Allmänt
Programbeskrivning

The Bachelor (a) i Tourism Management har kompetens att hantera och leda organisationer som sysslar med turism drift med regional, nationell och internationell nivå, genom tjänsten, effektiv planering, ledning och gemensamt arbete också är i stånd att generera lönsamma turistprojekt på ett hållbart sätt, genom att identifiera potentiella natur- och kulturresurser, effektiv och som utgör territoriet; allt med stöd av forskning, marknadsföring och användning av uppdaterade teknik, enligt en känsla av socialt ansvar.
fält~~POS=TRUNC arbete~~POS=HEADCOMP
The Bachelor (a) i Tourism Management kan öva på följande områden:
- Webbhotell.
- Mat- och dryckestillverkare.
- Reseföretag.
- Naturturism företag, kultur, hälsa och idrott.
- Konferenser och konventioner.
- nöjesparker.
- Operatörer av turisttjänster i allmänhet.
- departement som ansvarar för turism på federal, statlig och kommunal nivå.
- Rådgivning och rådgivning.
- officiell och icke-statliga organ turism.
- Turism forskningscentra.
Idealisk elevprofil
Sökande önskvärda egenskaper:
- Intresset utföra professionellt i turism.
- Intresset för de administrativa vetenskaper.
- grundläggande datorkunskaper.
- Grundläggande forskning färdigheter.
- Kunskaper i engelska, motsvarande nivån på TOEFL 350 poäng eller mer.
- Förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt.
- Tjänsten attityd.
Tack
Ackrediterade av det nationella rådet för kvalitetsturism utbildning, AC (CONAET) Term:
Fakulteten Turism: 23 maj 2017.
Skola för turism och gastronomi: November 27, 2018.
Läroplan









Keystone-stipendium
Om skolan
The mission of the University of Colima, as a social, public, and autonomous organization, is to contribute to the transformation of society through the comprehensive education of high school students ... Läs mer