Kandidatexamen i bildkonst (BFA) i visuell utveckling
Academy of Art University
Nyckelinformation
Campus läge
San Francisco, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 1 156 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jun 2024
* $ 26,399 / beräknade grundutgifter för en heltidsstudent under läsåret
Introduktion
School of Visual Development's BFA-program ger en dynamisk utbildning i scenkonstkonsten. Kärnplanen betonar fotografi, figurmodellering, formanalys, figurritning, berättande principer, visuell utveckling för animering, karaktärsdesign, konceptmålningar, avancerad perspektivutforskning för videospeldesign och olika andra kritiska designdiscipliner.
Kurser
Semester 1
- FND 110A: Analys av Form A
- FND 131: Figurmodellering
- LA 137: Historia för visuell utveckling
- VIS 103: Visual Imaging
Semester 2
- FASCU 270: Ecorche
- FND 110B: Analys av formulär B
- FND 112: Figur Ritning
- FND 125: Färg och design
- LA 108: Komposition för konstnären
- VIS 150: Visuell utveckling 1
Semester 3
- FA 110: Still Life Painting 1
- FND 116: Perspektiv
- ILL 120: Tecknad figurritning 1
- LA 120: Konsthistoria genom 1400-talet
- LA 291: Designing Careers
Semester 4
- FA 222: Heads & Hands
- ILL 233: Digital Media 2: Illustrativ bildbehandling
- LA 121: Konsthistoria genom 1800-talet
- LA 202: Engelska sammansättning: Creative Persuasion & Argument
- VIS 205: Produktion för visuell utveckling
- VIS 230: Digital målning för visuell utveckling
- VIS 250: Visuell utveckling 2
Semester 5
- ILL 220: Ritad figurritning 2
- LA 110: Skriva novellen
- LA 146: Bilarnas anatomi
- VIS 280: Color Scripting
- VIS 300: Miljödesign för visuell utveckling
Semester 6
- ILL 243: Advanced Perspective for Illustration, Film & Games
- LA 132: Animationens historia
- LA 157: Genius of Appeal
- LA 171: Western Civilization
- VIS 235: Karaktärsdesign för visuell utveckling (ZBrush)
- VIS 350: Visuell utveckling för live-action
- VIS 364: Karaktärsdesign 1: Att ge karaktärer liv
Semester 7
- LA 131: Historia av spel
- VIS 315: UI för visuell utveckling
- VIS 400: Visuella utvecklingsstilar
- VIS 498: Samarbetsprojekt
Semester 8
- ILL 267: Animal Anatomy
- LA 292: Programmering och kultur
- LA 304: Crowdfunding & Social Media Marketing
- LA 306: Creatively Speaking: Presentation för designers
- VIS 405: Seniorportfölj för visuell utveckling
- VIS 500: Praktik inom visuell utveckling: för alla VIS-studenter
Enhetskrav
Stora kurser | Enheter |
Större | 42 |
Liberal Arts | 45 |
Valfri | 9 |
Kärna | 36 |
Total | 132 |
Gradskrav
BFA Visuella utvecklingskrav
- Lägsta betyg C i alla kärnkurser, huvudkurser och LA 107 Skriva för den flerspråkiga konstnären eller 108 Komposition för konstnären
- Minsta 2,0 GPA och följande allmänna utbildningskrav:
- 1 Skriftlig kommunikation: Komposition
- 1 Skriftlig kommunikation: Kritiskt tänkande
- 1 Skriftlig kommunikation: Context & Style
- 2 Konsthistorisk medvetenhet: Western Art
- 2 Konsthistorisk medvetenhet: Undersökningar
- 1 Historisk medvetenhet
- 1 Kvantitativ litteratur
- 1 Kulturidéer och influenser
- 1 Kommunikation och praktik om anställning
När ovanstående allmänna utbildningskrav är uppfyllda, ta Liberal Arts valfria behov efter behov för att uppfylla Liberal Arts-enhetskravet.
Program Learning Learning
Studenter kommer att uppfylla följande kriterier för studentprestanda:
Visuell utveckling
- Skapa funktionella mönster för underhållningsmedier (2D eller 3D), enligt en industristandardprocess från miniatyrer till slutlig rendering
- Kommunicera effektivt berättelse, tema och karaktär genom designval
- Upprätthålla ett konsekvent "språk" eller "signaturstil" i konst som riktar en scen med erforderlig kontinuitet i visuell berättande
- Visa förmågan att forska för inspiration, referens och noggrannhet
- Visa flexibilitet i illustrativ stil genom att visa både en unik personlig stil och förmågan att tillgodose stil till projektbehov
Konstnärlig förmåga
- Rita och måla övertygande poser, uttryck, karaktärsdesign, miniatyrer, storyboards och produktionsmålningar
- Visa anläggning som skapar perspektiv och förmedlar anatomi och proportioner i mänskliga och djurfigurer.
- Behärska användningen av en kontaktpunkt, med värde, färg, detalj och komposition.
Tekniska förmågor
- Visa skickliga färdigheter med relevant animationsteknik och programvara.
Presentations färdigheter
- Skapa visuellt övertygande och sammanhängande presentationer
- Diskutera arbete tydligt och professionellt
Samarbete
- Samarbeta effektivt om kreativa projekt
Professionell beredskap
- Skapa en omfattande portfölj (digital och tryckt) som uppfyller branschstandarder
- Hantera arbetsbelastningen för att uppfylla deadlines
Academy of Art University lärandemål
Kandidater från Academy of Art University kommer att visa förmågan att:
- Producera en mängd arbete som är lämpliga för att söka professionella möjligheter inom det valda området för konst och design.
- Lös kreativa problem inom sitt fält av konst och design, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och anslut till deras avsedda publik med hjälp av visuella, muntliga och skriftliga presentationsfärdigheter som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst- och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive sitt eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att tävla på den globala marknaden för konst och design.
Programresultat
Grundstudenter kommer att uppfylla följande studentprestationskriterier:
Visuell utveckling
- Generera funktionella mönster för underhållningsmedier (2D eller 3D), efter en branschstandardprocess från miniatyrer till slutlig rendering
- Kommunicera berättelse, tema och karaktär effektivt genom designval
- Behåll en konsekvent ”språk” eller ”signaturstil” i konst som styr en scen med nödvändig kontinuitet i visuellt berättande
- Visa förmåga att forska för inspiration, referens och noggrannhet
- Visa flexibilitet i illustrativ stil genom att visa både en unik personlig stil och förmågan att tillgodose stil till projektbehov
Konstnärlig förmåga
- Rita och måla övertygande poser, uttryck, karaktärsdesigner, miniatyrer, storyboards och produktionsmålningar
- Demonstrera förmåga att skapa perspektiv och förmedla anatomi och proportioner i människa och djurfigurer.
- Behärska användningen av en kontaktpunkt, med värde, färg, detalj och komposition.
Tekniska färdigheter
- Visa skickliga färdigheter med relevant animationsteknik och mjukvara.
Presentation Färdigheter
- Skapa visuellt övertygande och sammanhängande presentationer
- Diskutera arbetet tydligt och professionellt
Samarbete
- Samarbeta effektivt i kreativa projekt
Professionell beredskap
- Producera en omfattande portfölj (digital och tryckt) som uppfyller branschstandarder
- Hantera arbetsbelastningen för att uppfylla deadlines
Academy of Art University Lärandemål
Kandidater från Academy of Art University testamenten visar förmågan att:
- Producera ett arbete som är lämpligt för att söka professionella möjligheter inom det valda området konst och design.
- Lösa kreativa problem inom sitt konst- och designområde, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk, och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och kontakta sin avsedda publik med hjälp av visuella, oral, och skriftlig presentationsförmåga som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att konkurrera på den globala marknaden för konst och design.
Läroplan
Termin 1
- FND 110A: Analys av Form A
- FND 131: Figur modellering
- LA 137: Historia om visuell utveckling
- VIS 103: Visuell utveckling Imaging
Termin 2
- FASCU 270: Ecorche
- FND 110B: Analys av Form B
- FND 112: Figur Ritning
- FND 125: Färg och design
- LA 108: Komposition för konstnären
- VIS 150: Visuell utveckling 1
Termin 3
- FA 110: Stilleben Målning 1
- FND 116: Perspektiv
- ILL 120: Påklädd figur ritning 1
- DE 120: Konsthistoria genom 1400-talet
- DE 291: Designa karriärer
Termin 4
- FA 222: Heads& Händer
- ILL 233: Digitala medier 2: Illustrativ bildbehandling
- LA 121: Konsthistoria genom 1800-talet
- DE 202: Engelsk komposition: Kreativt& övertalningsargument
- VIS 205: Produktion av visuell utveckling
- VIS 230: Digital målning för visuell utveckling
- VIS 250: Visuell utveckling 2
Termin 5
- ILL 220: Påklädd figur ritning 2
- DE 110: Skriva novellen
- DE 146: Anatomi av bilar
- VIS 280: Färgskript
- VIS 300: Miljödesign för visuell utveckling
Termin 6
- ILL 243: Avancerat perspektiv för illustration,& Filmspel
- LA 132: Animationens historia
- DE 157: Appealens geni
- DE 171: Västra civilisationen
- VIS 235: Karaktärsdesign för visuell utveckling (ZBrush)
- VIS 350: Visuell utveckling för Live-Action
- VIS 364: Karaktärsdesign 1: Att väcka karaktärer till liv
Termin 7
- LA 131: Spelhistoria
- VIS 315: UI för visuell utveckling
- VIS 400: Visuella utvecklingsstilar
- VIS 498: Samarbetsprojekt
Termin 8
- ILL 267: Djurens anatomi
- LA 292: Programmering& Kultur
- DE 304: Crowdfunding Marknadsföring på& sociala medier
- LA 306: Kreativt sett: Presentation för Designers
- VIS 405: Seniorportfölj för visuell utveckling
- VIS 500: Praktik i visuell utveckling: för alla VIS-studenter
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.