Read the Official Description

marknadsföring

Avsnitt strävar kontinuerligt till utbildningsprocessen och lärande där avsnittet material och planer är föremål för en pågående utveckling för att hålla jämna steg med den vetenskapliga utvecklingen och rehabilitering av studenter med de kunskaper och färdigheter för att möta marknadens behov förnybar arbetskraft ständigt var inrättandet av marknadsavdelningen vid College of Business att möta den växande efterfrågan på arbetsmarknaden, som bevittnar hård konkurrens har aldrig utvecklat en aldrig tidigare skådad, särskilt med den växande globala trenden mot privatisering och öppnande av marknaderna. Således har det konstaterats marknadsavdelning i 2002/2003 läsåret var det antas av rådet för högre utbildning.

meddelande

Förbered kvalificerade akademiker med de kunskaper och yrkesskicklighet inom marknadsföring genom att hålla jämna steg med den vetenskapliga och tekniska utvecklingen, för att möta de nya behoven på arbetsmarknaden

mål

  • För att ge eleverna de kunskaper och utveckla sin kompetens för att hantera marknadsföring tjänst produktiv institutioner.
  • Utveckling av kommunikationsförmåga och kommunikation mellan studenter.
  • Utvecklingen av kunskaper och färdigheter för medlemmarna i fakulteten och förvaltningsorgan.
  • Främja en anda av vetenskaplig forskning av lärare och studenter.
  • Kontinuerlig uppdatering av studieplanen för att ta hänsyn till den senaste utvecklingen när det gäller marknadsföring.
  • Antagande av projekt och partnerskap med lokala samhällsinstitutioner.
Program taught in:
Engelska
Arabiska
Last updated March 14, 2018
Denna kurs är
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Request Info
Full-time
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum