Read the Official Description

2

Globaliseringsprocessen har påverkat stilar och metoder för att öka marknadsföringsstrategier och utveckling och utbredd behovet för strategier och marknadsföring i ett brett spektrum av strukturer och sociala enheter. Marknadsförare kan utveckla en övergripande och strategiskt förhållningssätt till marknadsföring, affärsmöjligheter och särskilja tävla i föränderliga scenarier, genomföra marknadsföringsstrategier för varor och tjänster som uppfyller kraven i de segment som styr sin handelspolitik.

EAN erbjuder en läroplan för tekniker och akademiker i marknadsföring legitimerade av en rådgivande nämnd för företag engagerade i institutionella projekt. Lärarna har omfattande utbildning och erfarenhet och är utbildade i att hantera undervisningsstrategier för att främja kompetensutveckling. Den praktiska utbildningen av studenter efectiviza genom att analysera verkliga fall av företag i samband med EAN, som exponerar sina problem för behandling inom ämnen. pre ateneos yrkesverksamma inom företag och diskussioner med experter från Management Sciences är görs.

Tillämpningsområdet för avdelning Associate Degree i Marketing

Utexaminerade kommer att kunna:

  • Närvarande vid kommersiell förvaltning av ett företag, i utvecklingen av de uppgifter som ingår i den avdelningen.
  • Analysera marknadsförhållanden, liksom de olika aktörer som arbetar i kommersiell verksamhet på olika marknader.
  • Underlätta sökandet efter de uppgifter som krävs för att möjliggöra beslutsfattande i marknadsavdelningen på ett företag.

Omfattning av kandidatexamen i marknadsföring

Utexaminerade kommer att kunna:

  • Utveckla strategier, marknadsplaner och marknadsundersökningar.
  • Definiera strategier och säljstrukturer i företag av olika slag och omfattning.
  • Utforma, genomföra och följa upp kampanjer och integrerade marknadsföringsåtgärder, som en del av tabellerna kommersiella organisationer förvaltning eller som konsult / oberoende kommunikationskonsult.
  • Delta i utvecklingen av strategier och åtgärder för marknadsföring och integrerad kommunikation som syftar till att lansera och förbättring av produkter på traditionella marknader och icke-traditionell, nationellt och internationellt, som en del av operationsbord och / eller kommersiella agerande organisationer av olika slag och storlek eller som konsult / oberoende konsult.

läroplan

Första året

första terminen

  • 01. Grundläggande marknadsföring
  • 02. Sociologi
  • 03. Datorer
  • 04. matematik I

andra terminen

  • 05. Business Planning
  • 06. Consumer Behavior
  • 07. matematik II
  • 08. Grunderna i redovisning
  • 09. Allmänt Ekonomi

ANDRA ÅRET

första terminen

  • 10. Statistik
  • 11. Policy och produktutveckling
  • 12. kostnader
  • 13. tillämpad ekonomi
  • 14. Försäljning Administration och tillsyn

andra terminen

  • 15. organisationsutveckling
  • 16. Handelsrätt
  • 17. Ledning och förhandlingar med ict
  • 18. Ekonomisk historia
  • 19. kvantitativa tekniker

Tredje året

första terminen

  • 20. marknadsföring
  • 21. Direkt marknadsföringsteknik
  • 22. Marketing Services
  • 23. Logistics
  • 24. Integration och hantering Seminar Practice

andra terminen

  • 25. Prispolitik
  • 26. Marknadsföring på internet (e-handel)
  • 27. Planering och budget
  • 28. Financial Management
  • 29. etik och yrkesetik

FJÄRDE ÅR

första terminen

  • 30. forskningsmetodik
  • 31. Formulering och utvärdering
  • 32. Kontrollpanelen
  • 33. Retail Management (detaljhandel)

andra terminen

  • 34. Reklam och marknadsföring
  • 35. Quality Management
  • 36. Marknadsundersökningar
  • 37. yrkesutövning Seminarier
  • 38. Slutlig Verkstads

värdepapper

mellanprodukter

Marketing Analyst University (3 år)

end

Marketing Bachelor (4 år)

Program taught in:
Spansk

See 6 more programs offered by Instituto Universitario Escuela Argentina De Negocios »

Denna kurs är Campus based
Startdatum
Feb. 2020
Duration
4 år
Heltid
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Application deadline

Feb. 2020

Location
Application deadline
Slutdatum