Kandidatexamen i arkitektur

Allmänt

Programbeskrivning

arkitektur är både processen och produkten av planering, design och konstruera byggnader och andra fysiska strukturer.

Karriärmöjligheter

Arbeten där din examen skulle vara användbara inkluderar:

  • byggnad inspektör
  • Kommersiella / bostäder inspektör
  • Högre utbildning föreläsare
  • Historiska byggnader besiktningsman / bevarande officer
  • Landskapsarkitekt
  • Planering och utveckling lantmätare
  • Scenografen, teater / TV / film
  • Byggnadsingenjör
  • stadsplanerare

Jobb är direkt relaterade till din examen är:

  • Arkitekt
  • arkitektonisk teknikern
  • Interiör och rumslig designer

Antagning KRITERIER

  • American / Canadian Diploma
  • UAE / GCC / egyptiska Secondary School Certificate
  • UAE / GCC / egyptiska Secondary School Certificate
  • Brittisk IGCSE / GCE lämnar skolan certifikat (avgångsexamen måste tillhandahållas, visar den sista klass (år) avslutade)
  • iranian Diploma
  • Indien / Pakistan / Bangladesh Higher Secondary School Certificate
  • International Baccalaureate Diploma
  • Syrian Secondary School Certificate
  • Sabis Diploma
  • WAEC / NECO

Mission

The Bachelor of Architecture programmet vid American University of Ras Al Khaimah (AURAK) utbildar studenter att bli kvalificerade arkitekter som kan generera effektiva lösningar med hjälp av strukturlösningar inom arkitektur. De utexaminerade från programmet kommer att vara väl insatt i tekniken och i sociala och miljömässiga frågor.

Arkitektur programmet kräver studenterna att tillämpa principerna för arkitektur och grundforskning för att modellera, analysera, designa och förverkliga fysiska miljöer, komponenter eller processer; och förbereda eleverna för att arbeta professionellt i arkitektoniska områden. Programmet ger studenterna en utmärkt grund i kärntekniska kompetens disciplin: design, byggnation och historia och arkitekturteori med särskild hänsyn till hållbarhet och grön arkitektur. Dessutom är en rad tekniska valfria erbjuds att ge studenterna möjlighet att skräddarsy sin arkitektutbildning som bäst passar deras karriärmål. Den tekniska fokus kompletteras med ämnen i allmän utbildning som leder till en väl avrundad medlem av det globala samhället.

Mål och syfte

Programmets mål har hämtats från och stödja den uppdragsbeskrivning av det amerikanska universitetet i Ras al Khaimah. Den examen från Arkitektur Programmet förväntas kunna: 1. Bedriva en framgångsrik yrkeskarriär i lokala och regionala marknader eller högre studier inom arkitektur.

  1. Gravid, design, modell, analysera, testa och implementera Architectural principer och processer med tanke på deras miljöpåverkan.

  2. Professionellt tillämpa kreativt tänkande, färdigheter, historisk kunskap och experimentella tekniker för att lösa praktiska problem.

  3. Effektivt kommunicera och fungera i olika tvärvetenskapliga miljöer och engagera sig i livslångt lärande och yrkesmässig utveckling.

  4. Förstå de etiska, kulturella och miljöhänsyn i arkitektkåren.

Program Resultat

AURAK har utvecklat studieresultat för Architectural program i enlighet med elevprestationer Criteria (SPC) som antagits av Naab (National Architecture ackrediterande Board) i Förenta staterna. Enligt SPC, är utfallet för programmet organiserade i riken att lättare förstå sambanden mellan individuella kriterier.

Realm A: Kritiskt tänkande och representation: Arkitekter måste ha förmåga att bygga abstrakta relationer och förstå konsekvenserna av idéer baserade på forskning och analys av flera teoretiska, sociala, politiska, ekonomiska, kulturella och miljömässiga sammanhang. Denna förmåga omfattar anläggning med bredare spektrum av media som används för att tänka om arkitektur inklusive skrift, undersökande färdigheter, tala, teckning och modellbygge. Studenternas lärande ambitioner inkluderar: - Att vara i stort sett utbildade.

  • Värdera livslångt inquisitiveness.

  • Kommunicera grafiskt i olika medier.

  • Erkänner bevisvärdering.

  • Förstå människor, plats och sammanhang.

  • Erkänner de olikartade behoven hos kunden, samhället och samhället.

EN. 1. Kommunikationsförmåga: Förmåga att läsa, skriva, tala och lyssna på ett effektivt sätt.

EN. 2. Design tänkande: Förmåga att anskaffa klara och precisa frågor, använd abstrakta idéer att tolka information, överväga olika synvinklar, når väl motiverade slutsatser och testa alternativa utfall mot relevanta kriterier och standarder.

EN. 3. Visuell kommunikation Färdigheter: Förmåga att använda lämpliga representativa medier, såsom traditionell grafik och digital teknik kompetens, för att förmedla väsentliga formelement vid varje steg i processen programmering och design.

EN. 4. Teknisk dokumentation: Förmåga att göra tekniskt tydliga ritningar, skriva disposition specifikationer och förbereda modeller visar och identifiera sammansättningen av material, system och komponenter som är lämpliga för en byggnadskonstruktion.

EN. 5. Undersökande färdigheter: Förmåga att samla in, utvärdera, spela in, tillämpas, och jämförelsevis utvärdera relevant information inom arkitektoniska kurser och designprocesser.

EN. 6. Grundläggande design Färdigheter: Förmåga att effektivt använda grundläggande arkitektoniska och miljöprinciper i design.

EN. 7. Användning av Prejudikat: Förmåga att undersöka och förstå de grundläggande principerna som förekommer i relevanta prejudikat och att göra val när det gäller införlivandet av sådana principer i arkitektur och designprojekt i städerna.

EN. 8. Beställning Systems Färdigheter: Förståelse för grunderna i både naturliga och formella beställningssystem och kapaciteten för varje informera två- och tredimensionell design.

EN. 9. Historiska traditioner och Global Culture: Förståelse av parallella och olika kanoner och traditioner arkitektur, landskap och stadsplanering inklusive exempel på inhemska, vernacular, lokala, regionala, nationella inställningar från östra, västra, norra och södra halvkloten i fråga om klimat , ekologiska, tekniska, socioekonomiska, folkhälsa och kulturella faktorer.

EN. 10. Kulturell mångfald: Förståelse av de olika behoven, värderingar, beteendenormer, fysisk förmåga och sociala och rumsliga mönster som kännetecknar olika kulturer och individer och konsekvenserna av denna mångfald på samhälleliga roller och ansvar arkitekter.

A.11. Applied Research: Att förstå betydelsen av tillämpad forskning för att fastställa funktion, form och system och deras inverkan på människors förutsättningar och beteende.

Realm B: Integrerad byggande, tekniska färdigheter och kunskaper: arkitekter uppmanas att förstå tekniska aspekterna av design, system och material, samt kunna tillämpa denna förståelse till deras tjänster. Dessutom måste de uppskattar sin roll i genomförandet av designbeslut, och effekterna av sådana beslut på miljön. Studenter lärande ambitioner inkluderar: - Att skapa byggnadskonstruktioner med väl integrerade system.

  • Förstå byggbarhet.

  • I förening med säkerhetssystem liv.

  • Att integrera tillgänglighet.

  • Att tillämpa principerna för hållbar design.

B. 1. Pre-Design: Förmåga att förbereda ett omfattande program för ett arkitektoniskt projekt, såsom att förbereda en bedömning av kundens och användarnas behov, en inventering av utrymme och utrustning krav, en analys av förhållandena på platsen (inklusive befintliga byggnader), en översyn av den relevanta lagar och standarder och bedömning av deras betydelse för projektet, och en definition av platsval och design bedömningskriterier.

B. 2. Tillgänglighet: Förmåga att utforma platser, anläggningar och system för att ge oberoende och integrerad användning av personer med fysisk (inklusive rörlighet), sensoriska och kognitiva funktionsnedsättningar.

B. 3. Hållbarhet: Förmåga att utforma projekt som optimerar, bevara eller återanvända naturliga och byggda resurser, ger hälsosamma miljöer för ombord / användare, och minska miljöpåverkan byggnadskonstruktion och operationer på framtida generationer genom medel såsom koldioxidneutral design, bioklimatiska konstruktion och energieffektivitet.

B. 4. Site Design: Förmåga att svara på platsegenskaper såsom jord, topografi, vegetation och vattendelare i utvecklingen av ett projekt konstruktion.

B. 5. Life Safety: Förmåga att tillämpa de grundläggande principerna för livs säkerhetssystem med en betoning på avstigning.

B. 6. Omfattande Design: förmåga att producera en omfattande arkitektoniska projekt som visar varje elevs förmåga att göra designbeslut över skalor samtidigt integrera följande SPC: A.2. Design tänkande A.4. Teknisk dokumentation A.5. Undersökande färdigheter A.8. Beställningssystem A.9. Historiska traditioner och Global kultur B.2. Tillgänglighet B.3. Hållbarhets B.4. Site Design B.5. Life Safety B.8. Miljösystem B.9. Struktur Systems B. 7. Ekonomiska överväganden: Förståelse för grunderna i byggnadskostnader, såsom anskaffningskostnader, projektfinansiering och finansiering, finansiella genomförbarhet, driftskostnader och konstruktion uppskatta med tonvikt på livscykelkostnadsredovisning.

B. 8. Miljösystem: Att förstå principerna för miljö systemens konstruktion såsom förkroppsligad energi, aktiv och passiv uppvärmning och kylning, luftkvalitet inomhus, sol orientering, dag belysning och artificiell belysning och akustik; inklusive användning av lämpliga verktyg för utvärdering av resultatet.

B. 9. Struktur Systems: Förståelse av de grundläggande principerna för struktur beteende i motstå gravitation och sidokrafter och utvecklingen, räckvidd och korrekt tillämpning av samtida strukturella system.

B. 10. Klimatskalet Systems: Förståelse av de grundläggande principerna som är involverade i en korrekt tillämpning av klimatskal och tillhörande aggregat i förhållande till grundläggande prestanda, estetik, fukttransport, hållbarhet och energi och materiella resurser.

B. 11. Building Service Systems: Förståelse av de grundläggande principerna och lämpligt program och prestanda av installationer såsom VVS, el, vertikal transport, säkerhet och brandskyddssystem.

B. 12. Byggnadsmaterial och församlingar: Förståelse av de grundläggande principerna som används i lämpligt val av byggmaterial, produkter, komponenter och enheter, baserat på deras inneboende egenskaper och prestanda, inklusive deras miljöpåverkan och återanvändning.

Realm C: Ledarskap och praktik: Arkitekter behöver för att hantera, advokat, och agera lagligt, etiskt och kritiskt för det goda av klienten, samhället och allmänheten. Detta inkluderar samarbete, affärer och ledarskap. Student lärande ambitioner inkluderar: - Att känna samhälleliga och professionella ansvar.

  • Förstå verksamhet i byggnaden.

  • Samarbeta och förhandla med kunder och konsulter i designprocessen.

  • Urskilja olika roller arkitekter och de i närliggande discipliner.

  • Att integrera samhällstjänst i utövandet av arkitekturen.

C. 1. Samverkan: Förmåga att arbeta i samverkan med andra och i team multidisciplinära att tillgodogöra designprojekt.

C. 2. Human Behavior: Förståelse för förhållandet mellan mänskligt beteende, den naturliga miljön och utformningen av den byggda miljön.

C. 3 Klient roll i arkitektur: Förståelse av ansvaret för arkitekten att framkalla, förstå och förena kundens behov, ägare, användargrupper, och de offentliga och samhällsområden.

C. 4. Projektledning: Förståelse av metoder för att konkurrera om uppdrag, välja konsulter och montering team, och rekommendera leveransmetoder projekt.

C. 5. Practice Management: Förståelse av de grundläggande principerna för arkitekt förvaltning som ekonomisk förvaltning och affärsplanering, time management, riskhantering, medling och skiljeförfaranden, och erkänner trender som påverkar praxis.

C. 6. Ledarskap: Förståelse av tekniker och färdigheter arkitekter använder för att samarbeta i byggnadsutformning och byggprocessen och på miljömässiga, sociala och estetiska frågor i sina samhällen.

C. 7. Rättsligt ansvar: Förståelse för arkitekt ansvar för allmänheten och klienten som bestäms genom registrering lag, byggnormer och regler, avtal om yrkesmässiga tjänster, zonindelning och indelning förordningar, miljölagstiftningen, och historiska lagar bevarande och tillgänglighet.

C. 8. Etik och professionell bedömning: Förståelse av de etiska frågor som är involverade i bildandet av professionell bedömning om sociala, politiska och kulturella frågor inom arkitektur och praxis.

C.9. Gemenskap och socialt ansvar: Förståelse för arkitekt ansvar att arbeta i allmänhetens intresse, att respektera historiska resurser, och för att förbättra livskvaliteten för de lokala och globala grannar

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) is an independent, public, state-owned, non-profit, coeducational institution that offers undergraduate and graduate degrees. AURAK is an institution ... Läs mer

The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) is an independent, public, state-owned, non-profit, coeducational institution that offers undergraduate and graduate degrees. AURAK is an institution of higher education that provides comprehensive academic programs based on the North American model and the cultural characteristics of the Gulf region. Läs mindre
Al Jazirah Al Hamra