Kandidatexamen I Visual Design

Raffles Milano - International Fashion and Design School

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kandidatexamen I Visual Design

Raffles Milano - International Fashion and Design School

Att lära sig är principen vid roten till de treåriga kurser på Raffles Milano, en träningserfarenhet som bygger upp sinnet, ger en solid teknisk grund och släpper ut en önskan att bredda dina livshorisonter.

Varför?

Att utforma är att förvandla världen, från de enklaste sakerna till de mest komplexa. Design är inte bara en disciplin som lär oss att uppfinna och förbättra den materiella sidan av livet: det är också en idealisk modell som lär oss hur saker både stora och små binds samman av osynliga trådar. Det är konsten att förändra, ansvar och engagemang.

Professionella möjligheter

Den visuella designern är en kreativ som också kan koordinera kompetensen hos ett team som specialiserat sig på en rad olika discipliner. Han vet också hur man står inför orkesterledaren, komplexa problem som står på spel i institutionella kommunikationer, tjänster och produkter. Kursen gör det möjligt för eleverna att förvärva en metod som används i projektets olika faser och dess genomförande och att ansöka om anställning som formgivare (i professionella kontor, byråer eller organisationer) eller kreativa konsulter för industriella eller kommersiella företag, eller - genom att öppna en självständigt kontor - att ta springan som företagare av sin egen karriär.

Vem ska delta

Kursen är avsedd för studenter med högskoleexamen som kommer från antingen italienska eller utländska universitet. Sökande förväntas visa ett starkt intresse för designdiscipliner (visuell, grafisk, utställning och digital design, bokstäver, fotografi och video), inom samhällsvetenskap (antropologi, kommunikationsteorier och massmedia, sociologi och semiologi) och i kulturen av bildkonsten (konst och designhistoria). Studenter som deltar i kursen är framtida designers av digital och analog kommunikation, kreativa direktörer och varumärkesexperter.

Curriculum

En introduktionsfas (första året) följs av en mellanliggande som fokuserar på en fallstudie (andra året) och sedan en färdigställandeprocess avsedd för slutprojekt och portfölj (tredje året). Från grunden av grundläggande design till grammatiken typografi, från grafiska layoutprogram till förpackning, från rörelse grafik till interaktiv design, lär eleverna alla discipliner relaterade till visuell design, kombinerar tekniker med teknik och sin egen kulturella humus, för att driva medvetet i de komplicerade scenarierna i vårt samtida samhälle.

ämnen

  • Grafisk design.
  • Varumärkesdesign.
  • Fotografi och video berättande.
  • Konst och designhistoria.
  • Utställningsdesign och skyltar.
  • Digital design.
  • Interaktiv design.
  • Antropologi, sociologi, semiologi.
  • Massmedias teori.
  • Marknadsföring och forskning.

Designföreläsare

De är välgrundade yrkesverksamma, författare till projekt som har tagit sitt varumärke och med många års erfarenhet av undervisning. De har en bred och verkligt internationell vision.
De ingår i en sammanhängande och produktiv grupp, och de älskar att diskutera framsteg i kurser, möjligheter som presenteras själva och enskilda elevers prestationer.

Luca Barcellona
Designer och kalligrapher
lucabarcellona.com

Angelo Ferrara

Corporate branding Creative director
robilant.it

Francesco Dondina
Grafisk designer
dondina.it Maki Gherzi
Direktör
makigherzi.com Giuseppe Ardrizzo
epistemologist Efrem Raimondi
Fotograf
efremraimondi.it Marco Cendron
Kreativ chef
thepomo.com Laura Lisi
engelskalärare Maria Candida Gentile
Mâitre parfumeur
mariacandidagentile.com

företagen
På nästan trettio års arbete har Raffles-koncernen byggt upp ett betydande nätverk av partners som deltar i våra treåriga och masters kurser. Dessa företags rykte och kvaliteten på relationerna e har utvecklats med dem är en garanti för ett bestämt bördigt möte mellan utbildning och näringsliv.


Adidas, Aigner, B

Måndagssamtal

Varje måndag kväll klockan 18.00 bjuder Raffles Milano sina studenter att träffa en av de stora personligheterna som går på scenen för design, stil och designkultur. Att höra historierna och idéerna som påverkar marknaden och driva vår tankegång - direkt från hästens mun - är ett fantastiskt tillfälle som lägger till substans för våra akademiska program. Här är agendaen för möten för det kommande året.

antagning

Treårskurserna kräver maximalt deltagande av 20 studenter.
Kandidaterna genomgår en urvalsprocess genom en individuell intervju med kursledaren.

För ytterligare förfrågningar, vänligen kontakta oss .

avgifter

  • Europeiska unionen och Efta studenter:
    8 000 euro I Inkomster
    10 000 euro II Inkomster
    12.000 euro III Inkomster
    15 000 euro IV Inkomster
  • Studerande utanför EU:
    15.000 euro
  • ISEE inkomstfäste Diagram:
    I Inkomster fäst upp till 40.000 euro
    II Inkomster beslag från 40.001 till euro 70.000
    III Inkomster beslag från 70.001 till euro 100.000
    IV Inkomster beslag över 100.000 euro
  • Anmälningsavgift:
    Kandidater som vill ansöka om tillträde till våra treåriga kurser måste betala en ansökningsavgift på 100 euro.
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Italienska


Senast uppdaterad January 12, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Nov. 2018
Duration
Varaktighet
3 år
Heltid
Price
Pris
8,000 EUR
Information
Deadline
Locations
Italien - Milan
Startdatum: Nov. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Nov. 2018
Italien - Milan
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Price
Europeiska unionen och Efta-studenter I Inkomster 15000 euro Extra-Europeiska unionen studenter.