Read the Official Description

Dubbla examen i tidig barndom och primär utbildning, med EFL (engelska som främmande språk) Koncentration och Koncentration i Educational Therapy

Bachelor111

Dual Degree i grundskoleutbildning och pedagogiskt arbete lärs ut under fem läsår. Erhålla båda kvalifikationer, organiserade i enlighet med ramen för det europeiska området för högre utbildning, berättigar dig att arbeta som lärare i både grundskoleutbildning och som en lärare i småbarnsfostran stadier. Detta gäller för offentliga utbildningscentra, liksom privata, och de subventionerade av staten.

Dubbel examen ger möjlighet att erhålla två specifika koncentrationer: den engelska som främmande språk Koncentration och Educational Therapy Koncentration.

Comillas påvliga universitetet var den första spanska universitetet att utfärda fyraåriga grader grundskolan och tidig barndom lärare, i enlighet med Bolognaprocessen.

Antagning

Sökande profil:

Den rekommenderade profil för människor som är villiga att studera dubbel examen i tidig barndom och Primary Education är någon som tror på utbildning som det ideala mediet för att ändra individens liv, liksom utvecklingen av samhällen. Studenter som börjar denna dessa program skulle ha vara starkt motiverad att upptäcka processerna för undervisning och lärande. Dessa är grunden för personlig utveckling av eleverna, i åldrarna 0-12, med vilka lärare kommer att ta itu med, längs sina karriärer. Framtida småbarns och grundskola elever måste ha följande egenskaper: ett brett utbud av kulturella, pedagogiska, psykologiska och sociala intressen; en iver att förstå människan till högsta möjliga grad, och de måste rimligen litar på att ingripande utbildning, i både formella och informella sammanhang, kan ett avgörande sätt bidra till välbefinnande människor. Dubbel examen har en stark pedagogisk grund, didaktiska inriktningar och praktik i utbildningscentra. Det krävs ett starkt personligt engagemang för akademiska studier.

Behörighetskrav:

Till att börja dina studier är en förutsättning bevisa att du åstadkomma med de rättsliga kraven för tillträde till universitetet.

Förmåga

ALLMÄNNA FÄRDIGHETER

Instrumental

  • CGI1 - förmåga att analysera och syntetisera.
  • CGI2 - Problemlösning.
  • CGI3 - Förmåga att organisera och planera.
  • CGI4 - Förmåga att hantera information från flera olika källor.
  • CGI5 - Allmän grundläggande kunskaper i området för studien.
  • CGI6 - muntlig och skriftlig kommunikation kunskaper i modersmålet.

Personlig

  • CGP7 - Samarbetsförmåga.
  • CGP8 - lagarbete.
  • CGP10 - Kritiska och självkritisk kompetens.
  • CGP11 - Etiskt åtagande.

Systematisk

  • CGS11 - Förmåga att lära.
  • CGS12 - Förmåga att anpassa sig till nya situationer.
  • CGS13 - Förmåga att arbeta självständigt.
  • CGS14 - Intresset för kvalitet.
  • CGS15 - Förstå kulturer och traditioner i andra länder.
  • CGS16 - Förståelse religion och kristna värderingar.

specifika färdigheter

Delad

  • CEC1 - Förmåga att förstå komplexiteten i utbildningsprocessen i allmänhet och av undervisningen-inlärningsprocesser i synnerhet.
  • CEC2 - En solid vetenskaplig-kulturell grundstötning.
  • CEC3 - Förmåga att organisera undervisningen göra integrerad användning av disciplin, tvärvetenskapliga och tvärvetenskapliga kunskaper som krävs för utbildningsnivån i fråga.
  • CEC4 - Möjlighet att använda och tillräckligt införliva informations- och kommunikationsteknik i undervisningen-lärande aktiviteter.
  • CEC5 - Förmåga att främja kvaliteten i de situationer (klassrum och centrum) där utbildningsprocessen äger rum, för att garantera välbefinnande elever.
  • CEC6 - Möjlighet att använda utvärderingen som en reglerande och PR-inslag för att förbättra lärande och undervisning.
  • CEC7 - Förmåga att utföra pedagogiska arbetsuppgifter inom ramen för inkluderande undervisning.
  • CEC8 - Förmåga att utföra rollen som handledare, vägleda elever och föräldrar, och samordna den pedagogiska verksamheten i samband med den grupp av studenter.
  • CEC9 - Förmåga att samarbeta med olika sektorer inom utbildningsområdet och samhället i stort.
  • CEC10 - kan ha en realistisk självbild och självreglering.
  • CEC11 - Förmåga att acceptera behovet av kontinuerlig kompetensutveckling genom självutvärdering av din egen praktik.
  • CEC12 - Kan skapa positiva förväntningar om inlärning och förlöper i barnet.
  • CEC13 - Kan acceptera kristna dimension av livet och agera i enlighet med det.
  • CEC14 - Grundläggande kunskaper i läraryrket.
  • CEC15 - Kunna använda ett andra språk i samband med klassrummet (engelska nivå B2).
  • CEC16 - kunna generera nya idéer (kreativitet) medan du utför utbildnings arbetsuppgifter.

