Kandidatexamen i teknik management (högteknologi marknadsföring) med högsta betyg
Universiti Teknikal Malaysia Melaka UTeM
Nyckelinformation
Campus läge
Durian Tunggal, Malaysia
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2024
* för första året. 11,770.00 RM för efterföljande år.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Den integrerade planering, design, optimering, drift och kontroll av tekniska produkter, processer och tjänster, en bättre definition skulle vara förvaltningen av användning av teknik för mänsklig fördel.
Den Kandidatexamen i Technology Management Program är unik genom att den kombinerar utvecklingen av viktiga affärsprinciper och färdigheter med tonvikt på den grundläggande roll som tekniken spelar i förvaltningen av företag. Till skillnad från traditionella affärsprogram, den Kandidatexamen i Technology Management Program fördjupar eleverna i fallstudier på att integrera ny teknik, fördelarna med teknik infrastruktur och problemlösning genom teknik. Denna specialiserade kunskap om teknik som ett problemlösningsverktyg och förändrings föraren låter Technology Management akademiker att utvecklas till mer effektiva chefer och ledare, och att anpassa lättare till förändringar på marknaden.
Ämneskunskaper Akademiker i kursen förväntas kunna:
- Bidra inom industrin att tekniska projekt som en individ eller som gruppmedlemmarna; * Bidra till analys, syntes, praxis, affärs- och ledningsuppgifter inom en vetenskap eller teknik-baserade företag; - Förstå struktur, drift och ansvar, och affärskultur i ett företag eller organisation; - Uppskatta det ansvar och roller, attityder, värderingar, prioriteringar, dom och arbetsmetoder för att öva professionella forskare, tekniker eller ingenjörer; - Bidra till innovation och entreprenörskap inom en organisation; förstå kvalitetssäkringsprocesser; - Kommunicera effektivt i en rad tekniska och affärssituationer; och förstå den interna och externa affärsmiljön av vetenskap eller ingenjörsbaserade företag
Penetration av högteknologi i alla områden technopreurship aktivitet har radikalt förändrat världen social och ekonomisk erfarenhet, ökad globalisering av ekonomin, tvångs-konsumenter tillväxt och krävde en översyn av traditionella metoder för "leverantör-kund" relationer. Inom miljön i hård konkurrens och högre kundkrav, bör dessa relationer uppnå en helt annan nivå för att bli en riktig inkomstkälla tillväxt och minskad kostnaderna för nya kunder förvärv på lång sikt. För att lyckas i affärer är det viktigt för alla företag speciellt på högteknologiska marknader som telekommunikation, IT och media bygga långsiktiga kundrelationer och att behålla kunder.
Ange hjärtat av dagens High-Tech Marketing med fakulteten för teknikens & Technopreneurship (FPTT), Bachelor utbildningsprogram. Upptäck alla de sätt som FPTT kan hjälpa dig dra nytta av nya möjligheter och framgångsrikt möta de utmaningar och krav som dagens starkt konkurrensutsatt affärsmiljö. Vårt program är åter knowned.
Kursen ger för skapandet och försäljning av högteknologiska produkter, de verktyg som behövs för att framgångsrikt hantera de utmaningar och utforska möjligheterna med dagens turbulenta marknad. Kursen behandlar också hur investeringar i lojalitets teknik ger den bästa klientens retention och bli en av de viktigaste källorna till företagets börsvärde tillväxt. Skulle företagen investera? Hur man gör dessa investeringar effektivt? Vilka särdrag kundernas beteende på den högteknologiska marknaden efter köpet? Vilka instrument säkerställa framgång för sådana relationer? Finns det några framgångshistorier och bästa praxis?
VARFÖR VÄLJA DETTA PROGRAM?
Du kommer att lära av fakultet med starka akademiska meriter samt mångsidig yrkeserfarenhet. Klasserna är små nog att möjliggöra nära personliga kontakter med lärare och kurskamrater. Den mycket diversifierad elev sammansättning på programmet förvandlar projekt och grupparbete i dyrbara mångkulturella erfarenheter av lärande som utvecklar färdigheter, vitala i en karriär inom marknadsföring. Undervisningen strategi tillämpas och delaktighet: verkliga projekt med företag genomförs så att eleverna är i drift, och anställningsbar.
De specialisering spår, det stora antalet valbara erbjuds och praktik innebär att du kan anpassa programmet för att passa dig själv och din karriär i högteknologiska marknadsföring.
På examen kommer du att kunna närma marknadsföring med intelligens och kreativitet; hantera osäkerhet; fatta bättre beslut marknadsföring genom att förstå konsumenternas beteende; konto för marknadsföring budgetar och avkastning på marknadsinvesteringar; analysera lönsamhet kunder och segment; generera vinst på marknader internationellt; använder analytics som en källa till verklig konkurrensfördel; förstå strategisk varumärkes- och produkthantering.
Din framtida karriär
Detta program öppnar dörren till en rad yrken inom marknadsföring, försäljning och affärsutveckling: marknadsundersökningar, trendbyråer, kommunikation och event byråer, marknadsföring eller produktchefer, handel marknadsföring eller kategoriansvariga, försäljning och affärsutveckling, key account managers, och inköp. Programmet förbereder också studenterna för karriärer inom stora företag där de kommer att börja i försäljningsutveckling och senare flytta in marknadsföring positioner.
I ett SMF eller start, skulle utexaminerade vara väl lämpad att bli en försäljnings- och marknadschef med en stark strategi affärsutveckling och speciellt lämpad till jobb i den internationella marknadens utveckling.
Upptäck alla de sätt som Keller kan hjälpa dig dra nytta av nya möjligheter och framgångsrikt möta de utmaningar och krav som dagens mycket konkurrenskraftiga affärsmiljöer
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Bachelor Management och ny teknik
- Évry-Courcouronnes, Frankrike
Double Degree Qualification in International Computer Engineering and Management of Business and Technology (English taught)
- Barcelona, Spanien
Kandidatexamen i Management of Business & Technology
- Barcelona, Spanien