Läs den officiella beskrivningen

Syn

Studenterna kommer att få tekniska färdigheter genom att studera resan med oss, så studenterna ska gå igenom förbättra sina tekniska färdigheter, kreativitet, innovation, ledning och hur man ska vara engagerade i professionell etik för att kunna hitta de ideala lösningarna för teknik problem som möter samhället och industrier inom alla yrkesområden efter examen, och så har vi uppnått målet att generera en generation ingenjörer som kan bygga våra framtida hållbara utvecklade samhällen.

Ingenjörsvetenskapliga fakulteten har investerat alla förmågor och resurser för att locka högkvalificerade akademiker och tekniker för att uppgradera den tekniska undervisningen och ge uppdaterad vetenskaplig information.

Anledningen till fakultetens uppmärksamhet åt studenter är att de är den verkliga rikedomar för utvecklingsnationer också att de är intellektuella hjärnor att investera i och därför betraktade de källorna till att bygga grunden för en bättre framtid, dessutom att driva utvecklingshjul och renässans framåt i alla områden.

Eleverna måste göra optimala insatser för att få maximal kunskap från de högkvalificerade experter som kommer att vara med dig under hela din studietid.

Uppdrag

Aqaba-hamnen kommer att spela en nyckelroll i det jordanska hashemitiska rikets ljusa framtidsutsikter, vilket kommer att leda Aqaba att uppta en distinkt och ledande regional plats inom handel, ekonomi, teknik och kultur. Denna tillväxt kommer att återspegla positivt i nästa framsteg och välbefinnande hos generationer. Därför ser Tekniska fakulteten fram emot:

  • Uppnå framstående plats i all college specialisering, discipliner, undervisning och forskning, för att göra det från eliten först bland arabiska länder och världen över senare.
  • Distinguishing inkluderar, men inte begränsat till, följande:
  • För det första: hög effektivitet i undervisningen, inklusive akademinivå och läroplan, auditorium, laboratorier, datorer och träning, etc.
  • För det andra: Antagande och vård av elever instruerar dem och följer upp utvecklingen av akademiska och tillämpade nivåer.
  • Tredje: uppföljning av doktorander i yrkes- och karriärbiografier.
  • Utveckla ett starkt förhållande med lokalsamhället och över Jordanien, för att uppnå ambitioner i enlighet med ministeriet för högre utbildning.

Programlärningsresultat

  • Ingenjörskunskap: En förmåga att vinna och tillämpa kunskaper i matematik, naturvetenskap, teknikens grund och en teknisk specialisering för att lösa komplexa tekniska problem.
  • Problemanalys: En förmåga att identifiera, formulera, forskningslitteratur och analysera komplexa tekniska problem som når framlagda slutsatser med hjälp av första principerna för matematik, naturvetenskap och teknikvetenskap.
  • Design / Utveckling av lösningar: En förmåga att designa lösningar för komplexa tekniska problem och designsystem, komponenter eller processer som uppfyller specifika behov med lämplig hänsyn till folkhälsa och säkerhet, kulturella, samhälleliga och miljöhänsyn.
  • Undersökning: En förmåga att undersöka komplexa tekniska problem på ett metodiskt sätt, inklusive litteraturundersökning, utformning och genomförande av experiment, analys och tolkning av experimentella data samt syntes av information för att ta fram giltiga slutsatser.
  • Modern Tool Usage: En förmåga att skapa, välja och tillämpa lämpliga tekniker, resurser och moderna teknik- och IT-verktyg, inklusive förutsägelse och modellering i komplexa tekniska aktiviteter, med förståelse för begränsningarna.
  • Ingenjören och samhället: En förmåga att ansöka om orsak informerad av kontextuell kunskap för att bedöma samhälls -, hälso -, säkerhets -, juridiska och kulturella frågor och därmed följande ansvar för yrkesingenjörsutövning och lösning på komplexa tekniska problem.
  • Miljö och hållbarhet: En förmåga att förstå effekterna av professionella tekniska lösningar i samhälls- och miljöförhållanden och visa kunskap om och behov av en hållbar utveckling.
  • Etik: Applicera etiska principer och engagera sig i yrkesetik och ansvar och normer för ingenjörsutövning.
  • Individuell och samverkan: En förmåga att arbeta effektivt, som individ eller i team, på mångfacetterade och / eller tvärvetenskapliga inställningar.
  • Kommunikation: En förmåga att kommunicera effektivt, muntligt och skriftligt, på komplexa tekniska aktiviteter med ingenjörsverksamheten och med samhället i stort, till exempel att kunna förstå och skriva effektiva rapporter och designdokumentation, göra effektiva presentationer och ge och få tydliga instruktioner.
  • Projektledning: En förmåga att demonstrera ledarskap och tillämpa tekniska principer för eget arbete, som medlem och / eller ledare i ett team, för att hantera projekt i en tvärvetenskaplig miljö.

Programlärande mål

College of Engineering söker att uppnå följande huvudmål:

  • PLO1 - Utbildningskvalificerad, en ansvarsfull och professionell nationell generation redo att hantera sina skulder inom områdena teknikteknik.
  • PLO2 - Graduating en generation som kan bli ledare för arbetsgrupper, teknikprojekt, organisationer och hamnar som arbetar i en laganda.
  • PLO3 - Deltagande med ansvariga myndigheter i Aqaba hamn i planering och genomförande av expansion, utveckling, permanent förändring och förbättringsprojekt som kommer att inträffa på hamnen under de kommande årtiondena.
  • PLO4 - Söker att föreslå verkliga och aktuella kurser och undersökningar för att ge framgångsrika lösningar inom teknik, teknik och marinvetenskap som positivt reflekterar över de planerade planerna att utveckla Aqabas hamn i synnerhet och utveckling av Hashemitiska kungariket Jordanien i allmänhet.
  • PLO5 - Att göra det möjligt för studenterna att genomföra utvecklingsplanerna i de arabiska länderna och andra länder där de kommer att arbeta.
  • PLO6 - Utbilda eleverna under sina studier om de dygdiga arabiska värderingarna och moralen, respektera tiden, ägna sig åt arbete och fullgöra de uppdrag som är tilldelade dem på rätt, högsta och professionell nivå, inspirera andan av ömsesidig respekt mellan studenter, personal, universitetsadministration och samhälle.
  • PLO7 - Att akademiker ska få stark vetenskaplig kunskap, som gör det möjligt för dem att fortsätta sina högre studier i prestigefyllda universitet i världen.
  • PLO8 - Kommunicera och samarbeta med jordanska, regionala och internationella universitet.

Studietid

Den genomsnittliga studietiden för regelbundna heltidsstuderande är fem år och högst åtta år (enligt uppgift att ge kandidatexamen). Och studenten måste avsluta (165) kredit timmar framgångsrikt att ha en kandidatexamen i arkitektonisk teknik. I civilingenjör måste studenten uppnå (163) kredit timmar framgångsrikt för att få kandidatexamen.

Program undervisas på:
Engelska

Se 4 fler kurser från Aqaba University Of Technology »

Senast uppdaterad April 10, 2019
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
5 - 8 år
Deltid
Heltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum