Examen i samhälls- och konsumentvetenskap

Allmänt

Programbeskrivning

Det är ESPM Humanities Course

Denna kurs är för alla som är nyfikna på att förstå mänskligt beteende, förklara samhällets trender och förstå trots allt varför människor gör vad de gör. I slutet av kursen kommer du att kunna arbeta inom områden relaterade till beteendekonomi, trender, konsumentinsikter, mänskligt beteende, artificiell intelligens och hantering av mångfald och inkludering, förutom att arbeta med forskning om relaterade ämnen.

Tre kunskapspelare

ESPM-examen i samhällsvetenskap och konsumtion var utformad för att utbilda djärva yrkesverksamma, som vet hur man förstår och till och med förutser marknadens behov.

Marknadsundersökningar och konsumentinsikter

Du kan arbeta i företag, forskningsinstitut och reklambyråer inom följande områden:

  • Marknadsundersökning
  • Konsumentinsikter
  • Trender / mode

Beteendeanalys och teknohumanism

Övervaka de viktigaste tekniska innovationerna och framstegen inom vetenskapen för att förutse deras påverkan på människors liv och deras konsekvenser för familjer, organisationer och samhälle:

  • Det transhuman
  • Artificiell intelligens
  • Internet av saker
  • Robotik
  • Framtidens sociologi

Mångfald och integration

  • Mångfald, kön och funktionshindrade i organisationer
  • Åtgärder för att omvandla intolerans till inkludering
  • Marknadsföring och kommunikation av tabuprodukter

LifeLab

ESPM LifeLab strävar efter att lägga till teknisk, beteendemässig och kognitiv kunskap till din träning. Således, när du examen, kommer du att vara mycket mer beredd att arbeta både i traditionella yrken och i de som kräver relationella och självkännande färdigheter, som forskare, chefer och kreativa. Under kursen får du möjlighet att välja mellan en disciplinscykel, organiserad i tre pelare:

Metakognitiv

Självlärande

  • Learning Lab
  • Kreativitet
  • Vetenskapligt tänkande

Tekniker

Digital flytande

  • Logik och datavisualisering
  • Beräkningar

Socioemotional

Självkännedom

  • Syfte, karriär och självförverkligande
  • Presentation av idéer och projekt
  • företagande
  • Konst
  • Multikulturellt ledarskap och arbete

Kursens bud

  • Jag respekterar mångfalden av ideologier.
  • Etik och socialt miljöansvar.
  • Konsumenten måste först förstås som en person. Konsumtion är bara en av livets roller.
  • Konsumtion är inte konsumentism. Materialism borde inte vara livets största mål.
  • Intolerans måste omvandlas till acceptans och inkludering.

En riktig kurs i beteendevetenskap!

Det här är en riktig beteendevetenskapskurs, eftersom den kombinerar de klassiska disciplinerna för samhällsvetenskaper - sociologi, antropologi och statsvetenskap - med en betydande belastning av psykologi.

För dig som tycker om att analysera och förstå mänskligt beteende är detta bland alla grundutbildningar som erbjuder högsta arbetsbelastning och antal psykologiska ämnen (naturligtvis för att inte tala om psykologiska fakulteter). Förutom att kombinera samhällsvetenskap och psykologi erbjuder det också djärva discipliner som mänsklig sexualitet, religionsvetenskap och neurovetenskap.

Se om du identifierar dig med ett eller flera av följande intressen:

  • Han gillar humaniora och är en frågeformulär;
  • Han är nyfiken på mänskligt beteende;
  • Han vill ha ett yrke där han kommer att känna sig användbar för samhället;
  • Han vill förstå varför produkter går in och går ur modet;
  • Vill engagera sig i sociala och miljömässiga orsaker;
  • Du vill ha ett dynamiskt yrke där du kommer att upptäcka nya saker varje dag;
  • Det ifrågasätter nuet och projicerar framtiden.

Arbetsmarknad

Marknaden vill ha en differentierad professionell. Samma som kursen.

Socialvetaren kommer att ansvara för att övervaka och förstå de sociala rörelser som påverkar konsumenternas beteende, värderingar och attityder, att kunna agera inom olika sektorer, till exempel: Forskningsinstitut, Reklamagenturer och varor och tjänster. Denna professionella kommer att kunna identifiera trender och påpeka möjligheter, utveckla scenariplaner, vara bron för inspiration och innovation mellan konsumenten, samhället och företaget. Dessutom kan du också arbeta på ett banbrytande sätt i de växande områden som hanterar könsmångfald och människor med funktionsnedsättningar i organisationer.

Mer info här.

Senast uppdaterad Aug 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Com mais de 65 anos de história, a ESPM é referência brasileira em comunicação, marketing e gestão no ensino superior, com DNA de inovação e tecnologia presente em todos os processos de aprendizagem, ... Läs mer

Com mais de 65 anos de história, a ESPM é referência brasileira em comunicação, marketing e gestão no ensino superior, com DNA de inovação e tecnologia presente em todos os processos de aprendizagem, formando profissionais preparados para o futuro. Läs mindre
Sao Paulo , Sao Paulo , Sao Paulo , Rio de Janeiro , Rio de Janeiro , Porto Alegre , Florianópolis + 6 Mer Mindre