Bachelor of Fine Arts (BFA) i spelutveckling
Academy of Art University
Nyckelinformation
Campus läge
San Francisco, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 1 156 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jun 2024
* per enhet för inhemska studenter för läsåret Höst 2020 - Sommaren 2021; 1 059 USD per enhet för internationella studenter för läsåret Höst 2020 - Sommaren 2021
Introduktion
Game Development BFA ger en väl avrundad utbildning i konsten med tonvikt på att förstå och tillämpa tekniker inklusive 3D-modellering, animering och belysning i videospelsproduktion.
Studenter utexamineras med ett solidt grepp om de grundläggande spelkonstprinciperna, inklusive kunskap om spelmotorteknik och förproduktion och produktionsmiljöer.
Kursbeskrivning
Semester 1
- GAM 105: Introduktion till Maya
Core / 3 enheter - GAM 107: Spelmotorer
Core / 3 enheter - GAM 110: Introduktion till spelutveckling
Core / 3 enheter - GAM 111: 2D-verktyg för spelutveckling
Core / 3 enheter
Semester 2
- ND 113: Skissning för kommunikation
Core / 3 enheter - GAM 115: Skriftelement
Core / 3 enheter - GAM 131: Gaming History
Major / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - GAM 150: Speldesign, teori och analys
Core / 3 enheter - LA 108: Komposition för konstnären
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 255: College Math
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 3
- GAM 201: 3D-modellering för spel 1
Core / 3 enheter - GAM 215: Skriptning för 3D-spel 1
Major / 3 enheter - GAM 252: Systemdesign
Major / 3 enheter - LA 120: Art History Through the 15th Century
Liberal Arts / 3 enheter - LA 291: Designing Karriärer
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 4
- GAM 170: Nivådesign för videospel 1
Core / 3 enheter - GAM 233: Elements of Digital Måleri
Core / 3 enheter - GAM 310: Prototyp Game Production Studio
Core / 3 enheter - GAM 315: Skriptning för 3D-spel 2
Major / 3 enheter - GAM 353: Spelet Freemium & Monetization
Major / 3 enheter - LA 121: Konsthistoria genom 1800-talet
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 202: Engelska komposition: Creative Persuasion & Argument
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
Semester 5
- GAM 270: Nivådesign för videospel 2
Major / 3 enheter - GAM 335: Berättelse i videospel
Major / 3 enheter - GAM 350: Rapid Game Development 1
Major / 3 enheter - LA 110: Writing the Short Story
Liberal Arts / 3 enheter - LA 271: College Algebra with Geometry
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 6
- GAM 190: Mobile UI och UX
Major / 3 enheter - GAM 410: Rapid Game Development 2
Major / 3 enheter - GAM 416: Combat - Dancing with the Enemy
Major / 3 enheter - GAM 498: Samarbetsprojekt
Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 127: Ämnen i världskonst
Liberal Arts / 3 enheter - LA 195: Comics History: American Comics
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 306: Kreativt talande: Presentation för designers
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 7
- GAM 483: Interaktiv medieproduktion och entreprenörskap
Major / 3 enheter - GAM 498: Samarbetsprojekt
Major / 3 enheter - LA 117: Undersökning av landskapsarkitektur
Liberal Arts / 3 enheter - LA 171: Western Civilization
Liberal Arts / 3 enheter
Semester 8
- GAM 405: Förberedelse av spelportföljen
Core / 3 enheter - GAM 498: Samarbetsprojekt
Major / 3 enheter - GAM 500: Praktik i speldesign
Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren - LA 197: Comics History: International and Alternative Comics
Liberal Arts / 3 enheter - LA 435: The Power of Signs: Semiotics & The Visual Arts
Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
Enhetskrav
Gradskrav
Krav på BFA-spelutveckling
- Minsta betyg på C- i alla kärnkurser, huvudkurser och LA 107 Skrivande för flerspråkig konstnär eller LA 108 Komposition för konstnären
- Minsta 2,0 GPA och följande allmänna utbildningskrav:
- 1 Skriftlig kommunikation: Komposition
- 1 Skriftlig kommunikation: Kritiskt tänkande
- 1 Skriftlig kommunikation: Context & Style
- 2 Konsthistorisk medvetenhet: Western Art
- 2 Konsthistorisk medvetenhet: Undersökningar
- 1 Historisk medvetenhet
- 1 Kvantitativ litteratur
- 1 Kulturidéer och influenser
- 1 Kommunikation och praktik om anställning
När ovanstående allmänna utbildningskrav är uppfyllda, ta Liberal Arts valfria behov efter behov för att uppfylla Liberal Arts-enhetskravet.
Academy of Art University / Academy of Art University
Program Learning Learning
Studenter kommer att uppfylla följande kriterier för studentprestanda:
Visuell kommunikation
- Integrera miljöer, karaktärer eller rekvisita för en sammanhängande spelupplevelse
- Visa visuellt färdigheter som uppfyller spelindustrins standarder
Teknologi
- Demonstrera färdigheter med teknik relaterad till modern spelproduktion
Presentations färdigheter
- Tydligt och professionellt presentera arbete och idéer
Kritiskt tänkande och problemlösning
- Kommunicera visuellt forskning och idéer under hela designprocessen
- Undersök och generera genomförbara lösningar under en tidsfrist
Professionell beredskap
- Producera en professionell portfölj som uppfyller branschstandarder
- Arbeta kooperativt och effektivt i en professionell produktionsmiljö
- Identifiera styrkor och utveckla en portfölj anpassad för att visa upp dem
Specialfärdigheter: Spel- och nivådesign
- Designa, organisera och bygga spelprototyper i etablerade spelmotorer
- Skapa designdokumentation och detaljerade papperskartor för ett professionellt förproduktionspaket
- Använd effektivt visuellt och kodbaserat skript för att implementera spel- och nivåmekanik
Specialfärdigheter: Animering
- Tillämpa animationsprinciperna effektivt på miljöer, karaktärer eller effekter
- Förmedla rörelse (bipiped och fyrfaldig) och interaktion mellan rörliga objekt
- Inkorporera originella animationer i etablerade spelmotorer
- Demonstrera förståelse för iscensättning och komposition genom läsbara animationer
Specialfärdigheter: 3D-modellering för spel
- Modell med lämplig användning av form, proportion och funktion
- Skapa och applicera strukturer som överensstämmer med projektets övergripande utseende
Specialfärdigheter: konceptkonst
- Använd effektivt linje, kant, värde och design i allt konceptarbete
- Tillämpa perspektivreglerna effektivt
- Visa flexibilitet i illustrativ stil genom att visa både en unik personlig stil och förmågan att tillgodose stil till projektbehov
Academy of Art University","author_url":"","source":"Academy of Art University"}" />Academy of Art University / Academy of Art University
Academy of Art University lärandemål
Kandidater från Academy of Art University kommer att visa förmågan att:
- Producera en mängd arbete som är lämpliga för att söka professionella möjligheter inom det valda området för konst och design.
- Lös kreativa problem inom sitt fält av konst och design, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och anslut till deras avsedda publik med hjälp av visuella, muntliga och skriftliga presentationsfärdigheter som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst- och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive sitt eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att tävla på den globala marknaden för konst och design.
Programresultat
Grundstudenter kommer att uppfylla följande studentprestationskriterier:
Visuell kommunikation
- Integrera miljöer, karaktärer eller rekvisita för en sammanhängande spelupplevelse
- Visuellt visa färdigheter som uppfyller spelindustrins standarder
Teknik
- Visa kunskaper i teknik relaterad till samtida spelproduktion
Presentation Färdigheter
- Tydligt och professionellt presentera arbete och idéer
Kritiskt tänkande och problemlösning
- Visuellt kommunicera forskning och idéer genom hela designprocessen
- Forskning och generera användbara lösningar inom en tidsfrist
Professionell beredskap
- Producera en professionell portfölj som uppfyller branschstandarder
- Arbeta samarbete och effektivt i en professionell produktionsmiljö
- Identifiera styrkor och utveckla en portfölj skräddarsydd för att visa upp dem
Specialitet Färdigheter: Spel och nivå Design
- Designa, organisera och bygga spelprototyper i etablerade spelmotorer
- Skapa designdokumentation och detaljerade papperskartor för ett professionellt förproduktionspaket
- Använd effektivt visuellt och kodbaserat skript för att implementera spel- och nivåmekanik
Specialfärdigheter: Animering
- Effektivt tillämpa principerna för animering på miljöer, tecken eller effekter
- Förmedla rörelse (biped och quadruped) och interaktion mellan rörliga objekt
- Inkorporera originalanimationer i etablerade spelmotorer
- Visa förståelse för iscensättning och komposition genom läsbara animationer
Specialfärdigheter: 3D-modellering för spel
- Modell med lämplig användning av form, proportion,& funktion
- Skapa och tillämpa texturer som överensstämmer med projektets övergripande utseende
Specialfärdigheter: Concept Art
- Effektivt utnyttja linje, kant, värde och design i allt konceptarbete
- Effektivt tillämpa reglerna för perspektiv
- Visa flexibilitet i illustrativ stil genom att visa både en unik personlig stil och förmågan att tillgodose stil till projektbehov
Academy of Art University Lärandemål
Kandidater från Academy of Art University testamenten visar förmågan att:
- Producera ett arbete som är lämpligt för att söka professionella möjligheter inom det valda området konst och design.
