Bachelor of Marketing
EAN - Escuela Argentina de Negocios
Nyckelinformation
Campus läge
Buenos Aires, Argentina
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
värdepapper
intermediär
University Marketing Analyst (3 år)
änden
Marketing Bachelor (4 år)
Curriculum godkännande genom resolution. ME nr 1721-1704 - Modif. Notera NO2017-02829872-APN-DNGU # ME
Modalitet. karriär Grade
EAN posten är fritt även om sökanden måste uppfylla följande behörighet:
- Intervju med pedagogisk konsult.
- Professionella incumbencies bistånd prata med chefen för Race.
- Ge institutionellt presentation av kanslern.
- Deltagande entré kurs: Introduktion till Management Science
- Utöver de krav på dokumentation som fastställs i reglerna
överväganden
Globaliseringsprocessen har påverkat stilar och metoder för höjning och utveckling av marknadsföringsstrategier och allmänna politik och behovet av marknadsföring i ett brett spektrum av strukturer och sociala enheter. Marknadsförare kan utveckla en övergripande och strategisk syn på marknadsföring, affärsmöjligheter och särskilja tävla i föränderliga scenarier genomföra marknadsföringsstrategier för varor och tjänster som uppfyller kraven från de segment som styr sin handelspolitik.
EAN erbjuder en läroplan för Akademiker inom Marketing Analytiker och legitim av en rådgivande rådet företag åtagit sig att den institutionella projektet. Lärarna har omfattande utbildning och erfarenhet och är utbildade i att hantera pedagogiska strategier för att främja kompetensutveckling. Praktisk utbildning av studenter sätts i kraft genom att analysera verkliga fall av företag i samband med EAN, utsätta sina problem för behandling inom ramen för ämnena.
pre ateneos yrkesverksamma inom företag och diskussioner med experter från Management Sciences praxis genomförs.
Tillämpningsområdet för avdelning
Tillämpningsområdet för avdelning: examen i marknadsföring ANALYTIKER
- Analysera marknadsförhållanden, liksom de olika aktörer som arbetar i kommersiell verksamhet på olika marknader.
- Underlätta sökandet efter den information som behövs för att korrekt beslutsfattandet i marknadsavdelningen på ett företag.
Tillämpningsområdet för avdelning: examen i MARKETING
- Utveckla strategier, marknadsplaner och marknadsundersökare och definiera strategier och säljstrukturer i företag av olika karaktär och omfattning.
- Designa, implementera och följa upp kampanjer och åtgärder integrerad marknadskommunikation, som en del av företagsledning kadrer av organisationer av olika slag och omfattning eller en rådgivande / oberoende konsult.
- Delta i utvecklingen av strategier och åtgärder för marknadsföring och integrerad kommunikation som syftar till att lansera och förbättra produkter på traditionella marknader och icke-traditionella, nationella och internationella, som en del av operationsbord och / eller kommersiella beteende organisationer av olika slag och räckvidd som konsult / oberoende konsult.