Kandidatexamen i Data- och informationsvetenskap: speldesign och utveckling grad

Allmänt

4 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Bachelor of Data- och informationsvetenskap: Speldesign och utveckling Degree

Denna Bachelor of Data- och informationsvetenskap grad kommer att ge studenterna med de kunskaper som krävs för att göra karriär för att skapa spelinnehåll för allt från hemmakonsoler och datorer till nya plattformar som mobiltelefoner och andra handhållna enheter. En examen kommer att vara kvalificerade för en karriär i näringslivet - som en utvecklare för spelifiering applikationer, affärsapplikationer och mobilappar.

Denna industri-fokuserad tre års kvalificerings ger studenterna den kunskap och erfarenhet som de behöver för att skapa både tvådimensionella och tredimensionella spel. Eleverna kommer att undersöka olika faktorer som är relevanta för dataspelsindustrin samtidigt få en bred förståelse för hela datorspelsutveckling leveranskedjan. Doktorander med en industri som är redo portfölj i speldesign och utveckling ut på den årliga Elevutställning, följt av en praktik.

Moduler

År 1:

  • Spelutveckling en
  • Principer för speldesign en
  • 2D Animation
  • 3D-animering
  • Programmering Logic och Design (Inledning)
  • Kritiskt tänkande och medier ett
  • Brand och marknadsföring 1

ÅR 2:

  • Speldesign 2
  • Spelutveckling 2
  • Berättande för Gaming
  • databas Inledning
  • Matematiska principer för utvecklare
  • Digital Lag och etik
  • Brand och marknadsföring 2

ÅR 3:

  • Speldesign 3
  • Spelutveckling 3
  • Introduktion till forskning
  • Open Source Coding
  • Arbetsintegrerat lärande

Karriärmöjligheter

Spelutvecklare / programmerare (olika plattformar) | Kommersiella Software Developer | Digital Animator | Game Designer (olika plattformar) | Koncept konstnär | User Experience Designer | Ljudkonstnär | Miljö konstnär | Textur konstnär | Nivå Designer | Berättande Developer | Simulering Designer De BCIS i Speldesign och utveckling ger de kreativa och tekniska färdigheter i att designa och utveckla spel. Programmet är ett sammanhang inom varumärkesbyggande, vilket ger eleverna möjlighet att integrera sina spelkoncept med en varumärkesbyggande vinkling, vilket ger en unik metod för speldesign och utveckling. I andra och tredje året studenter deltar i varumärkes utmaningar samarbetar i tvärvetenskapliga team för att lösa verkliga problem. Genom tredje årets studerande har möjlighet att exploatera deras intresse antingen speldesign eller spelutveckling genom att välja disciplin relevanta projekt, skapa unika portföljer. Vid utgången av det tredje året, kommer en student har möjlighet att definiera, designa, utveckla och genomföra sina egna spel, skapar en potentiellt lukrativ entreprenörs tillfälle.

Eleverna kommer att behöva investera i en dator bärbar dator med nödvändig programvara. Krav finns tillgängliga från en Vega Kontakt Navigator.

Ingångskrav

  • En NSC med examen admission- Minst 30% för engelska i kombination med minst 50% för fyra x UTSEDDA NSC ämnen (Detta utesluter LO som är en 10 kredit ämne men innehåller engelska); ELLER
  • En NC (V) med examen antagning - Minst 60% på engelska antingen första tilläggs språk eller Home språknivå och matematik eller matematisk kompetens och Life Orientering, med minst 70% i en av de fyra yrkesämnen krävs, ELLER
  • En SC (med stöd) eller motsvarande; ELLER
  • Alternativt kan en högre certifikat, ett Advanced Certificate, 240 eller 360 poäng Diploma och en Advanced Diploma i ett besläktat område kan uppfylla minimi behörighet till examensstudier
  • Om en högre certifikat, Advanced Certificate, 240 eller 360 poäng Diploma eller Advanced Diploma är inte ett besläktat område, så åtminstone 20% av de poäng av sådan kompetens skall avse akademisk kunskap eller akademisk kompetens för att en sökande att bli antagen till examensstudier. Sådana ansökningar kommer att granskas av den berörda Hof till IIE CAT i samarbete med justitie.
  • NSC: studenter är skyldiga att ha matematik åtminstone på nivå 4 eller matematiskt kunnande på nivå 7. För de studenter som har matematik vid nivå 3 eller matematiskt kunnande på nivåerna 4, 5 eller 6, en mellanliggande nivå (38 eller högre) i NBT QL-AQL bedömning krävs. Studenter som har matematik eller matematisk Literacy på lägre nivåer än de ovan inte skulle anses; ELLER,
  • SC: godkännande krävs med minst 40% för matematik på HG; Eller åtminstone 50% för matematik på SG; OR, Senior Certificate eller motsvarande med fullständig eller villkorligt undantag med åtminstone 40% för matematik på Hg eller åtminstone 50% för matematik på SG. För dem som inte uppfyller kraven enligt ovan, krävs ett minimum av en mellannivå (38 eller högre) i NBT QL- AQL bedömning.

Allmänna krav för grundexamina:

Alla som ansöker om grundexamen studier IIE, inklusive internationella studenter, är skyldiga att skriva akademiska och Kvantitativ Literacy (AQL) - Nationell benchmark-test (NBT), såvida de inte har uppnått en ålder av 23 när de registrera. Den AQL - NBT används för placering i student stödprogram och ersätter inte behörighet för en viss examen.

Sökande som uppnår en poäng lägre än 64% som krävs för att registrera sig för och fullfölja de två Academic Literacy, Introduktion till Stipendie moduler (ITSA och ITSB). Sökande som inte skriver det AQL - NBT före antagning kommer automatiskt att registreras för ITSA och ITSB huruvida dessa är kreditbärande moduler i deras kvalifikationer. Dessa kandidater kan på tillhandahållande av en AQL - NBT poäng på 64% eller högre, undantas från en eller båda modulerna om och endast om dessa inte kreditera lager moduler i deras kvalifikationer. För kandidater som slutför modulerna som en följd av det låga AQL - NBT poäng eller som inte ger en AQL - NBT-poäng, fullgjord ITSA och ITSB är en förutsättning för registrering för tredje året moduler och därmed någon student som inte har slutfört ITSA eller ITSB under det första året av studien kommer att krävas för att göra det i sitt andra år. Där ITSA eller ITSB är kreditlager i kvalifikation, framgångsrikt slutförande av en eller båda (beroende på läroplan struktur) är också en gradering krav.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Vega School, an educational brand of the Independent Institute of Education, believes that brands are the world’s greatest assets for meaningful change. Vega therefore aims to graduate a new breed of ... Läs mer

Vega School, an educational brand of the Independent Institute of Education, believes that brands are the world’s greatest assets for meaningful change. Vega therefore aims to graduate a new breed of thinker by delivering fully accredited Certificates, Baccalaureates, Honours and Masters programmes in brand building and creative communication. Vega’s mantra - wisdomwithmagic - communicates its belief in creative strategic thinking. An IIE Vega graduate is an explorer who is smart, colourful and passionate, but generally dissatisfied with the status quo because he/she knows that brands, businesses, economies and societies can be healthier and do better for people. Läs mindre
Johannesburg , Durban , Kapstaden , Pretoria + 3 Mer Mindre