Read the Official Description

img_2_110

The Bachelor (a) i Tourism Management har kompetens att hantera och leda organisationer som sysslar med turism drift med regional, nationell och internationell nivå, genom tjänsten, effektiv planering, ledning och gemensamt arbete också är i stånd att generera lönsamma turistprojekt på ett hållbart sätt, genom att identifiera potentiella natur- och kulturresurser, effektiv och som utgör territoriet; allt med stöd av forskning, marknadsföring och användning av uppdaterade teknik, enligt en känsla av socialt ansvar.

fält~~POS=TRUNC arbete~~POS=HEADCOMP

The Bachelor (a) i Tourism Management kan öva på följande områden:

  • Webbhotell.
  • Mat- och dryckestillverkare.
  • Reseföretag.
  • Naturturism företag, kultur, hälsa och idrott.
  • Konferenser och konventioner.
  • nöjesparker.
  • Operatörer av turisttjänster i allmänhet.
  • departement som ansvarar för turism på federal, statlig och kommunal nivå.
  • Rådgivning och rådgivning.
  • officiell och icke-statliga organ turism.
  • Turism forskningscentra.

Idealisk elevprofil

Sökande önskvärda egenskaper:

  • Intresset utföra professionellt i turism.
  • Intresset för de administrativa vetenskaper.
  • grundläggande datorkunskaper.
  • Grundläggande forskning färdigheter.
  • Kunskaper i engelska, motsvarande nivån på TOEFL 350 poäng eller mer.
  • Förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt.
  • Tjänsten attityd.

Tack

Ackrediterade av det nationella rådet för kvalitetsturism utbildning, AC (CONAET) Term:
Fakulteten Turism: 23 maj 2017.
Skola för turism och gastronomi: November 27, 2018.

Läroplan

BTMsemestre1BTMsemestre2BTMsemestre3BTMsemestre4BTMsemestre5BTMsemestre6BTMsemestre7BTMsemestre8BTMsemestre9
Program taught in:
Spanish (Mexican)
Denna kurs är
Startdatum
Feb. 2019
Duration
9 terminer
Full-time
Pris
- Manzanillo termin: $ 2,980; Villa de Alvarez: $ 1,905
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Feb. 2019
Slutdatum
Application deadline

Feb. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum