Bachelor Of Marketing

EAN - Escuela Argentina de Negocios

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Bachelor Of Marketing

EAN - Escuela Argentina de Negocios

värdepapper


intermediär/>

University Marketing Analyst (3 år)


änden/>

Marketing Bachelor (4 år)

Curriculum godkännande genom resolution. ME nr 1721-1704 - Modif. Notera NO2017-02829872-APN-DNGU # ME


Modalitet. karriär Grade/>

EAN posten är fritt även om sökanden måste uppfylla följande behörighet:

  • Intervju med pedagogisk konsult.
  • Professionella incumbencies bistånd prata med chefen för Race.
  • Ge institutionellt presentation av kanslern.
  • Deltagande entré kurs: Introduktion till Management Science
  • Utöver de krav på dokumentation som fastställs i reglerna


överväganden/>

Globaliseringsprocessen har påverkat stilar och metoder för höjning och utveckling av marknadsföringsstrategier och allmänna politik och behovet av marknadsföring i ett brett spektrum av strukturer och sociala enheter. Marknadsförare kan utveckla en övergripande och strategisk syn på marknadsföring, affärsmöjligheter och särskilja tävla i föränderliga scenarier genomföra marknadsföringsstrategier för varor och tjänster som uppfyller kraven från de segment som styr sin handelspolitik.

EAN erbjuder en läroplan för Akademiker inom Marketing Analytiker och legitim av en rådgivande rådet företag åtagit sig att den institutionella projektet. Lärarna har omfattande utbildning och erfarenhet och är utbildade i att hantera pedagogiska strategier för att främja kompetensutveckling. Praktisk utbildning av studenter sätts i kraft genom att analysera verkliga fall av företag i samband med EAN, utsätta sina problem för behandling inom ramen för ämnena.

pre ateneos yrkesverksamma inom företag och diskussioner med experter från Management Sciences praxis genomförs.


Tillämpningsområdet för avdelning/>


Tillämpningsområdet för avdelning: examen i marknadsföring ANALYTIKER/>

  • Analysera marknadsförhållanden, liksom de olika aktörer som arbetar i kommersiell verksamhet på olika marknader.
  • Underlätta sökandet efter den information som behövs för att korrekt beslutsfattandet i marknadsavdelningen på ett företag.


Tillämpningsområdet för avdelning: examen i MARKETING/>

  • Utveckla strategier, marknadsplaner och marknadsundersökare och definiera strategier och säljstrukturer i företag av olika karaktär och omfattning.
  • Designa, implementera och följa upp kampanjer och åtgärder integrerad marknadskommunikation, som en del av företagsledning kadrer av organisationer av olika slag och omfattning eller en rådgivande / oberoende konsult.
  • Delta i utvecklingen av strategier och åtgärder för marknadsföring och integrerad kommunikation som syftar till att lansera och förbättra produkter på traditionella marknader och icke-traditionella, nationella och internationella, som en del av operationsbord och / eller kommersiella beteende organisationer av olika slag och räckvidd som konsult / oberoende konsult.


studieplan/>

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Argentina)


Senast uppdaterad February 15, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Mar. 2019
Duration
Varaktighet
3 - 4 år
Heltid
Information
Deadline
Locations
Argentina - Buenos Aires, Buenos Aires
Startdatum : Mar. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Mar. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Mar. 2019
Argentina - Buenos Aires, Buenos Aires
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Videoklipp

Las palabras de nuestros nuevos graduados