- Lösa kreativa problem inom sitt konst- och designområde, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk, och konceptuell kunskap.
- Kommunicera sina idéer professionellt och kontakta sin avsedda publik med hjälp av visuella, oral, och skriftlig presentationsförmåga som är relevanta för deras område.
- Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst och designprinciper.
- Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
- Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
- Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att konkurrera på den globala marknaden för konst och design.
Läroplan
Termin 1
- GAM 105: Introduktion till Maya
Core/ 3 Units
- GAM 107: Spelmotorer
Kärna/ 3 Enheter
- GAM 110: Introduktion till spelutveckling
Kärna/ 3 enheter
- GAM 111:2D-verktyg för spelutveckling
Core/3 enheter
Termin 2
- ND 113: Skissa för
kommunikationskärna/ 3 enheter
- GAM 115: Element av Scripting
Core/ 3 enheter
- GAM 131: Historia av spel
Major/ 3 enheter/Rekommenderas för sommaren
- GAM 150: Speldesign,& Teorianalys
Kärna/ 3 enheter
- LA 108: Komposition för Artist
Liberal Arts/3 enheter/Rekommenderas för sommaren
- DE 255: College Math
Liberal Arts/3 Enheter
Termin 3
- GAM 201:3D-modellering för spel 1
kärna/3 enheter
- GAM 215: Skript för 3D-spel 1
större /3 enheter
- GAM 252: Systemdesign
Större/3 enheter
- LA 120: Konsthistoria Genom 1400-talet
Liberal Arts/3 Enheter
- DE 291: Designa karriärer
Liberal Arts/3 Enheter
Termin 4
- GAM 170: Nivådesign för videospel 1
kärna/3 enheter
- GAM 233: Element av digital målning
Kärna/3 enheter
- GAM 310: Prototyp Spelproduktion Studio
Kärna/ 3 Enheter
- GAM 315: Skript för 3D-spel 2
större /3 enheter
- GAM 353: Game Freemium& Monetization
Större/3 enheter
- DE 121: Konsthistoria genom 1800-talets
liberala konst/3 enheter/Rekommenderas för sommaren
- DE 202: Engelska Komposition: Kreativt& övertalningsargument
Liberal Arts /3 enheter/Rekommenderas för sommaren
Termin 5
- GAM 270: Nivådesign för videospel 2
större/3 enheter
- GAM 335: Berättelse i videospel
Större/3 Enheter
- GAM 350: Snabb spelutveckling 1
större/3 enheter
- DE 110: Skriva novellen
Liberal Arts/3 Enheter
- DE 271: Högskolealgebra med geometri
Liberal Arts/3 Enheter
Termin 6
- GAM 190: Mobilt användargränssnitt och
UX-dur/3 enheter
- GAM 410: Snabb spelutveckling 2
större /3 enheter
- GAM 416: Combat - Dans med fiendens
major/3 enheter
- GAM 498: Samarbetsprojekt
Valbara/3 enheter/Rekommenderas för sommaren
- LA 127: Ämnen i World Art
Liberal Arts/3 Enheter
- DE 195: Historia av serier: American Comics
Liberal Arts/3 enheter/Rekommenderas för sommaren
- DE 306: Kreativt sett: Presentation för designers
Liberal Arts/3 Enheter
Termin 7
- GAM 483: Interaktiv medieproduktion& Entreprenörskap
Större/3 enheter
- GAM 498: Samarbetsprojekt
Större/3 enheter
- LA 117: Undersökning av landskapsarkitektur
Liberal Arts/3 Enheter
- DE 171: Western Civilization
Liberal Arts/3 Enheter
Termin 8
- GAM 405: Spel Portfölj Förberedelse
Kärna/ 3 Enheter
- GAM 498: Samarbetsprojekt
Större/3 enheter
- GAM 500: Praktik i speldesign
val/3 enheter/Rekommenderas för sommaren
- DE 197: Historia av serier: Internationella och alternativa serier
Liberal Arts/3 Enheter
- DE 435: Kraften av tecken: Semiotik& The Visual Arts
Liberal Arts/3 enheter/Rekommenderas för sommaren
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.