Kandidatexamen i marknadsföring
Poltava University Of Economics And Trade
Nyckelinformation
Campus läge
Poltava, Ukraina
språk
Engelsk, Ryska,
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Marknadsföring specialist är en professionell analys av marknadsföring miljö, insamling och behandling av information på dagens marknad för varor och tjänster. Marknadsförare studerar konsumentbeteende och konkurrenter; utveckla marknadsplaner, strategier och taktik beteenden i olika målgrupper; bildar en säljbar företagspolitik och spela en viktig roll i utvecklingen av prissättningsstrategier på företag och stora företag. Marketing specialist särskild uppmärksamhet är fokuserad på modern marknadsföring kommunikationsfrågor, företagets image och varumärkesutveckling, förbättring sin uppfattning och ökad lojalitet. Dessutom innehåller marknadsförare marknadsföring specialist att inrätta och upprätthålla företagets kontakter med kunder och utveckling av rekommendationer om sin verksamhet i en viss konkurrens.
Akademiker i Marketing program grad förvärva yrkeskompetens inom olika sektorer av ekonomin. Enligt de flesta av de ledande rekryteringsföretag, är efterfrågan på dessa specialister växer, både inhemska och utländska marknader. Detta beror på det faktum att marknadsförare vet hur man undersöka marknaden, vilka produkter som kommer att efterfrågas och varför, hur man väljer det bästa sättet att främja varor, hur man på ett effektivt sätt organisera reklamkampanj, skapa ett varumärke och hantera det i tillstånd av intensiv konkurrens på alla marknadssegment.
KURSPLAN
- marknadsföring
- LOGISTIK
- Råvarumarknadsinfrastruktur
- Marketing Services
- industriell marknadsföring
- marknadsföring prissättning
- Marketing Research
- Marketing Commodity Police
- Marknadskommunikation
- Consumer Behavior
- marknadsföring Analys
- revision av marknadsföring
- Public Relations i Business
- reklambranschen
- Säljledning
- Informationssystem och teknik i marknadsföring
- Internet marknadsföring
Karriär områden och arbetstillfällen
Marknadsförings Akademiker kan upptas på inhemska och utländska företag inom marknadsföringsanalys, marknadsundersökningar, säljledning, marknadskommunikation och reklam. De upptar sådana positioner:
- marknadsförare
- marknadsförare-analytiker
- Brand manager
- försäljningschef
- reklamchef
- PR-chef
- marknadschef
- chef för marknadsavdelningen
- marknadsundersökning specialist
- logistik och försäljningspolicy specialist
- specialist på analys och planering av marknadsföringsaktiviteter
- chef för marknadsundersökningar och PR forskning
- art director
- copywriter
INTRÄDESFORDRINGAR
Det finns inga tillträdesprov eller inträdesprov om du ansöker om grundexamen program.