Bachelor of Education in Intermediate Phase Teaching
University of Johannesburg
Nyckelinformation
Campus läge
Johannesburg, Sydafrika
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
ZAR 41 661 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2025
* Studieberäkning per år | Boendeuppskattning: 2500 USD per år
Introduktion
Bachelor of Education in Intermediate Phase Teaching förbereder eleverna att undervisa elever från klass 4 till 7. Syftet med examen är att leverera professionellt kvalificerade nybörjarlärare för mellanfasen. Detta görs genom att ge studentlärare en väl avrundad utbildning som utrustar dem med den nödvändiga kunskapsbasen för ämnesinnehåll, undervisningskompetens, en sund och nyanserad förståelse av den integrerade karaktären av teori och praktik i utbildningen och sammanhanget med läraryrket i Sydafrika.
Antagningar
Stipendier och finansiering
Vad finns ekonomiskt stöd tillgängligt?
Funza Lushaka-stipendieprogrammet för lärare gör det möjligt för studenter med hög akademisk potential och engagemang att genomföra inledande lärarutbildning och efter kvalificering att träda i tjänst hos provinsiella utbildningsavdelningar. Stipendierna är utformade för att hjälpa till att möta det nationella behovet av högklassiga lärare inom prioriterade områden.
För mer information besök www.funzalushaka.doe.gov.za.
National Student Financial Aid Scheme (NSFAS) kan kontaktas på
011 559 3642/3906 på Auckland Park Kingsway Campus (APK) och
011 559 5507/5509 på Soweto Campus (SWC).
E-post: [email protected]
www.bursaries.co.za
Programresultat
- Studenter som slutför detta program kan:
- Lär dig engelska som första och ytterligare språk och kommunicera på antingen Sotho eller Zulu.
- Undervisa i minst tre skolämnen från följande ämnesområden: Matematik, Naturvetenskap och Teknik, Samhällsvetenskap, Livskunskap och Zulu/Sotho, i enlighet med elevernas behov och kraven i skolans läroplan.
- Stödja och vårda lärande och utveckling i olika utbildningsförhållanden.
- Lär grundläggande matematiska begrepp som ligger till grund för läroplanen för mellanfasen.
- Identifiera och adressera hinder för lärande i klassrummet.
- Formulera en personlig undervisningsfilosofi och reflektera kritiskt över sin undervisningsfilosofi och hur den relaterade till undervisningsuppförande