Kandidat i högteknologisk entreprenörskap

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

119632_Capturadepantalla2019-08-12alas17.09.35.png


MHTIconDetta program undervisas på engelska . Harbour.Space är en unik blandning av akademikerprogram, start-up accelerator, venture builder och verklig erfarenhet som är utformad för att förbereda studenter att bli nästa generation framgångsrika högteknologiska entreprenörer.

Bachelor of High-Tech Entrepreneurship- programmetodik kombinerar grunderna i teknikföretagande, pionjär i Silicon Valley, med de processer som har utvecklats av ledande teknikföretag, acceleratorer som Y Combinator och företagsbyggare som Rocket Internet för att snabbt starta och påskynda teknikföretag. För att få praktisk erfarenhet tillsammans med teorin, bildar studenter team och arbetar med verkliga nystartade företag i dessa team. Studenter bör vara beredda att arbeta i en mycket konkurrenskraftig miljö som utmanar deras färdigheter och uthållighet varje dag. Lag kommer att matchas med mentorer, och de bästa lagen kommer att väljas ut för att ge sina idéer till investerare.

PROGRAMSTRUKTUR

Första året

Det första året av högteknologiprogrammet för entreprenörskap kan ses som ett grundläggande startpaket för morgondagens entreprenörer. Studenter kommer in i programmet med en idé att de vill verklighet. Vi börjar med förmågan att presentera en idé väl - för mycket geni förblir obemärkt i världen helt enkelt för att en idé kommuniceras otillräckligt. Studenterna kommer att arbeta utifrån Lean / Pitch Canvas-ramverk för idévalidering, identitet och kommunikationsstrategi och de lär sig hur de får sina idéer att klara affärsmodelltestet. Eleverna lär sig att identifiera möjligheter och hinder i företagande. Dessutom är studenterna nedsänkta i alla affärsgrunderna för att driva en nystart: magra affärsmodeller, affärsvalidering, förberedelse av affärsplan, identifiering av USP / SVP , etc.

moduler

  • Från nolla till hjälte
  • Digital produktutveckling
  • Design tänkande
  • Behov av att hitta och skapa koncept
  • Lean Start-up
  • Startgaraget: Testa och starta
  • Start-up Företagets juridiska miljö
  • Uppstart av ekosystem
  • Skriva en affärsplan
  • Identitet och kommunikation
  • Försäljningsgrunder
  • Startstacken
  • Start-ups för extremt prisvärd
  • Teknisk projektledning
  • förhandlingar
  • Big Data & Emerging Technologies
  • Capstone Project
  • Seminarier och workshops

Andra året

Det andra året fördjupar djupt för att bygga en mager startorganisation samtidigt som man lär sig viktiga strategiska och analytiska färdigheter. Målet med detta läsår är att hitta den svårfångade produkten / marknaden passande och bygga en MVP . Studenter förväntas prata med potentiella kunder, lära sig nödvändiga försäljningstekniker , kunna hitta och testa olika kundförvärvskanaler och utveckla effektiv meddelanden och positionering . Team förväntas utföra sina försäljnings- och marknadsföringsplaner, definiera och bygga och MVP och testa det med tidiga kunder. Detta är ofta den svåraste delen av resan för nystartade företag och programmens strikthet kommer att utöka alla studenters förmågor och pressa dem att nå sin fulla potential. I slutet av året kommer eleverna att ha en MVP som inte bara valideras med ramar utan också testas med tidiga kunder. Under hela processen stöds lagen av mentorer och utnyttjar möjligheterna att ge sina idéer till investerare och starttävlingar.

moduler

  • Ny Venture Marketing
  • Digitala tillgångar
  • The Story of Storytelling in Business
  • Kundförvärv för nystartade företag
  • Affärsmodeller / Business Model Innovation
  • Anställa och ledande lag
  • Datadriven marknadsföring och försäljning
  • Social Media Marketing
  • Mobil marknadsföring
  • Tillväxthackning
  • Digital strategi
  • Bygga och hantera e-postkampanjer
  • Väsentligheter för strategisk kommunikation
  • Viral marknadsföring
  • E - Research & Surveys
  • CRM- och lojalitetsprogram
  • E-handel
  • Försäljning och presentation
  • Angel and Venture Capital
  • Företagsvärdering och ekonomisk modellering
  • Skatter och affärsstrategi
  • Socialt entreprenörskap och social innovation
  • Högpresterande ledarskap
  • Programatisk & RTB
  • Capstone Project

Tredje året

Under tredje året förvandlas nystartade företag till riktiga företag . Studenter startar förväntas ha hittat sin produkt / marknad passar så att de kommer att börja skala och fördubblas ned på strategier som arbetade i ett tidigt skede för att förvandla dem till verklig tillväxt. Det tredje året handlar i huvudsak om att förvandla en mager start till en skalbar företagssäkerhet . Studenter kommer att lära sig att automatisera och skala in i en ordentligt fungerande organisation, hur man bygger högpresterande säljteam , hur man kan leda och anställa för en snabbt växande organisation och hur man skapar och vårdar företagskulturen när företaget växer. Under det sista året kommer eleverna att pressas till sin gräns när de förvandlar sina nystartade företag till företag medan de planerar, utformar och genomför på mycket mer komplexa strategier när de förbereder sig för att skaffa riskkapital och sedan blir nästa enhörning. Året kommer att kulminera med en demonstrationsdag där studentuppstart kommer att tävla om för investerare, mentorer och studentorganisationen.

moduler

  • Masterklasser med ledande utövare
  • Designa kreativa organisationer
  • Hantera företag med hög tillväxt
  • Bygga och hantera professionella försäljningsorganisationer
  • Interpersonell dynamik och konfliktlösning
  • Globala värdekedjestrategier
  • Strategisk hantering av teknik och innovation
  • Ledande strategisk förändring
  • Motivation i nystartade företag
  • Entreprenörskap från kvinnors perspektiv
  • Nya affärsmodeller i tillväxtmarknaderna
  • Webskrapning för skojs skull och vinst
  • Kinas internetmarknad
  • Datavisualisering
  • Capstone Project

Programledarskap

Kamran Elahian
Ordförande för BIT-AMENA Center vid UC Berkeley Haas School of Business / Global Innovation Advisor vid 500 Startups

Som en innovationskatalysator, råder Kamran olika regeringar om den nödvändiga övergången från fossilbaserade ekonomier till hållbara innovationsekonomier. Han fungerar också som ordförande för BIT-AMENA Center for Building Innovation Economies vid Haas School of Business, UC Berkeley; en global innovationsekonomirådgivare för 500 nystartade företag; en grundande mentor för orimligt institut och en grundläggande rådgivare till Harbour.Space University .
Som en global högteknologisk entreprenör grundade han tio företag, tre av dem misslyckades (t.ex. Momenta), sex av dem producerade ett totalt marknadsvärde på över $ 8B (t.ex. Cirrus Logic). Som VC grundade Kamran Global Catalyst Partners med investeringar i USA, Japan, Kina, Indien, Israel och Singapore.

Don Ritzen
Medstifter & Chief Commercial Officer, Rockstart

Passionerad och resultatorienterad entreprenörsledare med nästan 10 års erfarenhet. Han har byggt en meritlista inom Digital produktutveckling, lansering av nya företag och affärsmodeller, General Management, Lean Startup och Global Strategy med fokus på skärningspunkten mellan teknik, människor och venturing.
Tillsammans med ett bra team har Don grundat ett företag som heter Rockstart där de skapade, lanserade och hanterade internationella program för företagare inom domänerna Web & Mobile, Smart Energy, Digital Health och Artificial Intelligence, både i Nederländerna och LATAM. Han visade 5000+ startups och tillsammans med en IC valde de bästa 150 startups för att gå in i ett av våra program. Don startade också Rockstarts företagspraxis där han lanserade specialanpassade program och tävlingar för företag som Philips, Sony och Shell.

Kolla in vårt högteknologiska entreprenörskapsprogram för mer information.

Senast uppdaterad Apr. 2020

Om skolan

Harbour.Space is an innovative private university that combines technology and design, taught by industry leaders from around the world. The university is located in Barcelona, Spain and Bangkok, Thai ... Läs mer

Harbour.Space is an innovative private university that combines technology and design, taught by industry leaders from around the world. The university is located in Barcelona, Spain and Bangkok, Thailand. Läs mindre