Den Examen i marknadsföring erbjuder mångsidiga kompetens med fokus på alla aspekter av marknadsföring som en modern och dynamisk yrke. De områden som omfattas är studier konsumentbeteende, direkt marknadsföring och marknadsföringskanaler.

STÖDBERÄTTIGANDE

Tunisian eller franska studentexamen eller motsvarande grad; passera tillträdesproven anordnas av APBS.

färdigheter som förvärvats

Programmet är så att eleverna kan förstå konsumenternas beteende och utveckla produkter eller planer för ett företag. I slutändan kommer de att utbildas och redo att utveckla färdigheter i beslutsfattandet för att lösa marknadsföringsproblem.

yrkes utsikterna

Studenterna kommer att få kunskaper som kommer att hjälpa dem att hitta jobb inom områden som allmän marknadsföring, försäljning, produktledning, detaljhandel, marknadsundersökningar och reklam.

högre studier

Innehavare av en examen i marknadsföring kan fortsätta med en Masters eller MBA i marknadsföring och Business Intelligence i syfte att avancera i karriären.

HUVUDRÄTT

termin 5

  • konsumenternas beteende analys
  • marknadskommunikation
  • Ledning Poduit - Pris
  • kommersiell Recheche Marketing
  • Hantera säljkår och förhandling
  • ekonometri
  • strategisk ledning
  • Framläggande av tekniska och yrkesmässiga dokument
  • Engelska

termin 6

  • Startégie och marknadsplan
  • fördelning
  • Internationell marknadsföring
  • Marketing Data Analysis
  • Budgetförvaltning och kontroll
  • ämnen marknadsföring
  • företagsspel
  • Oral offentlig kommunikation
  • Engelska
  • Minne
Program undervisas på:
Engelska
Franska

Se 3 fler kurser från Avicenne Private Business School (APBS) »

Denna kurs är På campus
Startdatum
Sep 2019
Duration
6 terminer
Heltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sep 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Sep 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum