Kandidatexamen Vetenskaplig visualisering
Zurich University of the Arts
Nyckelinformation
Campus läge
Zürich, Schweiz
språk
Tysk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
6 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
CHF 4 320 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Studien i kandidatexamen i vetenskaplig visualisering förmedlar de begreppsmässiga, kreativa och metodologiska grundvalarna för den samtidiga kommunikationen av vetenskapligt innehåll: anskaffande av realistiska-illusionistiska præsentationstekniker, användningen av olika medier som interaktion, e-learning, 3D-animering och virtuell verklighet och samarbete med vetenskapen.
karriär~~POS=TRUNC
Kandidater med kandidatexamen på högskolor och universitet, i medicinska institutioner, i museer eller på arkeologiska utgrävningar. De arbetar för redaktionella kontor, förläggare eller byråer eller, som frilansande illustratörer, utformar visualiseringar i vetenskapligt eller populärt vetenskapligt sammanhang.
utbildning mål
Kandidatprogrammet Vetenskaplig Visualisering på sex semestrar ger grundläggande färdigheter för att förmedla komplexa vetenskapliga fakta på ett exakt, innovativt och attraktivt sätt.
struktur
Studieplanens struktur gör det möjligt för eleverna att prova olika tekniker på konkreta frågor om kunskapskommunikation. Frågor om didaktik, dramaturgi och media spelar en central roll här. Eleverna lär sig att förklara de vetenskapliga resultaten och förmedla dem övertygande. De praktikbaserade lärprojekten möjliggör ett nära samarbete med experter från olika vetenskapliga institutioner och företag. Det finns också möjlighet att specialisera inom ett kunskapsområde.
innehåll
Under första studieåret kommer särskild uppmärksamhet att ägnas åt utveckling och fördjupning av tekniska och tekniska färdigheter. Genom att arbeta kontinuerligt efter observation lär eleverna att exakt översätta utrymme, ljus, färg, struktur och material samtidigt som de utvecklar sin förståelse för kondens och abstraktion som grund för illusionistisk representation.
I det andra året av studier ligger fokus på begrepp och medling. Ett smart koncept är avgörande för framgången med visuell kunskapsöverföring. Tillsammans med lärarna använder eleverna konkreta innehåll för att arbeta med lösningar för aktuella placeringsfrågor. Den differentierade användningen av innehåll, design och estetiska kriterier spelas igenom och reflekteras. I utvidgningen av kunskapsbilden till interaktion kan 3D-animering och virtuell verklighet överraskande didaktiska strategier och ovanliga sätt att se det utvecklas och testas.
Det tredje året av studier innehåller en djupgående analys av olika yrkesområden och deras specifika förutsättningar. Översättningen av ett innehåll till ett medlingsbegrepp i personlig kontakt med experterna från partnerinstitutionerna gör att eleverna kan testa samarbete och dialog med forskarna och också att genomföra det i praktiken med bacheloruppsatsen