Grad i offentlig bild och media

Allmänt

Programbeskrivning

Karriären i Public Image syftar till att bidra till bildandet av högutbildade yrkesverksamma som utvecklas på ett omfattande och konkurrenskraftigt sätt inom Consulting, Strategisk Design, Utveckling och implementering av Public Image-projekt på personlig, institutionell och företagsnivå med kunskap djup PR-hantering, företagsbild, sociala och politiska samt mediestrategier.

mål

Bidra till utbildning av högkvalificerade yrkesverksamma som utvecklas på ett omfattande och konkurrenskraftigt sätt inom strategisk design och implementering av Public Image-projekt för individer, institutioner och företag med djup kunskap om PR, hantering och media kommunikation.115856_pexels-photo-269448.jpegPixabay / Pexels

Pensum

första året

1: a cykeln
  • imagology
  • Massmedia
  • Kommunikationsprocess
    • Offentlig bild
    • Generos journalistiska
    • Workshop apa 6 och metodik för utarbetande av verk
    • Skrivning och stavning
    3: e cykeln

4: e cykeln

  • självbild
  • Förberedelse av diskurs och offentliga presentationer
  • Slutlig analys I
  • Oralt uttryck
  • Slutlig analys II
  • Personlig bild
  • Laboratorie-tv i-videoutgåva

andra året

5: e cykeln
  • Hur man talar offentligt
  • Professionell bild
  • Icke-verbal bild
    • ledning
    • Laboratorium för tv ii - TV-produktion
    • Locucion
    • Semiologi och skådespelare
    7: e cykeln 8: e cykeln
    • Strategisk planering
    • Marknadsundersökning
    • Förhandlingar och krishantering
    • Strategier i mediernas förvaltning
    • Radiolaboratorium, monter, lokalisering och skapande av radioprogram
    • PR
    • Företagsbild

Tredje året

9: e cykeln
  • Förberedelser av diskurs och offentliga presentationer II
  • Grafisk identitet
  • Bildens psykologi
    • Historia och användning av mode i samhället
    • Kostym och personlig bildverkstad, scenhantering och smink
    • Metodik för samhällsvetenskaplig forskning
    • Färgpsykologi
    11: e cykeln 12: e cykeln
    • Design och organisation av händelser
    • Historia av Guatemala
    • Strategisk kommunikation
    • Introduktion till geopolitik
    • Beskrivande statistiklaboratorium, databas och grafer i excel
    • Personligt bildprojekt
    • Bildens sociologi

Fjärde året

13: e cykeln
  • Marknadsföring av bilden
  • Medieövervakning
  • Meddelande skriftverkstad
    • Dramatisering av verkligheten
    • Ekonomisk
    • Laboratoriet för grundläggande grafisk design, digital marknadsföring och sociala nätverk
    • Social marknadsföring
    15: e cykeln 16: e cykeln
    • administration
    • Executive och executive kompetens
    • Teknikhantering
    • Slutlig analys III
    • Teknik seminarium
    • Workshop för utarbetande och genomförande av reklamkampanjer
    • Avhandling seminarium

krav

Registreringskrav

  • Läsbara fotokopior av båda sidor av mellannivån, godkänd av en notarie.
  • Läsbara fotokopior av DPI Personligt Identifieringsdokument, enligt den standard som krävs av universitetet och godkänd av en notarie.
  • Enkel fotokopia av certifikat på mellannivå.

Graduation Requirements

  • Nuvarande komplett brevpapper.
  • Passera tävlingen med ett genomsnitt över 70 poäng.
  • Engelska Språkhantering
  • Avhandling och privat.

Ingångsprofil

Studenterna examinerades på medellång nivå, vars intresse är att korsa en universitets karriär inom Public Image and Media Analysis.

Professionella specialister inom politisk rådgivning, yrkesverksamma inom reklam, kommunikation, lärare, produktionsledare, artister, politiker, PR, bildkonsulter, marknadsföring, seminarier som vill utöka sina kunskaper om projektion och förberedelse av offentliga bildprojekt och analys av media.

Graduate profil

Den professionella kandidaten kommer att få en utbildning som integrerar kunskap om offentlig bild, journalistik, muntlig och skriftlig kommunikation, marknadsföring, reklam, semiologi, voice-over, strategi, juridik, politik och psykologi som ger ett nödvändigt perspektiv för genomförandet av strategiska och konsulterande projekt av personlig, professionell, företags-, politisk och social bild som gör det möjligt för akademiker att utvecklas framgångsrikt i kommunikation, PR, audiovisuell produktion bland annat.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Universidad Galileo es una entidad educativa superior, producto de 40 años de labor y esfuerzo constante de un selecto grupo de profesionales encabezado por el Doctor Eduardo Suger Cofiño, Ph.D., fund ... Läs mer

Universidad Galileo es una entidad educativa superior, producto de 40 años de labor y esfuerzo constante de un selecto grupo de profesionales encabezado por el Doctor Eduardo Suger Cofiño, Ph.D., fundador y Rector, quien ha logrado conformar una propuesta educativa completamente diferente a la tradicional y que es impulsadora por un lema muy claro: “Educar es cambiar visiones y transformar vidas.” Läs mindre
Guatemala City