Grad i marknadsföring
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nyckelinformation
Campus läge
Valencia, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 7 800 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Officiell examen: Examen i marknadsföring
Varaktighet / ECTS: 4 år / 240 ECTS
Platser / campus: 65 / Moncada - Alfara; 20 / Elche
Undervisade på: spanska
Inlärningsresultat
Vad gör oss annorlunda?
1. studenternas anställningsbarhet i centrum
Vi är besatta av student hoppa i arbete under de bästa förhållanden. Därför är vår läroplan kopplad till arbetstagarens framtiden: internationalisering, innovation och kreativitet i ledningen och den strategiska ledningen av resurser.
2. Den internationella dimensionen
- fri ytterligare utbildning i engelska från första till fjärde för att förbättra startnivån.
- Ämnen inom läroplanen som förstärker språkfärdighet: ges på engelska eller engelska för tekniskt bruk.
- Internationella utbyten: med vår samordnas med Erasmus rörlighet i flera europeiska länder, så att du kan studera en termin eller kurs i annat land program.
- Möjligheter till internationell praxis.
3. Direktkontakt med yrket
Eftersom vi förstår att för att bli en bra chef i företaget bör du vara i kontakt från första med de bästa proffs. Därför formulera vi din träning från två viktiga milstolpar:
- Vi har gästprofessorer, viktiga relevanta yrkesorganisationer, som kommer varje år för att dela sina erfarenheter med studenter.
- Under besöken plus grad eller annan utbildningsverksamhet de planerade företag att få kontakt med verkligheten i varje sektor.
4. Förfarande enligt fallet
Vi använder den här metoden som ett verktyg för cross-learning:
- Det gäller i alla kurser från första klass.
- De är inblandade alla ämnen som undervisas under kursens gång. Så att studenten blir medvetna om vikten av var och en av de ämnen de undervisade honom och sambandet mellan dem.
- Besök planeras till företag som studeras och diskussioner med dem som ansvarar för dem.
5. Dubbel grader fördubblar specialist grader
Du kan delta i två universitet medan racing scheman som är kompatibla med alla klassrum i samma anläggningar och, naturligtvis, utan att betala två gånger. Så är dubbel specialiserade grader från universitetet i dubbla examina.
- Marketing dubbel examen i Reklam och PR
- Dubbel examen i Business Marketing
Läroplan
allmänna färdigheter
- CG 1. Att elever skaffar sig ett etiskt engagemang för samhället när de utför sina aktiviteter./Att uppnå denna kompetens innebär att vi skaffar oss kriterier som gör det möjligt för oss att förstå och värdera det nuvarande samhället och kulturen, genom att studera dess historiska rötter i syfte att bemyndiga oss den utexaminerade att göra kritiska bedömningar av de olika aspekterna av den sociala verkligheten och att ge förslag till förbättringar från prisman av konstitutionella principer och Kyrkans sociala lära.
- CG 2. Att eleverna skaffar sig färdigheter i att använda informations- och kommunikationsteknik. Uppnåendet av denna kompetens förutsätter att känna till, förstå och hantera den informations- och kommunikationsteknik som kommer att vara nödvändig för utvecklingen av studentens professionella framtid.
- CG 3. Att eleverna skaffar sig förmåga att arbeta självständigt för att säkerställa att de är entreprenörer i sin verksamhet. Att uppnå denna kompetens innebär att kunna utforma en arbetsplan samt genomföra den med uthållighet och flexibilitet - att förutse och övervinna de svårigheter som uppstår i dess utveckling och integrera de modifieringar som dess framtid kräver - på ett professionellt och kvalificerat sätt.
- CG 4. Att studenter har en attityd gällande: Grundläggande rättigheter och jämställdhet mellan män och kvinnor; Respekt och främjande av mänskliga rättigheter; Icke-diskriminering och universell tillgänglighet för personer med funktionshinder; Respekt för värdena i en kultur av fred och demokratiska värden.
Specifika kompetenser
- CE.1. Förmåga att identifiera, formulera och lösa problem genom att tillämpa professionella kriterier och förstå organisationens konkurrenskraftiga och institutionella placering, identifiera dess styrkor och svagheter.
- CE.2. Förmåga att leda och administrera ett företag effektivt och effektivt utifrån marknadsledningsperspektivet som en del av ett företags värdekedja.
- CE.3. Förmåga att utföra kritisk analys i kvantitativa och kvalitativa termer, inklusive dataanalys, tolkning och extrapolering till den konkreta affärsverkligheten och av fenomen som kan behandlas från marknadsföringsområdet.
- CE.4. Lyssning, förhandling, övertalning och effektiv skriftlig kommunikationsförmåga, med användning av traditionella medel från affärsvärlden såsom förberedelse och presentation av rapporter om specifika företagssituationer, marknader, konkurrenter, trender och prognoser.
- CE.5. Förmåga att använda informationsteknik, samt identifiera relevanta informationskällor som används inom området marknadsföring och marknadsundersökningar.
- CE.6. Ledarskapsförmåga och entreprenörsanda samt förmåga att driva företag och ingå i arbetslag.
- CE.7. Förmåga till självkritik och lyhördhet för mångfalden av människor, kulturer och verksamheter som på ett eller annat sätt påverkar organisationers marknadsföringsstrategi.
- CE.8. Känna till och förstå vikten av områden som hållbarhet, globalisering, företagens sociala ansvar, mångfald och innovation. i affärsbeslut.
- CE.9. Förmåga att utforma en nationell eller internationell marknadsplan, med hjälp av alla verktyg och variabler relaterade till marknadsföringsmixen, efter en process av forskning, planering, utförande och kontroll, av strategiska beslut anpassade effektivt till miljön och organisationen.
- CE.10. Förmåga att observera och anpassa sig till miljön, upprätthålla en proaktiv attityd och föreslå kreativa lösningar på nya marknadsbehov och trender.
- CE.11. Förmåga och initiativ att lösa organisationers kommersiella problem och anta med tillräcklig kunskap beslutsfattande av handelspolitik, vilket betonar vikten av transversaliteten av dessa beslut inom ramen för företagens produktiva processer.
Galleri
Karriärmöjligheter
anställning
karriärmöjligheter
Examensstudier i marknadsföring ger tillgång till flera yrkesmöjligheter både inom det privata näringslivet och inom offentlig förvaltning eller genom självständigt utövande av yrket. Du kan till exempel vara:
- Key Account Manager
- Chef för Kommersiell förvaltning
- merchandising chief
- Chef för kundtjänst
- Marknadsundersökningstekniker
- Kommunikationstekniker
- Product manager
- Marketing Director
- Extern marknadsföring konsult
- Exporttekniker
- Försäljningschef
- marknadschef
- Logistikchef