Specifikt för småbarnsfostran

  • CEIN1 - Förstå utbildnings- och inlärningsprocesser under perioden 0-6, i familjen, sociala och skolsammanhang.
  • CEIN2 - Vet stadierna av barndomen utvecklingspsykologi i 0-3 och 3-6 perioder.
  • CEIN3 - känna till grunderna för tidig vård och främja denna strategi för att upptäcka och reagera på utvecklings- och inlärningssvårigheter under perioden 0-6.
  • CEIN4 - erkänna identitet Early Childhood Education scenen och dess kognitiva egenskaper, liksom dess psykomotorisk, kommunikativ, social och affektiva egenskaper.
  • CEIN5 - Vet hur man kan främja förvärvet av vanor under perioden 0-6 uppbyggd kring självständighet, frihet, nyfikenhet, observation, experiment, imitation, acceptera regler och gränser, och symboliska och heuristisk spel.
  • CEIN6 - Vet pedagogiska dimensionen av interaktion med jämnåriga och vuxna i 0-6 åldersgrupp, och kunna främja deltagande i kollektiva aktiviteter, samarbetet och individuella insatser under denna period.
  • CEIN7 - Identifiera inlärningssvårigheter och kognitiva dysfunktioner under perioden 0-6, i särskilda svårigheter i samband med uppmärksamhet.
  • CEIN8 - Vet hur man anmäla andra specialistpersonal och främja samarbetet mellan centrum och småbarnsfostran lärare uppmärksamhet de särskilda utbildningsbehov som uppstår.
  • CEIN9 - Skaffa resurser för att främja utbildnings integration av elever med svårigheter under perioden 0-6.
  • CEIN10 - Skapa och upprätthålla kommunikationslänkar med familjer för att effektivt påverka utbildningsprocessen under perioden 0-6.
  • CEIN11 - Vet och kunna utöva funktionen som handledare och mentor under småbarnsfostran skede i förhållande till familjen utbildning.
  • CEIN12 - främja och samarbeta i åtgärder inom och utanför skolan, som anordnas av familjer råd och andra institutioner som påverkar samhällskunskap under perioden 0-6.
  • CEIN13 - Kritiskt analysera och införliva de mest relevanta aktuella samhällsfrågor som påverkar familjen och skolutbildning i småbarnsfostran skede: sociala och pedagogiska konsekvenser av audiovisuella språk och skärmar; förändringar i kön och relationerna mellan generationerna; mångkultur och interkulturalitet; diskriminering och social integration; och hållbar utveckling.
  • CEIN14 - veta om den historiska utvecklingen av familjen, olika typer av familjer, och livsstilar och utbildning inom ramen för familjen.
  • CEIN15 - Vet de grundläggande principerna för en sund utveckling och beteende under småbarnsfostran skede.
  • CEIN16 - Identifiera sömn, kost, psykomotorisk utveckling, uppmärksamhet och hörsel och synstörningar under perioden 0-6.
  • CEIN17 - Samarbeta med specialistpersonal för att lösa dessa sjukdomar i förskolestadiet.
  • CEIN18 - Identifiera emotionell, kost och välfärd brister som påverkar lämplig fysisk och psykisk utveckling av elever i åldrarna mellan noll och sex.
  • CEIN19 - Förstå att den dagliga dynamik i tidig barndom ändras utbildning beroende på varje elev, grupp och situation, och vet hur man ska vara flexibel när de utövar rollen som lärare.
  • CEIN20 - Värde vikten av stabilitet och regelbundenhet i skolmiljön, tidtabeller och stämningar av de lärare som faktorer som bidrar till en harmonisk och omfattande utveckling av elever.
  • CEIN21 - vet hur man arbetar i ett team med andra yrkesverksamma från insidan och utanför centrum för att hjälpa varje elev, liksom i planeringen av inlärningssekvenser och organisera arbetssituationer i klassrummet och lekplats, identifiera särdrag hos 0-3 och perioden 3-6.
  • CEIN22 - Delta till behoven hos elever i åldrarna noll till sex, sänder säkerhet, lugn och värme till dem.
  • CEIN23 - Förstå att systematisk observation är ett grundläggande instrument för att kunna reflektera över praktiken och verklighet, samt att bidra till innovation och förbättring av förskoleverksamheten.
  • CEIN24 - Kommando tekniker för observation och registrering av utbildningsverksamhet, särskilt i förskolestadiet.
  • CEIN25 - Genomföra fältanalys (särskilt när det gäller småbarnsfostran) med observations metodik, med hjälp av informationsteknik, dokumentation och audiovisuellt material.
  • CEIN26 - Vet hur man analyserar data som erhållits, kritiskt förstå verkligheten (framför allt när det gäller småbarnsfostran), och utarbeta en rapport med slutsatser.
  • CEIN27 - lokalisering av tidiga barndomen skolan inom det spanska utbildningssystemet, och i de europeiska och internationella sammanhang.
  • CEIN28 - Vet spanska och internationella erfarenheter och exempel på innovativa lösningar inom förskoleverksamheten.
  • CEIN29 - Värde vikten av lagarbete, i synnerhet när det gäller småbarnsfostran.
  • CEIN30 - Delta i utarbetandet och övervakningen av utbildningsprojekt i småbarnsfostran inom ramen för centerbaserade projekt, och i samarbete med kollegor och andra yrkesverksamma och sociala aktörer.
  • CEIN31 - Vet den lagstiftning som reglerar tidig barndom skolor och deras organisation.
  • CEIN32 - Utvärdera personliga relationer med varje elev och hans eller hennes familj som en kvalitet utbildnings faktor i noll till sex period.
  • CEIN33 - Vet vetenskapliga, matematiska och teknologiska grunden för läroplanen för 0-6 scenen, liksom teorier om förvärv och utveckling av motsvarande kunskaper.
  • CEIN34 - Vet didaktiska strategier för att utveckla numeriska representationer och föreställningar om rumslig, geometrisk och logisk utveckling i noll till sex åldersgruppen.
  • CEIN35 - Förstå matematik som sociokulturell kunskap och dess särdrag i Early Childhood Education scenen.
  • CEIN36 - Vet vetenskaplig metodik och främjande av vetenskapligt tänkande och experimenterande i noll till sex år gamla period.
  • CEIN37 - Skaffa kunskap om utveckling av tanken, tull, tro, och sociala och politiska rörelser genom historien.
  • CEIN38 - Vet de mest enastående ögonblick i historien om de vetenskaper och tekniker och deras betydelse, liksom om de har ett inflytande på inlärning av innehåll som är relaterat till allt detta i tidig barndom skede.
  • CEIN39 - Förbered didaktiska förslag i samband med samspelet mellan vetenskap, teknik, samhälle och hållbar utveckling, lämpligt för småbarnsfostran scenen.
  • CEIN40 - Främjande av intresse och respekt för den naturliga, sociala och kulturella miljön genom didaktiska projekt som är lämpliga för åldrar från noll till sex.
  • CEIN41 - Marknadsför erfarenheter att införa eleverna till informations- och kommunikationsteknik i hela förskolestadiet.
  • CEIN42 - kan språket och läs- och skrivplaner för detta skede av förskoleverksamheten, liksom teorier om förvärv och utveckling av motsvarande kunskaper.
  • CEIN43 - Marknadsför tal och skrift färdigheter i åldrarna noll och sex.
  • CEIN44 - Vet och har kunskaper i muntlig och skriftlig framställning tekniker som grund för undervisningen uppgiften.
  • CEIN45 - Vet den muntliga traditionen och folklore, och deras användbarhet för lärande under perioden 0-6.
  • CEIN46 - Förstå övergången från tal till skrift, och vet de olika registren och använder språket för att använda denna kunskap i verksamheten är lämpliga för den förskolestadiet.
  • CEIN47 - Vet processen att lära sig läsa och skriva, och deras undervisning.
  • CEIN48 - Konfrontera språkinlärnings situationer i flerspråkiga miljöer med särskild hänsyn till de faktorer som hänför sig till perioden 0-6.
  • CEIN49 - erkänna och utvärdera lämplig användning av verbal och icke-verbala språket i småbarnsfostran skede.
  • CEIN50 - Know och tillräckligt använda resurserna för att främja läsning och skrivning i noll till sex år period.
  • CEIN51 - Skaffa litterära utbildning, i synnerhet unga barnlitteratur.
  • CEIN52 - Kunna uppmuntra en första approximation till ett främmande språk före sex års ålder.
  • CEIN53 - Vet musik, konst och hantverk, och kroppsliga uttryck grunderna för läroplanen för detta skede av småbarnsfostran, liksom teorier om förvärv och utveckling av motsvarande kunskaper.
  • CEIN54 - känna till och använda låtar att främja hörsel, rytmiska och vokala utbildning i noll till sex år period.
  • CEIN55 - veta hur man använder spel som en didaktisk resurs i den tidiga barndomen, liksom utformningen av inlärningsaktiviteter som bygger på spelprinciper.
  • CEIN56 - Utveckla didaktiska planer som uppmuntrar musikalisk uppfattning och uttryck, motorik, teckning och kreativitet i noll till sex år gamla period.
  • CEIN57 - Analysera audiovisuella språk och deras utbildnings konsekvenser i Early Childhood Education scenen.
  • CEIN58 - Marknadsför känslighet när det gäller plast uttryck och konstnärligt skapande i tidig barndom ålder.
  • CEIN59 - Skaffa en praktisk kunskap om noll till sex klassrum och dess ledning.
  • CEIN60 - Vet interaktion och kommunikationsprocesser och tillämpa dem i tidig barndom klassrummet, samt har ett kommando av de nödvändiga sociala färdigheter och förmåga att uppmuntra ett klimat som underlättar inlärning och samexistens.
  • CEIN61 - Övervaka och spåra utbildningsprocessen och, i synnerhet, undervisning och lärande, genom ledning av de nödvändiga tekniker och strategier i noll till sex år åldersgruppen.
  • CEIN62 - Relatera teori och praktik med verkligheten i klassrummet och tidig barndom pedagogiska centrum.
  • CEIN63 - Delta i undervisningen och förvärva know-how, agerar och reflekteras från praktiken, med särskild hänsyn till de faktorer som hänför sig till perioden 0-6.
  • CEIN64 - Delta i förslag till förbättringar i de olika insatsområdena som kan fastställas i ett centrum, särskilt när det gäller egenskaperna hos förskolestadiet.
  • CEIN65 - Reglera interaktion och kommunikationsprocesser i elevgrupper i åldrarna 0-3 och 3-6 år.
  • CEIN66 - Vet samverkansformer med olika sektorer inom utbildningsområdet och den sociala omgivningen, med särskild hänsyn till behoven hos de 0-6 åldersgrupp.

Specifikt för Grundskolan

  • CEP1 - Förstå utbildnings- och inlärningsprocesser under perioden 6-12, i familjen, sociala och skolsammanhang.
  • CEP2 - Vet egenskaperna hos dessa elever, liksom uppgifter om sina motiverande och sociala sammanhang.
  • CEP3 - Command nödvändig kunskap för att förstå utvecklingen av personligheten hos dessa elever och identifiera dysfunktioner.
  • CEP4 - Identifiera inlärningssvårigheter, rapportera dem, och samarbeta i att behandla dem.
  • CEP5 - Vet aktuella förslag och utvecklingar baserade på färdigheter lärande.
  • CEP6 - Identifiera och planera upplösningen av pedagogiska situationer som påverkar elever med olika kunskaper och olika inlärnings rytmer.
  • CEP7 - Analysera och förstå pedagogiska processer inom och utanför klassrummet avseende perioden 6-12.
  • CEP8 - känna till grunderna för grundskolan.
  • CEP9 - Analysera praktik och de institutionella förhållanden som formar den.
  • CEP10 - Vet den historiska utvecklingen av utbildningssystemet i vårt land och de politiska och lagstiftnings faktorer som formar pedagogisk verksamhet.
  • CEP11 - veta om interaktion och kommunikationsprocesser i klassrummet.
  • CEP12 - Adress och lösa disciplinära problem.
  • CEP13 - Marknadsför samarbetet och individuellt arbete och ansträngning.
  • CEP14 - Marknadsför värde pedagogiska åtgärder som syftar till förberedelse för ett aktivt och demokratiskt medborgarskap.
  • CEP15 - Vet och adress skolsituationer i mångkulturella sammanhang.
  • CEP16 - Design, planera och utvärdera undervisningen aktivitet och lärande i klassrummet.
  • CEP17 - känna till och tillämpa innovativa erfarenheter i grundskolan.
  • CEP18 - delta i utformningen av det pedagogiska projektet och i centrets allmänna verksamhet i enlighet med de kriterier för kvalitetsstyrning.
  • CEP19 - känna till och tillämpa grundläggande pedagogiska forskningsmetoder och tekniker och kunna utforma innovationsprojekt som identifierar utvärderingsindikatorer.
  • CEP20 - Visa sociala färdigheter för att förstå familjer och göra dig förstådd av dem.
  • CEP21 - Vet och kunna utöva funktionen som handledare och mentor i samband med familjen utbildning i 6-12 åldersgruppen.
  • CEP22 - Relatera utbildning med sitt sammanhang, och samarbeta med familjer och samhället.
  • CEIN13 - Kritiskt analysera och införliva de mest relevanta frågorna från dagens samhälle som påverkar familjen och skolutbildning i småbarnsfostran skede: sociala och pedagogiska konsekvenser av audiovisuella språk och skärmar; förändringar i kön och relationerna mellan generationerna; mångkultur och interkulturalitet; diskriminering och social integration; och
  • hållbar utveckling.
  • CEP24 - veta om den historiska utvecklingen av familjen, olika typer av familjer, och livsstilar och utbildning inom ramen för familjen.
  • CEP25 - Förstå de grundläggande principerna och grundlagar experimentella vetenskaper (fysik, kemi, biologi och geologi).
  • CEP26 - Vet läroplanen för dessa vetenskaper.
  • CEP27 - Nuvarande och lösa problem som är förknippade med vetenskap och vardag.
  • CEP28 - Värde vetenskaper som ett kulturellt fenomen.
  • CEP29 - Erkänn den ömsesidiga påverkan mellan vetenskap, samhälle, och den tekniska utvecklingen, liksom lämplig medborgare beteende, i syfte att säkerställa en hållbar framtid.
  • CEP30 - Utveckla och utvärdera innehåll läroplan genom lämpliga didaktiska resurser och främja förvärvande av grundläggande färdigheter av studenter.
  • CEP31 - Förstå de grundläggande principerna för samhällsvetenskap.
  • CEP32 - Vet läroplanen för samhällsvetenskaperna.
  • CEP33 - Integrera historisk och geografisk studie från utbildning och kultur orientering.
  • CEP34 - främja demokratiska medborgarutbildning och praktik av kritiska socialt tänkande.
  • CEP35 - Värde relevansen av offentliga och privata institutioner för fredlig samexistens mellan folken.
  • CEP36 - veta om religion genom historien, och dess relation med kultur.
  • CEP30 - Utveckla och utvärdera innehåll läroplan genom lämpliga didaktiska resurser och främja förvärvande av grundläggande färdigheter av studenter.
  • CEP38 - Förvärva grundläggande matematiska färdigheter (antal, kalkyl, geometri, rumsliga representationer, uppskatta och mätning, organisation och tolkning av information, etc).
  • CEP26 - Vet läroplanen för matematik.
  • CEP40 - Analysera, tänka igenom och kommunicera matematiska matematiska förslag.
  • CEP27 - Nuvarande och lösa problem som är förknippade med det dagliga livet.
  • CEP42 - Värde förhållandet mellan matematik och naturvetenskap som en av hörnstenarna i det vetenskapliga tänkandet.
  • CEP30 - Utveckla och utvärdera innehåll läroplan genom lämpliga didaktiska resurser och främja förvärvande av grundläggande färdigheter av studenter.
  • CEP44 - Förstå de grundläggande principerna för vetenskapen om språk och kommunikation.
  • CEP45 - Skaffa litterära utbildning och kunskap barnlitteratur.
  • CEP46 - Vet läroplanen för språk och litteratur.
  • CEP47 - tala, läsa och skriva korrekt och på lämpligt sätt på de språk i den autonoma regionen i fråga.
  • CEP48 - Vet inlärningsprocessen av skriftspråk och hur man undervisar det.
  • CEP49 - främja läsning och uppmuntra skrivning.
  • CEP50 - Vet svårigheter för lärande officiella språk för elever med andra språk.
  • CEP51 - Hantera språkinlärnings situationer i flerspråkiga sammanhang.
  • CEP52 - Uttryck dig muntligt och skriftligt på ett främmande språk.
  • CEP30 - Utveckla och utvärdera innehåll läroplan genom lämpliga didaktiska resurser och främja förvärvande av grundläggande färdigheter av studenter.
  • CEP54 - Förstå de principer som bidrar till kulturella, personlig och social träning från konsten.
  • CEP55 - Vet läroplanen för plasten, audiovisuella och musikaliska aspekter av konstnärlig utbildning.
  • CEP56 - Skaffa resurser för att uppmuntra livslångt deltagande i musikaliska och plastverksamhet inom och utanför skolan.
  • CEP30 - Utveckla och utvärdera innehåll läroplan genom lämpliga didaktiska resurser och främja förvärvande av grundläggande färdigheter av studenter.
  • CEP54 - Förstå de principer som bidrar till kulturella, personlig och social träning från konsten.
  • CEP59 - Vet läroplanen för idrott.
  • CEP56 - Skaffa resurser för att uppmuntra livslångt deltagande i musik och plastverksamhet inom och utanför skolan.
  • CEP30 - Utveckla och utvärdera innehåll läroplan genom lämpliga didaktiska resurser och främja förvärvande av grundläggande färdigheter av studenter.
  • CEP62 - Skaffa en praktisk kunskap i klassrummet och dess ledning.
  • CEIN60 - känna till och tillämpa interaktion och kommunikationsprocesser i Early Childhood klassrummet, samt behärskar de nödvändiga sociala färdigheter och förmåga att uppmuntra ett klimat som underlättar inlärning och samexistens.
  • CEP64 - Övervaka och följa upp utbildningsprocessen och i synnerhet undervisning-lärande process genom kommando av nödvändiga tekniker och strategier.
  • CEP65 - Relatera teori och praktik med verkligheten i klassrummet och utbildningscentrum.
  • CEP66 - Delta i undervisning och förvärva know-how genom att agera och reflektera från praktiken.
  • CEP67 - Delta i förbättringsplaner i de olika åtgärdsområden som kan fastställas i ett centrum.
  • CEP68 - Reglera interaktions och kommunikationsprocesser i elevgrupper i åldrarna 6-12 år.
  • CEP69 - Vet samarbetsformer med olika sektorer inom utbildningsområdet och sociala miljö.

Träning

Placeringar i alla ÅR Kursens

  • Den praktik för utbildning (Early Childhood och primär) program på Comillas sker i alla år av graden och, totalt motsvarar en period av nästan ett helt läsår i utbildnings centers.The erfarenheterna ger professionell utveckling och är till stor nytta när de söker arbete.
  • Planen på dubbel examen i småbarnsfostran och Primary Education är för undervisningsmetoder för första graden ske i vart och ett av de första fyra åren, och metoder för andra graden kommer att äga rum under det femte året av dubbel examen.
  • Comillas har ett omfattande nätverk av utbildningscentra (offentlig, privat, statligt subventionerade), i Madrid, där studenterna kan utföra sina placeringar.
  • Sedan 2013-2014 läsåret, kan småbarnsfostran studenter och grundskola studenter utföra sina intensiva 4: e året placeringar (fem veckor) i ett europeiskt utbildningscentrum (Irland, Frankrike, Italien, Belgien).

Under 2013-2014 och 2014-2015 läsår, är Comillas Early Childhood och grundskola program som deltar i Comenius Regio [2013-1-IT2-COM13-52394], program, med EU-finansiering, vars syfte är att analysera och förbättra praktik av blivande lärare. Liksom organ från regionen Brescia, Italien (Istituto Comprensivo Bagnolo Mella, Università Cattolica del Sacro Cuore, Comune di Brescia), spanska organ som deltar i projektet inkluderar generaldirektoratet för att förbättra undervisningskvalitet vid institutionen för utbildning, ungdom, och idrott i regionen Madrid och det offentliga skol Federico García Lorca (Alcobendas).

Bidrag och ekonomiskt stöd

Universitetet, som en institution i den katolska kyrkan tillägnad alla samhällsmedlemmar, erbjuder en rad bidrag och ekonomiskt stöd till sina studenter, att hjälpa till med studiekostnaderna och för att säkerställa lika möjligheter baserade på de individuella behoven hos varje elev.

Detta stöd kommer direkt från universitetet, från bidrag från Comillas-ICAI Stiftelsen Högskolan fonden kyrkans Grants icke-självständiga grunden för kandidater till prästerskapet och från andra organisationer och privatpersoner.

Universitetet erbjuder sina egna ekonomiskt stöd till Lägre högskoleexamen studenter med begränsade resurser, i form av en partiell reduktion av studieavgifter.

Studenter vid universitetet är berättigade till samma förmåner som andra spanska studenter när det gäller skolan försäkring, officiella bidrag och andra bidrag.

Comillas erbjuder Lägre högskoleexamen program för studenter som påbörjar högre nivå utbildning. Vi erbjuder också Forskarutbildningen för studenter och yrkesverksamma.

Omställning akademiska utsikter

  • Slutföra dubbel examen i småbarnsfostran och grundskola möjligt för studenter att arbeta som lärare i tidig barndom och grundskola stadier, både i offentliga center, och i statsstödda och privata.
  • Utexaminerade från kandidatexamen i Early Childhood Education och grundutbildning vid Comillas kommer att vara särskilt beredda att möta de problem och utmaningar som tvåspråkig utbildning, införlivandet av informations- och kommunikationsteknik i skolan, inklusive uppmärksamhet på mångfald, samverkans öppenhet skolor familjer och deras territoriella och sociala sammanhang, och effektiv inlärning av viktiga instrumentella ämnen
  • Denna grad program gör det möjligt för studenter att komma in den reglerade yrket småbarnsfostran Primary Undervisning, i enlighet med lagstiftningen på plats.
  • Hög kunskaper i engelska och kvalifikationer för undervisning i engelska.

Trainning för tvåspråkig undervisning

Dubbel examen från Comillas kan du få Koncentration "engelska som främmande språk", som gör det möjligt att undervisa i engelska i den tidiga barndomen och grundskolor.

Profil efter examen

Akademiker i Early Childhood Education (0-6 år) har rätt att arbeta som lärare i offentliga centra (efter offentlig granskning), som subventioneras av staten, samt privata skolor i Spanien och alla EU-länder. Dessutom kan de användas i arbeten med anknytning till utbildning: chef eller lärare på lekplatser, biträdande spanska samtal i utländska centra (kallats av undervisningsministeriet), utbildningsspecialist på ledare, lärare i engelska akademier, lärare i icke-statliga organisationer, samt att inleda one's egna kindergartner / daghem.

Å andra sidan, Akademiker i grundskolan (6-12 år) har rätt att arbeta som lärare i offentliga centra (efter offentlig granskning), som subventioneras av staten, samt privata skolor, i Spanien och alla EU-länder . Graden ger studenter att lära alla frågor av perioden, med undantag för musik eller idrott.

Vidare kan de användas i arbeten med anknytning till utbildning: assistent i spanska samtal i utländska centra (kallats av undervisningsministeriet), utbildningsspecialist på ledare, lärare i engelska akademier, lärare i icke-statliga organisationer, etc.

Program taught in:
Engelska
Spansk

See 24 more programs offered by Universidad Pontificia Comillas »

Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
5 år
Heltid
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum