Digital Media BA Honours
University of Westminster
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 15 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* internationellt | Storbritannien: £9 250
Grundutbildning Öppen dag – lördag 23 mars
Följ med oss på campus för att upptäcka mer om kursen, prata med studenter, se våra lokaler och få en känsla för universitetet. Det är ett utmärkt tillfälle att få reda på tjänster, boende, studiefinansiering med mera. Följ länken för att boka nu!
Introduktion
University of Westminster är en pionjär inom medieutbildning, och introducerade den första medievetenskapsexamen i Storbritannien. Vår expertkunskap och band till branschen har inspirerat den nya Digital Media BA, designad för att förbereda dig för framtidens mediaroller.
Vår Digital Media-kurs visar dig hur du skapar och delar ditt budskap professionellt på alla digitala plattformar så att du verkligen kan ansluta till din publik. Kursen är flexibel och ger dig tid och utrymme att utforska olika aspekter av digitala medier. Alla elever får kunskaper i innehållsskapande, digital medieproduktion, berättande och forskning, tillsammans med en kritisk uppskattning av medias roll i samhället. Eleverna bygger sedan på dessa praktiska färdigheter och konceptuella insikter genom att välja en specialism som speglar deras intressen och ambitioner.
I slutet av det första året kommer du att kunna välja Pathways inom medieproduktion, kommunikation, PR och reklam och journalistik. Du får möjlighet att lära dig av branschpersonal under hela kursen och kan dra nytta av våra branschlänkar genom att välja att slutföra ett praktikår. Alternativt kan du välja att utöka din utbildningserfarenhet genom att studera ombord mellan år 2 och 3. Du kommer också att ha tillgång till vår prisbelönta karriär- och anställbarhetstjänst med sitt nätverk med över 3000 arbetsgivare.
Denna uppdaterade blandning av färdigheter och kunskaper kommer att förse dig att arbeta framgångsrikt i ett brett spektrum av sektorer och yrken inom digitala medier och därefter. Oavsett om du vill arbeta för ett ledande multinationellt företag, ett start-up, ett mediaverk, den offentliga sektorn eller att starta ett eget företag, kommer den här kursen att ge dig den breda kompetensen vid sidan av den specialistkunskap du behöver, både när du börjar jobbet marknaden och in i framtiden.
Bästa skäl att studera hos oss
- Westminster är rankad topp 10 bland brittiska institutioner för kommunikation och mediestudier i QS World University Rankings 2021
- Westminster är ett av Storbritanniens ledande universitet för "Journalism, publishing and public relations", med våra kurser rankade bland de 10 bästa i Guardian University Guide 2022
- Anställningsbarhet och företagsförmåga är inbäddade i modulerna genom användning av praktiska uppgifter och problemlösningsövningar som speglar arbetsplatsen och, där det är möjligt, innehåller live-trosor
- Arbetsbaserat lärande tillhandahålls genom kärnmodulen Arbeta i digitala medier i årskurs 2
- Digital Media Placement Year eller International Experience Year tillgängligt mellan år 2 och 3
- Utveckla eftertraktade färdigheter. Många av våra studenter har siktet inställt på de kreativa branscherna när de tar examen, men de färdigheter på hög nivå du kommer att utveckla efterfrågas inom en rad andra sektorer och yrken
- Producera ditt eget innehåll i en professionell miljö. Vår prisbelönta studentledda Smoke Media erbjuder många möjligheter att engagera sig. Tidigare har studenter på våra media- och kommunikationskurser varit värdar för sina egna program på Smoke Radio och varit chefredaktörer för Smoke Magazine
Välj din Pathway
Du kommer att kunna välja din föredragna Pathway i slutet av år 1.
Varje Pathway kommer att ge dig en distinkt förberedelse inom ett av de viktigaste områdena för digitala medier.
Du kan välja mellan:
- Digital medieproduktion
Om du vill ha en praktisk kurs med inriktning på medieproduktion, webbdesign, kommersiell radio och ljudberättande. - Digitala medier och kommunikation
Om du är intresserad av internetkulturer, data och samhälle samt medie- och kommunikationsforskning. Den idealiska förberedelsen för fortsatta forskarstudier. - Digital Media PR och reklam
Om du vill utforska den kommersiella aspekten av marknadskommunikation och konsumentkultur. - Digitala medier och journalistik
Om du vill arbeta inom journalistik, med fokus på berättelser, multiplattformsnyheter, mediajuridik och hur man lanserar en publikation.
Varför studera kursen?
- Gå med i en ledande medieskola
Vi är rankade 6:a i Storbritannien för kommunikation och mediestudier i den prestigefyllda QS World University Rankings 2020. - Lär dig av toppakademiker
Våra akademiker är internationellt kända forskare som arbetar vid vårt världsledande Communication and Media Research Institute (CAMRI). - Branschstandardanläggningar
Du kommer att ha tillgång till 3D-utskrift och virtual reality-teknik samt fullt utrustade nyhetsrum och TV- och radiostudior.
Karriärmöjligheter
Digitala färdigheter är bland de mest eftertraktade hos akademiker. Som ett resultat är våra studenter idealiska för att bygga framgångsrika karriärer i både den privata och offentliga sektorn.
Universitetets Careers and Employability Service har byggt upp ett nätverk av över 3 000 arbetsgivare runt om i världen, vilket hjälper alla våra studenter att utforska och få kontakt med spännande möjligheter och karriärer.
- Expanderande sektor
Så mycket är Storbritanniens världsledande digitala och tekniska sektor värd (Department for Digital, Culture, Media and Sport, november 2018) - Gör dig redo för jobbet
Få insiktssamtal från branschexperter och få yrkeserfarenhet under det valfria praktikåret. Vårt Creative Enterprise Center hjälper dig att utveckla viktiga entreprenöriella färdigheter. - Tvärvetenskaplig kurs
Programmets struktur är utformad så att du också kan arbeta tillsammans med andra studenter i tvärvetenskapliga projekt.
Branschlänkar
Vi erbjuder våra studenter starka branschkontakter till arbetsgivare inom ett brett spektrum av digitala mediebranscher i London, ett av de två framstående globala centra för media. Du kommer också att dra nytta av tillgång till våra internationellt kända forskningsakademiker, medlemmar av vårt Communication and Media Research Institute (CAMRI), vars arbete är i framkant av forskning som utforskar konsekvenserna för digitala och äldre medier av frågor som globalisering och aktivism, artificiell intelligens och falska nyheter.
Arbetserfarenhet
Arbetsbaserat lärande tillhandahålls genom kärnmodulen Arbeta i digitala medier 1 i årskurs 2. Du kommer att kunna välja att ta ett valfritt smörgåsår mellan år 2 och 3, med maximalt 40 veckors placering för att utveckla dina anställningsförmåga och förstärk ditt CV med relevant arbetslivserfarenhet. En sandwich-årskoordinator hjälper eleverna att identifiera placeringar genom att utnyttja våra branschkontakter via våra karriärrådgivningsteam, Creative Enterprise Center och School Employers' Panel, men det är i slutändan studentens ansvar att hitta en placering.
Arbetsroller
Utexaminerade har praktiska och konceptuella färdigheter att arbeta flexibelt i ett brett spektrum av digitala medieroller, såsom:
- Digital content manager
- UX designer
- Digital berättare
- Sociala medier strateg
- Digital marknadsföringsspecialist
- Online journalist
- PR-ansvarig
Utexaminerade arbetsgivare
Utexaminerade från denna kurs kommer att kunna hitta anställning inom ett brett spektrum av sektorer och yrken, inklusive myndigheter och den ideella sektorn, såväl som de kreativa industrierna.
Våra akademiker kan arbeta självständigt såväl som i samarbete i roller som kräver avancerad kommunikation och forskningsförmåga, såsom konsultverksamhet, forskning, administration och ledning. Programmet gör det också möjligt för akademiker att fortsätta till fortsatta forskarstudier.
Utexaminerade från våra media- och kommunikationskurser har fått anställning hos organisationer inklusive:
- Ogilvy
- McKinsey Consulting
- Sky TV och Online
- BBC TV News, Online och World Service
- Royal College of Art
- ITN
- Väktaren
- Ekonomiska tider
- Tidningen Elle
Antagningar
Läroplan
I slutet av det första året väljer du en specialitet att studera på ditt andra och tredje år, bland följande Pathways :
- Digital medieproduktion: för studenter som vill ha en praktisk kurs med fokus på medieproduktion, webbdesign, kommersiell radio och ljudberättelse.
- Digitala medier och kommunikation: för studenter som är intresserade av internetkulturer, data och samhälle samt medie- och kommunikationsforskning. Den idealiska förberedelsen för fortsatta forskarstudier.
- Digital Media PR och reklam: för studenter som vill utforska den kommersiella aspekten av marknadskommunikation och konsumentkultur.
- Digitala medier och journalistik: för studenter som vill arbeta inom journalistik, med fokus på berättelser, multiplattformsnyheter, medierätt och hur man lanserar en publikation
Din slutliga examen kommer att spegla denna specialitet, t.ex. BA (Hons) Digital Media and Journalism.
Heltidsstudenter på grundutbildningen läser 120 hp per år. Följande ämnen är vägledande för vad du kommer att studera på den här kursen.
År 1
Följande kärnmoduler kommer att tas av alla studenter på Digital Media BA:
- Skapa digitalt innehåll
- Berättande över plattformar
- Utforska forskning inom media och kommunikation
- Digitala medier och samhälle
- Kreativa industrier och yrkesliv
Kreditnivå 4
År 2
Under år 2 tar du två delade kärnmoduler, två Pathway -moduler och två tillvalsmoduler.
Digital medieproduktion
- Arbeta i digitala medier (delad kärnmodul)
- Teorier om medier och kommunikation (delad kärnmodul)
- Kommersiell radio ( Pathway modul)
- Webbdesign ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Digitala medier och kommunikation
- Arbeta i digitala medier (delad kärnmodul)
- Teorier om medier och kommunikation (delad kärnmodul)
- Internetkulturer ( Pathway modul)
- Medie- och kommunikationsforskning: principer och praxis ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Digitala medier, PR och reklam
- Arbeta i digitala medier (delad kärnmodul)
- Teorier om medier och kommunikation (delad kärnmodul)
- Strategi och marknadskommunikation ( Pathway modul)
- Konsumentkultur och samhälle ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Digitala medier och journalistik
- Arbeta i digitala medier (delad kärnmodul)
- Teorier om medier och kommunikation (delad kärnmodul)
- Innehåll och kommunikation: Lansering av en digital publikation ( Pathway modul)
- Berättelser, uppdateringar, flöden – Flerplattformsnyheter ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Tillvalsmoduler
- 3D interaktiv medieutveckling
- Kändiskultur och media
- Design tänkande
- Digital estetik
- Interaktion mellan människa och dator och användarupplevelse
- Medie- och klimatkris
- Mobile First
- Politik, journalistik och media
- Producera din egen podcast
- Representationer av information
- Specialistnyheter och funktioner
Kreditnivå 5
Placeringsår
Digital Media Placement Year: om du väljer att ta chansen till ettårig praktik efter år 2 kommer du att slutföra Digital Media Extended Work Placement-modulen.
International Experience Year: om du väljer att ta chansen att tillbringa ett akademiskt år efter år 2 med att studera utomlands vid en av våra utbytespartnerinstitutioner, kommer du att slutföra modulen Digital Media Study Abroad.
År 3
Under år 3 tar du två delade kärnmoduler, en Pathway -modul och två tillvalsmoduler.
Digital medieproduktion
- Avhandling eller individuellt övningsprojekt (delad kärnmodul)
- Digital Media Project (delad kärnmodul)
- Ljudberättelse ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Digitala medier och kommunikation
- Avhandling eller individuellt övningsprojekt (delad kärnmodul)
- Digital Media Project (delad kärnmodul)
- Data och samhälle ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Digitala medier, PR och reklam
- Avhandling eller individuellt övningsprojekt (delad kärnmodul)
- Digital Media Project (delad kärnmodul)
- Data och samhälle ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Digitala medier och journalistik
- Avhandling eller individuellt övningsprojekt (delad kärnmodul)
- Digital Media Project (delad kärnmodul)
- Medielag, förordning och etik ( Pathway modul)
Du kommer också att välja två moduler från listan med alternativmoduler nedan.
Tillvalsmoduler
- Kreativ reklam
- Digital marknadsföring, sociala medier och webbanalys
- Mångfald och media
- Specialist, kreativ och långformsjournalistik
- Specialist PR
- Teknik, kultur och samhälle
- Förvandla publiken
- UX och appdesign
- Arbeta i digitala medier 2
Kreditnivå 6
Internationella möjligheter
Många av våra kurser erbjuder internationella studier och arbetslivserfarenheter, och universitetet erbjuder andra globala möjligheter som alla studenter kan söka till - så vad du än studerar har du chansen att åka utomlands.
Möjligheter kan inkludera:
- Att delta i ett termins- eller årslångt utbyte på institutioner runt om i världen
- Att delta i en internationell sommarskola eller studieresa
- Utveckla ditt CV genom volontärarbete eller praktik utomlands
Internationell erfarenhet vidgar vyerna, ökar självförtroendet och förbättrar global förståelse, samtidigt som det är fantastiskt för din karriär.
Galleri
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Universitetet är dedikerat till att stödja ambitiösa och enastående studenter och vi erbjuder en rad stipendier till behöriga studenter, som täcker hela eller en del av dina studieavgifter.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.