Kandidat i modemarknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

IFA Paris Bachelor Certified by FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)

  • Varaktighet: 3-årigt program på engelska
  • Campus: Paris
  • Format: Flexibel
  • Nästa intag: september 2020
  • ECTS-poäng: 180
  • Ansökningsavgift: 150 euro
  • Undervisningsavgift / År: € 8 400 i Paris
  • Begränsad Till: 25 studenter per klass


"Bakom varje framgångsrik designer finns det en framgångsrik affärsman"


Introduktion

Kandidaten i Fashion Marketing har en innovativ struktur som förbättrar möjligheten att ha en robust affärsplan för mode som stimulerar kreativitet och talang samtidigt som man utforskar dikotomierna mellan öst och väst när det gäller strategier för marknadsföring, kommunikation, distribution och branding. Det räknas på ett gemensamt första år och är avsett att delas upp i två olika kurser för andra och tredje året för att ge en mer djup och specifik praktisk kunskap om den föredragna specialiseringen och slutar till en specifik utmärkelse.

Modulerna erbjuder en systemisk utbildning, en konstant utmaning för alla studenter att stimulera varje specifik förmåga genom individuella uppdrag, lagarbete och upptäckt av branschen. Den praktiska tillämpningen av den teoretiska kunskapen är motiverad av fältresor och verkstäder som ges av mode-, affärer-, varumärkes- och marknadsexperter.

Medan kursen är strukturerad kring en unik modul och lärande erfarenheter är höjdpunkten vår kompetens för skickliga och motiverade lärare som kommer från mer än 20 olika länder. Denna verkliga pedagogiska smältpotte gör att eleverna kan dra nytta av olika kulturella perspektiv som i sin tur stimulerar deras benägenhet att analysera och lösa problem på kreativa och okonventionella sätt.

De 3 år som strukturerar kursen motsvarar de 3 nivåer som identifieras inom ramen för högre utbildning. Kursen är uppbyggd i enlighet med Bolognakonventionens principer och beviljar deltagarna totalt 180 hp (60 hp per år).


Tillträde

Förkunskapskrav:

  • 18 år minimum
  • Högskoleexamen eller likvärdighet
  • IELTS 5.5 eller TOEFL IBT 65 (eller ekvivalens) eller bevis på studier på engelska, för icke-inhemska engelska högtalare
  • En stark motivation i mode
  • Intervju (på campus eller Skype)

Dokument att tillhandahålla:

  • Fyll i ansökningsformuläret online
  • Senaste high school transkription
  • Kopia av gymnasiet eller motsvarande
  • Personligt brev
  • CV / CV
  • Passfoto
  • Kopia av pass


Kursstruktur

Första året

Inom ramen för högre utbildning motsvarar det första året en HE nivå 4. Eleverna följer kärnmoduler för att upptäcka modebranschens universum. De kommer att förvärva grundläggande färdigheter inom marknadsföring, kommunikation, marknadsundersökning, personal och redovisning för att lägga den pedagogiska grunden för deras inlärningskurva.

Modulgrupperingar:

  • Marknadsföringsstiftelser: Här kommer studenterna att introduceras till världens marknadsföring i en bred ram.
  • Grundläggande marknadsprinciper Segmentering, riktning och positionering Konsumentbeteende Grundläggande marknadsföringskommunikation
  • Fashion Business: är modulgruppering där eleverna kommer att introduceras till sin karriär som entreprenörer.
  • Grundläggande redovisning och statistik Mänskliga resurser Mode Industri Cykel Mode Distribution Panorama Fashion Branding
  • Mode Miljö: Det här är den mycket specifika modulen för att öppna kärnor och specificiteter i en karriär i mode, där eleverna guidas för att lära sig grunderna för skapandet.
  • Garment Typology Produktutveckling Färgteori och design Modetrender
  • Digital Fashion: är den modulgrupp som utmanar praktiska och elektroniska färdigheter, som behövs för att vara kompetent ägd av alla i branschen.
  • Office Pack Basic Internet Skills Graphic Skills
  • Stödstudier: Ger studenterna de verktyg som behövs för att utveckla sin förståelse för sin personliga, karriär- och branschbaserade utveckling.
  • Samtida modehistoria: Modekultur Mode Nyheter Personal


Andra året

Inom ramen för högre utbildning motsvarar det andra året ett HE Level 5. I detta skede av deras lärande uppmanas studenterna att specialisera sig på Fashion Marketing. Fokus ligger på marknadsföringskommunikation med en perfekt blandning av affärs- och kreativa moduler.

Modulgrupperingar:

  • Marketing Foundations: Denna modulgruppering är strukturerad kring både strategiska och operativa perspektiv på Fashion Marketing för att ge studenterna en djupgående och innovativ förståelse för sin disciplin.
  • Strategisk marknadsföring: Media och reklam PR och Brand Communication Retail Management Köp och Merchandising Visual Merchandising
  • Fashion Business: den här andra delen kommer att tillåta studenter att vidareutveckla sin verksamhet och entreprenörskap.
  • Finans och budget E-Fashion Global social ekonomi och tillväxtmarknader Marknadsundersökning
  • Mode Miljö: Moduler som komponerar denna andra del satsar på konstruktion av plagg.
  • Textilteknik Garment Production and Quality Tekniska filer
  • Stödstudier: Under det andra året utgör denna gruppgruppering en plattform för att utveckla ytterligare elevernas professionella och kreativa färdigheter för att göra dem marknadsklare för sin tredjeårsstudium.
  • Förberedelse till praktikpersonal
  • Digital Fashion: Eleverna kommer att genomföra de grunder som lärt sig under deras första års modulgruppering för att kunna tillämpa sina kunskaper i skapandet av marknadsföringskonsulter.


Tredje året

Inom ramen för högre utbildning motsvarar det tredje året ett HE-nivå 6. I den slutliga processen med sin lärande erfarenhet kommer studenterna att mobilisera alla överförbara färdigheter som tidigare förvärvats för att övervinna de utmaningar som uppstår genom utvecklingen av sitt eget personliga projekt . Studenter som väljer Fashion Marketing specialisering kommer att behöva producera en omfattande marknadsplan med fokus på branding och kommunikationsstrategier.

I samverkan ska eleverna slutföra en praktikperiod för att tillämpa sin teoretiska kunskap i praktiskt sammanhang.


Studentbelastning under 3 år

Total arbetsbelastning 3893 timmar
2257 timmar av ansikte mot ansikte föreläsningar
1456 timmar av självstudie
180 timmar av industrinätverk

För mer information och ladda ner programbroschyren, besök: https://www.ifaparis.com/courses/undergraduate/bachelor-fashion-marketing

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The Paris Fashion School for Design and Business. In the words of Suzy Menkes, IFA Paris is where to “Learn the French way of seeing fashion as art.”

The Paris Fashion School for Design and Business. In the words of Suzy Menkes, IFA Paris is where to “Learn the French way of seeing fashion as art.” Läs mindre
paris , Shanghai , istanbul + 2 Mer Mindre