Examen i marknadsföringshantering
IPAM
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
6 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Denna grad syftar till att utveckla de grundläggande färdigheterna för en roll i marknadsföringen.
Under hela kursen genomför studenter projekt i samarbete med företag, svarar på verkliga affärsutmaningar, deltar i IPAM nationella och internationella marknadsföringstävlingar, deltar i lektioner av företag och besöker vissa organisationer för att lära sig om en chefs professionella verklighet Av marknadsföring.
Studenterna har också möjlighet att förbereda sig för certifiering av digital marknadsföring: Hubspot, Google, Facebook, Instagram, Linkedin, vilket gör att de kan absorbera ett marknadsföringsområde som är så grundläggande idag.
företag
85% av läroenheterna är baserade på lösning av verkliga fall av nationella eller internationella företag. Det är en unik möjlighet att i verkligt sammanhang utöva de teoretiska grunderna som förvärvats i klassrummet.
I de sista utgåvorna av examen hade studenter möjlighet att arbeta med kända varumärken som: AKI, Arcadia - Casa de Chocolate Porto, Chicco, Kidzania, Fidelidade, Aga Khan Foundation, Casa Ronald McDonald Foundation, Google, H3, IKEA Matosinhos, Leroy Merlin, McDonald's, Oceanário, Rock in Rio, SONAE, Staples, Starbucks, TVI, bland andra.
Internationell erfarenhet
IPAM samarbetsprotokoll med mer än 50 internationella utbildningsinstitutioner, vilket gör det möjligt för studenter att genomföra en period med internationell rörlighet, inom eller utanför den europeiska kontinenten.
Antagningar
Läroplan
Konsultera strukturen för läroplanen - Examen i marknadsföringsledning - Lissabon och examen i marknadsföringsledning - Porto
1:a terminen
- Grundläggande för marknadsföring
- Utredning och forskningsmetoder
- Affärsspråk och presentation
- Kultur, ideologi och marknad
- Grundläggande ledning
2:a terminen
- marknadsföring
- Företagsekonomi
- Konsumentbeteende
- Beskrivande statistik
- Marknads- och konsumentlaboratoriet A
3:e terminen
- Kommunikationshantering
- Marknadsstudier
- Produktledning
- Ekonomi och internationella affärer
- Prognosmetoder
4:e terminen
- Organisatoriskt beteende
- publicitet
- Prishantering
- Management Accounting
- Marknads- och konsumentlaboratorium B
5:e terminen
- Gruppdynamik och animering
- Hantering av distributionskanaler
- Försäljningsledning
- Finanshantering
- Marknadsplan
6:e terminen
- Köp- och säljbeteende
- Informationssystem
- Personalledning
- Praktik inom marknadsföring eller konsument
Galleri
Karriärmöjligheter
Företag -- Examen i marknadsföringsledning - Lissabon
Cirka 85 % av läroplansenheterna bygger på att lösa ett marknadsföringsfall för nationella eller internationella företag.
Detta är en unik möjlighet att i ett verkligt sammanhang omsätta de teoretiska grunderna som förvärvats i klassrummet.
I de sista upplagorna av examen fick studenterna möjlighet att arbeta med kända varumärken som: AKI, Arcadia - Casa de Chocolate Porto, Chicco, Kidzania, Fidelidade, Fundação Aga Khan, Fundação Casa Ronald McDonald, Google, H3, IKEA Matosinhos , Leroy Merlin, McDonald's, Oceanário, Rock in Rio, SONAE, Staples, Starbucks, TVI, bland andra.
- Marknadsavdelning
- Kommersiella direktör
- Sociala medier och sociala säljfunktioner
- Produkt/Tjänst/Marknadsledning;
- Hantering av handelsmarknadsföring, direktmarknadsföring, merchandising;
- Ansvarig för intern kommunikation i organisationer;
- Säljarroller, såsom Account Management eller Account Executive
- Web-marknadsföring/e-handel;
- Marknadsföringsassistent,
- Kommunikations- och bildassistent;
- evenemang
- Marknadsundersökningstekniker;
- Ansvarig för konsumentrelationer.
Partners - Examen i marknadsföringsledning - Porto
85 % av läroplansenheterna baseras på lösning av verkliga fall från nationella eller internationella företag. Detta är en unik möjlighet att i ett verkligt sammanhang omsätta de teoretiska grunderna som förvärvats i klassrummet.
I de sista upplagorna av examen fick studenterna möjlighet att arbeta med kända varumärken som: AKI, Arcadia - Casa de Chocolate Porto, Chicco, Kidzania, Fidelidade, Fundação Aga Khan, Fundação Casa Ronald McDonald, Google, H3, IKEA Matosinhos , Leroy Merlin, McDonald's, Oceanário, Rock in Rio, SONAE, Staples, Starbucks, TVI, bland andra.
- Produkt / Tjänst / Marknadsledning
- Marknadschef
- Kommersiella direktör
- Säljarroller som Account Management eller Account Executive
- Sociala medier och sociala säljfunktioner
- Webmarknadsföring / e-handel
- Marknadsföringsassistent
- Kommunikations- och bildassistent
- Marknadsundersökningstekniker
- Ansvarig för kundrelationer
- Trade Marketing, Direct Marketing och Merchandising Management
Studentberättelser
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Examen i marknadsföring och marknadsundersökning
- León, Spanien
BSc (Hons) Business Management med marknadsföring med grundår
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer
BSc (Hons) Business Management med marknadsföring
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer