Kandidatexamen i agroindustrial engineering

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Läroplanen integrerar ingenjörs- och industriledning med miljövänlig processteknik, engagemang för att förbättra utbildningens kvalitet, till exempel genom att vinna Center Grant (1997-2000), QUE-projekt (2001-2004), Program B (2004-2006), PHKI (2007-). 2010), IMHERE (2010-2011). Grundutbildningsprogram för Agro-Industrial Technics erhöll internationell ackreditering från ETAC (Engineering Technology Accreditation Commission) ABET, USA med början i oktober 2011. Agro-Industrial Technics har en A-rank-ackreditering för S1, S2 och S3-program.

Sysselsättning

Nationella och multinationella industrier, technopreneurs, forskningsinstitut och universitetsutveckling, bank- och finansinstitut, statliga institutioner.

Syn

Att vara en enastående och internationellt erkänd utbildningsinstitution som tillhandahåller kvalificerad teknik och ledning samt miljöledning och teknik.

Uppdrag

DAT: s uppdrag är att genomföra kvalificerad utbildning, forskning och samhällstjänst inom agroindustriell teknik och ledning med fokus på:

  1. Ständig förbättring av utbildningskvaliteten inklusive mänskliga resurser, fysiska anläggningar och tjänster för att producera kvalificerade akademiker.
  2. Stärka forskningsförbindelsen och matchningen mellan universitet och industri för att utveckla jordbruks-, vetenskap- och avancerad teknik.
  3. Intensivering och utvidgning av samhällsutvecklingsverksamheten med tonvikt på entreprenörskapets utveckling för små och medelstora jordbruksindustri.

Läroplanen och avdelningarna

Läroplanen förbereder kandidater med förmågan att utforma, utveckla, implementera, kontrollera, utvärdera och förbättra systemprestanda för hållbar jordbruksindustri genom ett integrerat tillvägagångssätt i transformationsprocessen, systemteknik, industriell förvaltning och miljöaspekter för att öka mervärdet av jordbruks- / biobaserade resurser och deras derivat. Universitetet fastställde mandatet för DAT, som är "utvecklingen av vetenskap och teknik inom jordbruksindustrin inklusive industriteknik och ledning, process- och bioprocessteknik och teknisk och industriell miljöledning".

DAT stöds av sju avdelningar (Scientific Laboratories) som har specifikt mandat och räckvidd, både inom utbildning, forskning och samhällsutveckling. De sju divisionerna nämligen,

  1. Industriell systemteknik
  2. Processteknik
  3. BiotechnologyBioindustry
  4. Industriföretag och tillämpning
  5. Förpacknings-, lagrings- och transportsystem
  6. Kvalitetskontroll
  7. Industriell miljöledning och teknik

mål

Allmän

Implementering av internationella program inom agroindustriell teknik för att producera akademiker som kan utöka sina kunskaper och färdigheter i enlighet med behoven inom jordbruksindustrins utveckling i global konkurrens.

Specifik

  1. Bli en internationell lärande institution för agroindustri genom nätverk med de internationellt erkända utbildade institutionerna.
  2. Stärka nätverk genom student- och personalutbyte, praktik och internationell konferens eller symposium, internationell gemensam forskning och samarbete.
  3. Ge lokala och utländska studenter möjligheter att studera jordbruksindustri.
  4. Generera forskningsidéer för att bidra till jordbruksindustriell utveckling, vetenskap och teknik.130455_pexels-photo-175389.jpeg Freestocks / Pexels

Studentutfall

Studentens resultat av DAT: er är följande:

  1. Kunna tillämpa kunskap, tekniker, färdigheter och moderna verktyg i en agroindustriell ingenjörsdisciplin;
  2. Kunna tillämpa kunskaper i matematik, vetenskap, teknik och informationsteknologi för att lösa problem inom jordbruksindustrin;
  3. Kunna utforma och genomföra laborationer och fältförsök samt analysera och tolka data;
  4. Kunna utforma ett agroindustriellt system som integrerar aspekter av processteknik, industriell systemteknik och miljöteknik för att uppfylla avsedda syften inom realistiska begränsningar;
  5. Kunna fungera som medlem eller ledare i ett tvärvetenskapligt och multikulturellt team;
  6. Kunna identifiera, analysera, syntetisera och lösa tekniska problem inom jordbruksindustrin;
  7. Kunna kommunicera skriftligt och muntligt effektivt;
  8. Förstå vikten av livslångt lärande;
  9. Förstå och engagera sig för professionellt ansvar och etik för att lösa tekniska problem inom jordbruksindustrin;
  10. Förstå samtida frågor i jordbruksindustrins sammanhang;
  11. Kunna planera, utföra och utvärdera uppgifter under givna begränsningar;
  12. Kunna förvandla idéer till agroindustriföretag (technopreneurship).

Campus

Bogor Agricultural University eller IPB ligger i Bogor City och Dramaga, Bogor. DAT ligger i Dramaga-området. Den närmaste järnvägsstationen är Bogor Station. Med enkel åtkomst till närliggande städer ligger campus bara 60 minuter från Jakarta på pendellinjen, vilket gör det bekvämt för studenter att pendla från staden. IPB har ett rikt naturligt omgivande och transportsystem som stöder den ideala miljön för akademiska och icke-akademiska aktiviteter.

Faciliteter

DAT har en total yta på 2 987 kvadratmeter bestående av ett huvudkontor och mötesrum, gemensamma klassrum, laboratorier, bibliotek, visningsrum, personalrum och administrationskontor. Administrationsrummen består av ett rum för avdelningschef och avdelningssekreterare, rum för administrativ personal och mötesrum. Det lilla mötesrummet har en kapacitet på sex platser och det större har upp till 50 platser. De totala utrymmena för de gemensamma klassrummen är 1,375 kvm för grundutbildningen. DAT har dessutom 324 kvm stort rum som kan användas för grundutbildningarna, för ett seminarium, studentkonsultation eller andra diskussioner. Klassrummen är generellt utrustade med whiteboards, skärmar och LCD-projektorer. Deras kapacitet sträcker sig från 30 upp till 200 platser.

Studentaktiviteter

Institutionen för jordbruksteknologi har en studentorganisation som heter Himalogin (Himpunan Mahasiswa Teknologi Industri). Himalogin bedriver eller arrangerar studentaktiviteter som hjälper dem att utvecklas inom akademiska eller icke-akademiska områden. Exemplen på dessa aktiviteter, nämligen,

FORAGRIN (Forum Agroindustri Indonesien)

Agroindustry Indonesia Forum (FORAGRIN) är ett forum som består av studenter som är engagerade inom jordbruksindustriteknik. Fokus för FORAGRIN väcker ytterligare problem och möjligheter för Agroindustry som en aktiv lösning för att bygga Indonesien med sitt jordbruk.

Hej på radio

Ger information relaterad till agroindustri och DAT genom att använda radio som publiceringsmedium.

Festival of Agroindustry

En serie nationella aktiviteter relaterade till introduktion och utveckling av agroindustrier, med former av vetenskaplig skriftkonkurrens på gymnasiet och universitetsnivå och debattävlingar på universitetsnivå.

Semangat Desa Agroindustri (ATSIRI)

Ett program utvecklat av Himalogin-medlemsstudenter för att tillämpa kunskaper inom jordbruksindustrin genom att rådgivning och bilda affärssamarbete med målbyar för att utveckla befintliga råvaror i byn till mervärdeprodukter.

Tillträde

Det finns två huvudsakliga sätt för nationell inbjudan (SNMPTN / Seleksi Nasional Masuk Perguruan Tinggi Negeri) och National Examination / Testing (SBNMPTN / Seleksi Bersama Nasional Masuk Perguruan Tinggi Negeri). I maj 2009 etablerade IPB ett nytt urvalssystem genom U TM (Ujian Talenta Masuk). De blivande studenterna ansöker via IPB: s lokala kommitté och tar ett skriftligt prov. Urvalsprocessen genomförs av den lokala IPB-kommittén genom att involvera fakulteten baserat på skriftliga testresultat.

Förkunskapskrav

  1. Examen från nationellt godkänd gymnasium.
  2. Godkänd internationell utbildning som motsvarar ovanstående.
  3. Att få ITP / internationell TOEFL med en minsta poäng på 550 (PBT); 80 (iBT) eller IELTS lägsta poäng på 6,0.

130454_1.jpg

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

IPB University is a higher education institution that produces innovations with a nationally and internationally acknowledged quality. For ten years straight (2008-2018), IPB has the most innovation c ... Läs mer

IPB University is a higher education institution that produces innovations with a nationally and internationally acknowledged quality. For ten years straight (2008-2018), IPB has the most innovation compared to other universities in Indonesia base on appraisement from the Business Innovation Center – Ministry of Research, Technology, and Higher Education of Indonesia in Indonesia’s Most Prospective Innovation. Läs mindre
Dramaga , Bogor , Bogor , Bogor , Bogor + 4 Mer Mindre