Programbeskrivning
Detta program undervisas på engelska . Harbour.Space är en unik blandning av akademikerprogram, start-up accelerator, venture builder och verklig erfarenhet som är utformad för att förbereda studenter att bli nästa generation framgångsrika högteknologiska entreprenörer.
Bachelor of High-Tech Entrepreneurship- programmetodik kombinerar grunderna i teknikföretagande, pionjär i Silicon Valley, med de processer som har utvecklats av ledande teknikföretag, acceleratorer som Y Combinator och företagsbyggare som Rocket Internet för att snabbt starta och påskynda teknikföretag. För att få praktisk erfarenhet tillsammans med teorin, bildar studenter team och arbetar med verkliga nystartade företag i dessa team. Studenter bör vara beredda att arbeta i en mycket konkurrenskraftig miljö som utmanar deras färdigheter och uthållighet varje dag. Lag kommer att matchas med mentorer, och de bästa lagen kommer att väljas ut för att ge sina idéer till investerare.PROGRAMSTRUKTURFörsta åretDet första året av högteknologiprogrammet för entreprenörskap kan ses som ett grundläggande startpaket för morgondagens entreprenörer. Studenter kommer in i programmet med en idé att de vill verklighet. Vi börjar med förmågan att presentera en idé väl - för mycket geni förblir obemärkt i världen helt enkelt för att en idé kommuniceras otillräckligt. Studenterna kommer att arbeta utifrån Lean / Pitch Canvas-ramverk för idévalidering, identitet och kommunikationsstrategi och de lär sig hur de får sina idéer att klara affärsmodelltestet. Eleverna lär sig att identifiera möjligheter och hinder i företagande. Dessutom är studenterna nedsänkta i alla affärsgrunderna för att driva en nystart: magra affärsmodeller, affärsvalidering, förberedelse av affärsplan, identifiering av USP / SVP , etc.
modulerFrån nolla till hjälte
Digital produktutveckling
Design tänkande
Behov av att hitta och skapa koncept
Lean Start-up
Startgaraget: Testa och starta
Start-up Företagets juridiska miljö
Uppstart av ekosystem
Skriva en affärsplan
Identitet och kommunikation
Försäljningsgrunder
Startstacken
Start-ups för extremt prisvärd
Teknisk projektledning
förhandlingar
Big Data & Emerging Technologies
Capstone Project
Seminarier och workshopsAndra åretDet andra året fördjupar djupt för att bygga en mager startorganisation samtidigt som man lär sig viktiga strategiska och analytiska färdigheter. Målet med detta läsår är att hitta den svårfångade produkten / marknaden passande och bygga en MVP . Studenter förväntas prata med potentiella kunder, lära sig nödvändiga försäljningstekniker , kunna hitta och testa olika kundförvärvskanaler och utveckla effektiv meddelanden och positionering . Team förväntas utföra sina försäljnings- och marknadsföringsplaner, definiera och bygga och MVP och testa det med tidiga kunder. Detta är ofta den svåraste delen av resan för nystartade företag och programmens strikthet kommer att utöka alla studenters förmågor och pressa dem att nå sin fulla potential. I slutet av året kommer eleverna att ha en MVP som inte bara valideras med ramar utan också testas med tidiga kunder. Under hela processen stöds lagen av mentorer och utnyttjar möjligheterna att ge sina idéer till investerare och starttävlingar.
modulerNy Venture Marketing
Digitala tillgångar
The Story of Storytelling in Business
Kundförvärv för nystartade företag
Affärsmodeller / Business Model Innovation
Anställa och ledande lag
Datadriven marknadsföring och försäljning
Social Media Marketing
Mobil marknadsföring
Tillväxthackning
Digital strategi
Bygga och hantera e-postkampanjer
Väsentligheter för strategisk kommunikation
Viral marknadsföring
E - Research & Surveys
CRM- och lojalitetsprogram
E-handel
Försäljning och presentation
Angel and Venture Capital
Företagsvärdering och ekonomisk modellering
Skatter och affärsstrategi
Socialt entreprenörskap och social innovation
Högpresterande ledarskap
Programatisk & RTB
Capstone ProjectTredje åretUnder tredje året förvandlas nystartade företag till riktiga företag . Studenter startar förväntas ha hittat sin produkt / marknad passar så att de kommer att börja skala och fördubblas ned på strategier som arbetade i ett tidigt skede för att förvandla dem till verklig tillväxt. Det tredje året handlar i huvudsak om att förvandla en mager start till en skalbar företagssäkerhet . Studenter kommer att lära sig att automatisera och skala in i en ordentligt fungerande organisation, hur man bygger högpresterande säljteam , hur man kan leda och anställa för en snabbt växande organisation och hur man skapar och vårdar företagskulturen när företaget växer. Under det sista året kommer eleverna att pressas till sin gräns när de förvandlar sina nystartade företag till företag medan de planerar, utformar och genomför på mycket mer komplexa strategier när de förbereder sig för att skaffa riskkapital och sedan blir nästa enhörning. Året kommer att kulminera med en demonstrationsdag där studentuppstart kommer att tävla om för investerare, mentorer och studentorganisationen.
modulerMasterklasser med ledande utövare
Designa kreativa organisationer
Hantera företag med hög tillväxt
Bygga och hantera professionella försäljningsorganisationer
Interpersonell dynamik och konfliktlösning
Globala värdekedjestrategier
Strategisk hantering av teknik och innovation
Ledande strategisk förändring
Motivation i nystartade företag
Entreprenörskap från kvinnors perspektiv
Nya affärsmodeller i tillväxtmarknaderna
Webskrapning för skojs skull och vinst
Kinas internetmarknad
Datavisualisering
Capstone ProjectProgramledarskap Kamran Elahian Ordförande för BIT-AMENA Center vid UC Berkeley Haas School of Business / Global Innovation Advisor vid 500 Startups
Som en innovationskatalysator, råder Kamran olika regeringar om den nödvändiga övergången från fossilbaserade ekonomier till hållbara innovationsekonomier. Han fungerar också som ordförande för BIT-AMENA Center for Building Innovation Economies vid Haas School of Business, UC Berkeley; en global innovationsekonomirådgivare för 500 nystartade företag; en grundande mentor för orimligt institut och en grundläggande rådgivare till Harbour.Space University . Som en global högteknologisk entreprenör grundade han tio företag, tre av dem misslyckades (t.ex. Momenta), sex av dem producerade ett totalt marknadsvärde på över $ 8B (t.ex. Cirrus Logic). Som VC grundade Kamran Global Catalyst Partners med investeringar i USA, Japan, Kina, Indien, Israel och Singapore.
Don Ritzen Medstifter & Chief Commercial Officer, Rockstart
Passionerad och resultatorienterad entreprenörsledare med nästan 10 års erfarenhet. Han har byggt en meritlista inom Digital produktutveckling, lansering av nya företag och affärsmodeller, General Management, Lean Startup och Global Strategy med fokus på skärningspunkten mellan teknik, människor och venturing. Tillsammans med ett bra team har Don grundat ett företag som heter Rockstart där de skapade, lanserade och hanterade internationella program för företagare inom domänerna Web & Mobile, Smart Energy, Digital Health och Artificial Intelligence, både i Nederländerna och LATAM. Han visade 5000+ startups och tillsammans med en IC valde de bästa 150 startups för att gå in i ett av våra program. Don startade också Rockstarts företagspraxis där han lanserade specialanpassade program och tävlingar för företag som Philips, Sony och Shell.
Kolla in vårt högteknologiska entreprenörskapsprogram för mer information.