of Cyprus, offering undergraduate, graduate, and Ph.D. programs in both Greek and English. Enrolling at Neapolis University in Cyprus enters students into a high standard, stimulating, and enjoyable environment. The biggest advantage of Neapolis is the quality and dedication of its faculty, most of whom have considerable experience teaching and doing research in European and American Universities. Based on such faculty and on an ambitious strategy, it is quickly becoming one of the best private universities in Cyprus. Läs mindre