Bachelor of Fine Arts (BFA) i spelutveckling

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Game Development BFA ger en väl avrundad utbildning i konsten med tonvikt på att förstå och tillämpa tekniker inklusive 3D-modellering, animering och belysning i videospelsproduktion.

Studenter utexamineras med ett solidt grepp om de grundläggande spelkonstprinciperna, inklusive kunskap om spelmotorteknik och förproduktion och produktionsmiljöer.

Kursbeskrivning

Semester 1

  • GAM 105: Introduktion till Maya
    Core / 3 enheter
  • GAM 107: Spelmotorer
    Core / 3 enheter
  • GAM 110: Introduktion till spelutveckling
    Core / 3 enheter
  • GAM 111: 2D-verktyg för spelutveckling
    Core / 3 enheter

Semester 2

  • ND 113: Skissning för kommunikation
    Core / 3 enheter
  • GAM 115: Skriftelement
    Core / 3 enheter
  • GAM 131: Gaming History
    Major / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • GAM 150: Speldesign, teori och analys
    Core / 3 enheter
  • LA 108: Komposition för konstnären
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 255: College Math
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 3

  • GAM 201: 3D-modellering för spel 1
    Core / 3 enheter
  • GAM 215: Skriptning för 3D-spel 1
    Major / 3 enheter
  • GAM 252: Systemdesign
    Major / 3 enheter
  • LA 120: Art History Through the 15th Century
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 291: Designing Karriärer
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 4

  • GAM 170: Nivådesign för videospel 1
    Core / 3 enheter
  • GAM 233: Elements of Digital Måleri
    Core / 3 enheter
  • GAM 310: Prototyp Game Production Studio
    Core / 3 enheter
  • GAM 315: Skriptning för 3D-spel 2
    Major / 3 enheter
  • GAM 353: Spelet Freemium & Monetization
    Major / 3 enheter
  • LA 121: Konsthistoria genom 1800-talet
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 202: Engelska komposition: Creative Persuasion & Argument
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren

Semester 5

  • GAM 270: Nivådesign för videospel 2
    Major / 3 enheter
  • GAM 335: Berättelse i videospel
    Major / 3 enheter
  • GAM 350: Rapid Game Development 1
    Major / 3 enheter
  • LA 110: Writing the Short Story
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 271: College Algebra with Geometry
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 6

  • GAM 190: Mobile UI och UX
    Major / 3 enheter
  • GAM 410: Rapid Game Development 2
    Major / 3 enheter
  • GAM 416: Combat - Dancing with the Enemy
    Major / 3 enheter
  • GAM 498: Samarbetsprojekt
    Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 127: Ämnen i världskonst
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 195: Comics History: American Comics
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 306: Kreativt talande: Presentation för designers
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 7

  • GAM 483: Interaktiv medieproduktion och entreprenörskap
    Major / 3 enheter
  • GAM 498: Samarbetsprojekt
    Major / 3 enheter
  • LA 117: Undersökning av landskapsarkitektur
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 171: Western Civilization
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 8

  • GAM 405: Förberedelse av spelportföljen
    Core / 3 enheter
  • GAM 498: Samarbetsprojekt
    Major / 3 enheter
  • GAM 500: Praktik i speldesign
    Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 197: Comics History: International and Alternative Comics
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 435: The Power of Signs: Semiotics & The Visual Arts
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren

Enhetskrav

Gradskrav

Krav på BFA-spelutveckling

  • Minsta betyg på C- i alla kärnkurser, huvudkurser och LA 107 Skrivande för flerspråkig konstnär eller LA 108 Komposition för konstnären
  • Minsta 2,0 GPA och följande allmänna utbildningskrav:
  • 1 Skriftlig kommunikation: Komposition
  • 1 Skriftlig kommunikation: Kritiskt tänkande
  • 1 Skriftlig kommunikation: Context & Style
  • 2 Konsthistorisk medvetenhet: Western Art
  • 2 Konsthistorisk medvetenhet: Undersökningar
  • 1 Historisk medvetenhet
  • 1 Kvantitativ litteratur
  • 1 Kulturidéer och influenser
  • 1 Kommunikation och praktik om anställning

När ovanstående allmänna utbildningskrav är uppfyllda, ta Liberal Arts valfria behov efter behov för att uppfylla Liberal Arts-enhetskravet.

Academy of Art University / Academy of Art University

Program Learning Learning

Studenter kommer att uppfylla följande kriterier för studentprestanda:

Visuell kommunikation

  • Integrera miljöer, karaktärer eller rekvisita för en sammanhängande spelupplevelse
  • Visa visuellt färdigheter som uppfyller spelindustrins standarder

Teknologi

  • Demonstrera färdigheter med teknik relaterad till modern spelproduktion

Presentations färdigheter

  • Tydligt och professionellt presentera arbete och idéer

Kritiskt tänkande och problemlösning

  • Kommunicera visuellt forskning och idéer under hela designprocessen
  • Undersök och generera genomförbara lösningar under en tidsfrist

Professionell beredskap

  • Producera en professionell portfölj som uppfyller branschstandarder
  • Arbeta kooperativt och effektivt i en professionell produktionsmiljö
  • Identifiera styrkor och utveckla en portfölj anpassad för att visa upp dem

Specialfärdigheter: Spel- och nivådesign

  • Designa, organisera och bygga spelprototyper i etablerade spelmotorer
  • Skapa designdokumentation och detaljerade papperskartor för ett professionellt förproduktionspaket
  • Använd effektivt visuellt och kodbaserat skript för att implementera spel- och nivåmekanik

Specialfärdigheter: Animering

  • Tillämpa animationsprinciperna effektivt på miljöer, karaktärer eller effekter
  • Förmedla rörelse (bipiped och fyrfaldig) och interaktion mellan rörliga objekt
  • Inkorporera originella animationer i etablerade spelmotorer
  • Demonstrera förståelse för iscensättning och komposition genom läsbara animationer

Specialfärdigheter: 3D-modellering för spel

  • Modell med lämplig användning av form, proportion och funktion
  • Skapa och applicera strukturer som överensstämmer med projektets övergripande utseende

Specialfärdigheter: konceptkonst

  • Använd effektivt linje, kant, värde och design i allt konceptarbete
  • Tillämpa perspektivreglerna effektivt
  • Visa flexibilitet i illustrativ stil genom att visa både en unik personlig stil och förmågan att tillgodose stil till projektbehov

Academy of Art University","author_url":"","source":"Academy of Art University"}" />Academy of Art University / Academy of Art University

Academy of Art University lärandemål

Kandidater från Academy of Art University kommer att visa förmågan att:

  1. Producera en mängd arbete som är lämpliga för att söka professionella möjligheter inom det valda området för konst och design.
  2. Lös kreativa problem inom sitt fält av konst och design, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk och konceptuell kunskap.
  3. Kommunicera sina idéer professionellt och anslut till deras avsedda publik med hjälp av visuella, muntliga och skriftliga presentationsfärdigheter som är relevanta för deras område.
  4. Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst- och designprinciper.
  5. Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive sitt eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
  6. Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
  7. Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att tävla på den globala marknaden för konst och design.
Senast uppdaterad Apr. 2020

Om skolan

For nearly 90 years, artists and designers have called Academy of Art University their home. Founded in San Francisco and family owned since 1929, it is the largest private art and design university i ... Läs mer

For nearly 90 years, artists and designers have called Academy of Art University their home. Founded in San Francisco and family owned since 1929, it is the largest private art and design university in the nation. Läs mindre
San Francisco