Bachelor of Commerce: Marknadsföring
The University of Wollongong in Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Totala studieavgift: AED 232.943 / USD 63.472 (Moms 5% inklusive). Ytterligare avgifter kan gälla.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Marknadsföring handlar om att positionera, marknadsföra och distribuera produkter och tjänster i en konsumentmiljö.
En specialiserad grad i marknadsföring är en utmärkt plattform för direkt tillträde till detta arbetsområde. Om du är en bra kommunikatör med förmåga till kreativt och konceptuellt tänkande, kommer Bachelorgrad (BCom) - Marknadsföring i UAE att förbereda dig för en karriär i detta dynamiska yrke.
Programmet hjälper dig att förstå principerna för marknadsföring, inklusive marknadsföring, prissättning och distribution. Du kommer att få kunskap och färdigheter att utvärdera alternativa marknadsstrategier och att genomföra effektiva kampanjer, baserade på ekonomiska, organisatoriska, miljömässiga och etiska kriterier. Du kommer också att utveckla dina kompetenser i kritiskt tänkande, kvalitativ och kvantitativ dataanalys och utvärdering av företagsprestanda.
Varaktighet 4 år - heltid | intag | Undervisningsavgifter |
Karriärmöjligheter
UAE: s varierande affärsbas innebär att karriärmöjligheter finns inom en rad branscher över flera marknadsföringsområden. Kandidater från BCom i marknadsföring kan genomföra professionella roller som:
- PR-specialister
- Publicity Coordinators
- Media Köpare
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Kopiera författare
- Marknadsföringsdesigners
- Reklamschef
- Marknadsanalyser
- Säljare
- Reklamledare
- Marknadsföringskonsulter
Ackreditering och erkännande
Programmet är ackrediterat av UAE Ministeriet för Utbildning - Högskolefrågor och är fullt erkänt inom UAE, GCC-länderna och internationellt för vidareutbildning och sysselsättning inom den privata och offentliga sektorn.
Dessutom är programmet kvalitetssäkert av UOW, som är registrerat hos Tertiary Education Quality and Standards Agency (TEQSA), den nationella tillsynsmyndigheten för högre utbildningssektorn i Australien. UOWD-kandidater har möjlighet att byta ut deras UOWD-examen för motsvarande UOW Australia-grad efter avslutad behandling.
Programstruktur
För att kvalificera sig för tilldelningen av graden av kandidatexamen (marknadsföring) ska en kandidat uppnå ett aggregat på minst 204 poäng (cp) som omfattar 60 cp Allmän utbildning, 54 cp från programkärnan, 6 cp Capstone-ämne och de specifika stora kraven.
Större
- MARK205 Introduktionsmarknadsundersökning
- MARK210 Marknadsföringseffektivitet
- MARK217 Konsumentbeteende
- MARK333 Integrerad marknadsföringskommunikationsstrategi
- MARK344 Marknadsföringsstrategi
Plus tre från följande ämnen:
- MARK270 Tjänster Marknadsföring
- MARK301 Digital marknadsföring
- MARK343 Internationell marknadsföring
- MARK395 Tourism Marketing
Plus 6 valfria. Nollnivå ämnen kan inte tas som valfria
Program Core
- ACCY111 Redovisningsgrundlag i samhället
- COMM101 Principer för ansvarsfullt företagande
- COMM121 Statistik för företag
- ECON100 Ekonomiska väsentligheter för företag
- FIN 111 Inledande principer för ekonomi
- MARK101 Marknadsprinciper
- OPS 216 Operations Management
- MGNT110 Introduktion till ledning
- Ett ämne från följande 3 alternativ (6cp):
- ACCY112 Redovisning i organisationer *
- ECON102 Ekonomi och samhälle
- MGNT102 Business Communications
- COMM331 (Capstone) Integrative Business Capstone
* Studerande med inriktning i redovisning eller finans måste genomföra ACCY112. Studenter med huvudämne i International Business uppmanas kraftigt att ta ECON102.
Allmän utbildning (GED)
Studenterna är skyldiga att slutföra 60 högskolepoäng i allmän utbildning från följande sju (7) kategorier:
- Engelska, arabiska eller andra språk (18cp)
- GED 010 Akademisk studiefärdigheter 1
- GED 020 Akademisk studiefärdigheter 2
- Informationsteknik och matematik (12cp)
- MATH060 Foundation Matematik för företag
- OPS 113 affärsorienterade informationssystem
- Islamisk studier eller historia eller kultur (6cp)
- ARTS017 islamisk kultur
- Ett ämne från naturvetenskapliga eller fysiska vetenskaper (6cp)
- ENVI030 Miljövetenskap
- PHYS030 grundfysik
- Ett ämne från humaniora eller konst (6cp)
- ARTS035 Introduktion till filosofi
- LAG 101 Lag, företag och samhälle
- Ett ämne från sociala eller beteendevetenskaper (6cp)
- PSYC015 Introduktion till psykologi
- SOC 103 Introduktion till sociologi
- Innovation och entreprenörskap (6cp)
- INE 301 Grundläggande för innovation och entreprenörskap
Tillval
Studenter förväntas slutföra 6 valfria (30 cp) från 100, 200 eller 300 nivåer.