Bachelor of Fine Arts (BFA) i animering och visuella effekter

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

School of Animation & Visual Effects BFA-programmet ger eleverna de färdigheter som krävs för att behärska dagens digitala teknik. Eleverna väljer ett primärt fokusområde mellan visuella effekter, 3D-modellering, 3D-animering, 2D-animering och stop motion och storyboarding.

Kursbeskrivning

Semester 1

  • ANM 101: Introduktion till datorgrafik för animering
    Core / 3 enheter
  • ANM 108: Cinematics for Animation & VFX
    Major / 3 enheter
  • ANM 180: Introduktion till animationsprinciper och tekniker
    Core / 3 enheter
  • FND 113: Skissning för kommunikation
    Core / 3 enheter

Semester 2

  • ANM 105: Computer Animation Production
    Core / 3 enheter
  • ANM 203: Förproduktionsprinciper
    Core / 3 enheter
  • ANM 206: Produktion för animering och visuella effekter 1
    Major / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • FND 112: Figurritning
    Core / 3 enheter
  • LA 108: Komposition för konstnären
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 132: Animation History
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 3

  • ANM 190: Traditionell animering 1
    Major / 3 enheter
  • ANM 202: 3D-modellering och animering 1 (Maya)
    Major / 3 enheter
  • FA 213: Introduktion till anatomi
    Core / 3 enheter
  • FND 122: Color Fundamentals
    Core / 3 enheter
  • LA 291: Designing Karriärer
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 4

  • ANM 205: Karriärer inom animering och VFX
    Core / 3 enheter
  • ANM 221: 3D Character Animation 1
    Major / 3 enheter
  • FND 116: Perspektiv
    Core / 3 enheter / rekommenderas för sommaren
  • ILL 120: ritad figurritning 1
    Core / 3 enheter
  • LA 120: Art History Through the 15th Century
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 121: Konsthistoria genom 1800-talet
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 202: Engelska komposition: Creative Persuasion & Argument
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 5

  • ANM 222: Introduktion till rigg
    Major / 3 enheter
  • ANM 303: Previs & Postvis
    Major / 3 enheter
  • FA 222: Expressive Heads & Hands
    Major / 3 enheter
  • LA 110: Writing the Short Story
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 462: Power of Myth and Symbol
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 6

  • ANM 251: Fundamentals of Texturing & Lighting
    Major / 3 enheter
  • ANM 321: 3D Character Animation 2
    Major / 3 enheter
  • ANM 498: Samarbetsprojekt
    Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 124: Fysik för konstnärer: Ljus, ljud och rörelse
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 134: Historia och teknik för visuella effekter och datoranimering
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 359: Urban Sociology
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 7

  • ANM 270: Storyboarding 1: Camera Language & Animatics
    Major / 3 enheter
  • ANM 324: Lip Sync & Facial Performances
    Major / 3 enheter
  • ANM 421: 3D Character Animation 3
    Major / 3 enheter
  • LA 195: Comics History: American Comics
    Liberal Arts / 3 enheter
  • LA 285: Fysisk teater
    Liberal Arts / 3 enheter

Semester 8

  • ANM 405: Senior Portfolio for Animation & VFX
    Core / 3 enheter
  • ANM 462: Character Animation Studio
    Major / 3 enheter
  • ANM 498: Samarbetsprojekt
    Valfri / 3 enheter
  • ANM 500: Praktik i animering
    Valfri / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 131: Historia om spel
    Liberal Arts / 3 enheter / Rekommenderas för sommaren
  • LA 157: Genius of Appeal
    Liberal Arts / 3 enheter

Enhetskrav

Gradskrav

BFA-animering och visuella effekter Gradskrav

  • Minsta betyg på C- i alla kärnkurser, huvudkurser och LA 107 Skrivande för flerspråkig konstnär eller 108 komposition för konstnären
  • Minsta 2,0 GPA och följande allmänna utbildningskrav:
    • 1 Skriftlig kommunikation: Komposition
    • 1 Skriftlig kommunikation: Kritiskt tänkande
    • 1 Skriftlig kommunikation: Context & Style
    • 2 Konsthistorisk medvetenhet: Western Art
    • 2 Konsthistorisk medvetenhet: Undersökningar
    • 1 Historisk medvetenhet
    • 1 Kvantitativ litteratur
    • 1 Kulturidéer och influenser
    • 1 Kommunikation och praktik om anställning

Academy of Art University","author_url":"","source":"Academy of Art University"}" />Academy of Art University / Academy of Art University

Program Learning Learning

Studenter kommer att uppfylla följande kriterier för studentprestanda:

Visuell kommunikation och problemlösning

  • Gör effektiva designval för att stödja berättelse, karaktär och / eller humör
  • Demonstrera förmågan att undersöka efter inspiration, referens, noggrannhet och integrera fynd i designlösningar
  • Skapa digitala element / effekter som är lämpliga för tilldelningsparametrar
  • Demonstrera en förståelse av filmisk kontinuitet genom sekventiella bilder
  • Demonstrera skickliga ritnings- och / eller modelleringsfärdigheter: komposition, perspektiv, proportioner och anatomi
  • Framgångsrikt förmedla rörelse och interaktion mellan karaktär och / eller objekt kinesis

Tekniska förmågor

  • Visa anläggning och flexibilitet med animering och / eller VFX-teknik och programvara
  • Demonstrera anläggningen med digitala medier

Professionell beredskap

  • Sätt ihop en professionell digital eller portfölj som visar förståelse för målmarknaden
  • Demonstrera en förståelse för produktionsrörledningen genom framgångsrikt deltagande i samarbets- / pipelineprocessen

Specialfärdigheter: Storyboarding

  • Skapa och pitch historier och koncept genom att använda sekventiella bilder
  • Demonstrera en förståelse för filmisk kontinuitet genom att skapa sekventiella bilder som stöder berättelse, karaktär och / eller humör
  • Demonstrera skickliga ritfärdigheter: komposition, perspektiv, proportion och anatomi

Specialfärdigheter: 2D-animering

  • Tillämpa principerna för animering för att effektivt kommunicera karaktärhandling, känslor och humör
  • Förmedla rörelse (bipiped och fyrfaldig) och interaktion mellan rörliga objekt
  • Demonstrera skickliga ritfärdigheter: komposition, perspektiv, proportion och anatomi
  • Demonstrera anläggning och flexibilitet med både relevanta verktyg och skapande av verktyg

Specialfärdigheter: modellering

  • Modell med lämplig användning av form, proportion och anatomi
  • Skapa och applicera textur och belysning i överensstämmelse med projektets övergripande utseende

Specialfärdigheter: 3D-animering

  • Tillämpa principerna för animering för att effektivt kommunicera karaktärhandling, känslor och humör
  • Förmedla rörelse (bipiped och fyrfaldig) och interaktion mellan rörliga objekt

Specialfärdigheter: Visual Effects Compositing

  • Designa och generera digitala element och effekter som uppfyller bildens behov
  • Kombinera digitala effekter och element från olika källor för att skapa en fin grad av visuell trovärdighet och konsistens

Specialfärdigheter: VFX-produktion

  • Visa en förståelse för hur VFX-rörledningens färdigheter och verktyg stöder animering genom att tydligt och effektivt presentera projektprovshantering

Specialfärdigheter: Rigging

  • Skapa effektiv och effektiv integration av riggar i original- eller samarbetsprojekt

Specialfärdigheter: Stop Motion Animation & Fabrication

  • Tillämpa principerna för animering för att effektivt kommunicera karaktärhandling, känslor och humör
  • Förmedla rörelse (bipiped och fyrfaldig) och interaktion mellan rörliga objekt

Specialfärdigheter: Dynamik

  • Använd lämplig integrationsdynamik i bilder eller sekvenser av professionell kvalitet

Specialfärdigheter: Textur och belysning

  • Skapa och applicera textur och belysning i överensstämmelse med projektets övergripande utseende
  • Använd lämplig integration av belysnings- och textureringsfärdigheter i bilder eller sekvenser av professionell kvalitet

Academy of Art University lärandemål

Kandidater från Academy of Art University kommer att visa förmågan att:

  1. Producera en mängd arbete som är lämpliga för att söka professionella möjligheter inom det valda området för konst och design.
  2. Lös kreativa problem inom sitt fält av konst och design, inklusive forskning och syntes av teknisk, estetisk och konceptuell kunskap.
  3. Kommunicera sina idéer professionellt och anslut till deras avsedda publik med hjälp av visuella, muntliga och skriftliga presentationsfärdigheter som är relevanta för deras område.
  4. Utför tekniska, estetiska och konceptuella beslut baserade på en förståelse för konst- och designprinciper.
  5. Utvärdera arbetet inom sitt område, inklusive sitt eget arbete, med hjälp av professionell terminologi.
  6. Erkänna påverkan av stora kulturella och estetiska trender, både historiska och samtida, på konst- och designprodukter.
  7. Lär dig de professionella färdigheter och beteenden som krävs för att tävla på den globala marknaden för konst och design.
Senast uppdaterad Apr. 2020

Om skolan

For nearly 90 years, artists and designers have called Academy of Art University their home. Founded in San Francisco and family owned since 1929, it is the largest private art and design university i ... Läs mer

For nearly 90 years, artists and designers have called Academy of Art University their home. Founded in San Francisco and family owned since 1929, it is the largest private art and design university in the nation. Läs mindre
San Francisco