Grad i global kommunikation
Universidad UADE
Nyckelinformation
Campus läge
Buenos Aires, Argentina
språk
Spanska, Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
ARS 3 635 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Månadskostnad per ämne
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Internationella organisationer har per definition ett globalt perspektiv och en frekvent utbytesverksamhet med företag baserade i olika länder och kontinenter. Därför kräver planering och genomförande av kommunikationsåtgärder inom denna typ av organisationer yrkesverksamma med särskild utbildning, vilket gör det möjligt för dem att utveckla en strategisk och global vision baserad på analys och tolkning av olika kulturer i länderna.
Kandidatexamen i global kommunikation syftar till att utbilda proffs som kan skapa och hantera strategiska kommunikationsplaner för multinationella organisationer genom att tillämpa en innovativ vision som gör det möjligt för dem att uppnå de föreslagna målen.
För detta ändamål har läroplanen utformats med beaktande av olika områden som bidrar till integrerad bildning av kandidatexamen i global kommunikation: PR, global affär och institutionell kommunikation.
Läroplanen innehåller flera ämnen som lärs på engelska, för att stärka behärskningen av detta språk, vilket är nödvändigt för professionell prestation i området. Kurser i vissa ämnen kommer också att främjas i utländska universitet med vilka Universidad Argentina de la Empresa har utbytesavtal.
Internationella praxis
Den andra året studenterna i Global Communication genomförde praktik i Santiago de Chile.
De mottogs av myndigheterna i Chile, Universidad del Pacífico, besökte företag och konsulter, som konsulterna Extender och Azerta Comunicación.
Profil och omfattning
Graduate profil
Den studerande kommer att kunna:
- Analysera och tolka intressen och behoven hos de strategiska publikationer som organisationen är knuten till på det internationella och multikulturella området.
- Förbereda en institutionell kommunikationsplan för en internationell organisation i alla sina faser, både internt och externt, och definiera riktlinjer för uppföljning och kontroll, uppfylla målen, tid, resurser och budgetar som är tillgängliga.
- Gör en situationsdiagnos av kommunikationen från en internationell organisation som överväger det nationella och internationella sammanhanget, välja de mest lämpliga metoderna och teknikerna.
- Använd metoder och tekniker för att analysera resultaten av en institutionell kommunikationsplan, med tanke på en global strategisk vision för kommunikation och dess tillämpning i olika länder.
- Utarbeta institutionella nyckelbudskap för olika strategiska publikationer i en organisation, med tanke på de kulturella mångfald som kan uppstå i institutioner med närvaro i olika länder, välja och använda de mest lämpliga media och support.
- Utforma revisioner av institutionell bild för en organisation, tillämpa den specifika metoden och utarbeta rapporter för att kommunicera slutsatserna från diagnoserna.
- Förbereda planer för händelser som svarar på kommunikationsstrategin för ett multinationellt företag eller en internationell organisation och definiera kriterier för utvärderingen.
- Tolka ceremoniella och protokollnormer och deras tillämpning i ett globaliserat sammanhang.
- Utveckla sociala ansvarsprogram för organisationer baserade på analysen av det globala sammanhangets behov och organisationens mål.
Omfattning av titeln
Graden i global kommunikation kvalificerar sig för följande funktioner:
- Utforma, samordna och utvärdera planer och program för global strategisk kommunikation i olika typer av internationella organisationer, tillämpa kommunikationsstrategier och taktik utifrån de föreslagna målen.
- Rådgöra med chefer och huvudmyndigheter i organisationen om genomförandet av institutionell kommunikationspolitik och deras respektive genomförande för att uppnå strategiska kontakter med olika publikgrupper i ett globalt sammanhang.
- Schemalägga, samordna och utvärdera den integrerade organisationen av händelser för institutionella ändamål, för internationella organisationer, med tanke på den kulturella mångfalden av de platser där institutionen är närvarande. på grundval av resurser och budgetar som tilldelats.
- Genomföra studier på institutionella kommunikationsstrategier för organisationer med närvaro på internationella marknader, genomföra specifika metoder inom disciplinen.
- Granska de olika formella och informella kanalerna för kommunikation i internationella organisationer med tanke på de sociala och kulturella skillnaderna hos allmänheten i de länder där den är verksam.
- Utforma och genomföra företagens sociala ansvarskampanjer och hållbarhetspolitik i internationella organisationer som stärker sina länkar i ett globalt sammanhang.
- Projekt, implementera och utvärdera reklam- och reklamkampanjer, kopplade till kommunikation av den institutionella bilden av internationella organisationer, som gör det möjligt att uppfylla de strategiska kommunikationsmålen.
Curriculum
första året
- Företagsledning
- Elements of Psychology
- Språk, logik och argumentation
- Introduktion till global strategisk kommunikation
- Kontext av internationellt företagande
- Skrivarverkstad
- Teorin om PR
- Sociologiska delar
- Samtida kulturer och samhällen
- Valfritt (1 Ämne)
andra året
- Grafisk och audiovisuell media
- Element av ekonomi och finans
- PR I
- Kommunikationsteori
- Tal och debatt
- reklam
- PR II
- Digital Media
- marknadsföring
- Global Management of Human Talent
Tredje året
- Introduktion till statistik
- Ceremoniella och protokoll
- Media och offentligt yttrande
- Ledarskap och internationell förhandling
- Valfritt (1 Ämne)
- Metod för kommunikationsforskning
- semiotik
- PR 3
- Integrerad hantering av företagshändelser
- Internationell ekonomisk historia
Fjärde året
- Strategisk riktning för global kommunikation
- Image Audit Workshop
- Förvaltning av företagens sociala ansvar
- Valfritt (3 ämnen)
- Samtida Politik
- Slutprojekt i global kommunikation
- Förvaltning av digitala kommunikationer
- Valfritt (1 Ämne)