Bachelor of Business Administration

Allmänt

Programbeskrivning

Kandidatexamen i ledning

Programmet för kandidatexamen i ledning gör det möjligt för studenten att förvärva en gedigen kunskap om affärsprocesser och analytiska tekniker samt ljudtekniska färdigheter. Kandidater från programmet kan börja sin karriär inom ett område av deras specialisering och engagera sig i många positioner på olika nivåer eller fortsätta sin akademiska väg med det vidare masterprogrammet i Management som ger en bredare handenhet av grundläggande metoder och praktisk erfarenhet.

Kandidatexamen i företagsekonomi

Kandidatexamen i företagsekonomi gör det möjligt för elever att hantera resurser, tid och personal för att effektivt kunna starta och slutföra projekt. Programmet kombinerar många discipliner inom kommunikation, ekonomi, ekonomi, företagsledning och andra, vilket ger studenterna möjligheter att arbeta inom olika områden inom ledningsledningen, strategiska konsulter, oberoende experter i framtiden.

  • Språket engelska
  • Varaktighet: 6 terminer (3 år): 5 terminers praktik / uppsats
  • Startdatum: oktober och februari
  • Högskolepoäng: 185 högskolepoäng
  • Examensbevis: Kandidatexamen i företagsekonomi

Kurser

Kurser för kandidatexamen är indelade i tre huvudkategorier: Kärnkurser (100 hp / 25 kurser) som är obligatoriska och specialkurser (40 hp / 10 kurser) som introduceras under 2: e och 3: e året av programmet och seminarier (15 hp). Vid slutet av studierna är studenten skyldig att förbereda en kandidatexamen (30 hp) eller slutföra en praktikplats (30 hp).

Exempel på kurser

BACOR101 - Redovisning I

Kursen introducerar viktiga redovisningsteorier och huvudsakliga ekonomiska principer som används i finansiell beslutsfattande. Kursen lär dig hur du förbereder och analyserar bokslut och utvärderar ett företags finansiella ställning. Studenterna kommer också att lära sig om modern redovisningsteknik som kan genomföras för att förbereda finansiell information.

BACOR102 - Introduktion till mikroekonomi

Kursen ger en introduktion till mikroekonomiska begrepp. Kursen börjar med en analys av dynamiken i efterfrågan och utbudet och deras interaktion under olika marknadsstrukturer, ger en överblick över konsumentvalsteori och företagsbeteende under olika marknadsstrukturer och diskuterar regeringens roll i en marknadsekonomi och koncepten av externitet och marknadsmisslyckande. Kursen ger teorier och verkliga tillämpningar av ekonomiska principer.

BACOR103 - Marknadsföring

Tonvikten i kursen introducerar studenterna till de grundläggande principerna för marknadsföring, marknadsföringsfunktionen, marknadsföringssystem, marknadsföringskonceptet och marknadsföringshantering. Syftet med kursen är att hjälpa eleverna att förstå principerna för marknadsföringshantering och dess tillämpning i verkliga affärssituationer. Kursdeltagare förväntas få möjlighet att tillämpa marknadsföringskonceptet i företag. Det strategiska tillvägagångssättet för marknadsföring gör det möjligt för eleverna att förbättra en bred förståelse för konsumenterna och marknadsföringsförmågan hos företagen, särskilt de som arbetar på en internationell marknad / miljö.

BACOR104 - affärsetik

Kursen behandlar principer, uppförandekod, konflikt och moraliskt dilemma av intresse, nepotism (favoritism) och individuell och gruppintegritet. Affärsetik är en moralisk analys av affärsverksamhet och praxis. Studenter studerar affärsverksamhet och beslut i ljuset av moraliska principer och värderingar och frågan om huruvida etiska värderingar redan är underförstådda i affärs- och marknadsaktivitet, eller om införandet av etik i verksamheten kommer att leda till grundläggande förändringar i verksamheten. Eleverna mäter hur företag gör och ska påverka våra individuella och sociala liv, och fråga om vilken roll företag och värderingar spelar i vårt samhälle helt och hållet. Studenter observerar problem och konflikter som förutsägbart uppstår i affärer som har moraliska aspekter för dem. Kursen ger en introduktion till begreppet värderingar, moral, kulturell övertygelse och uppväxt inom alla verksamhetsområden, från konsumenträttigheter till företagens sociala ansvar. Beslut som fattas av skiftledare eller företagschefer kan påverka tusentals individer eller hela samhällen. Konsumenterna förväntar sig idag och kräver integritet, ärlighet och öppenhet på alla nivåer i sin miljö. Att förstå dessa förväntningar är nyckeln till att kommunicera kärnvärden och beteende inte bara för anställda utan om samhället i allmänhet.

BACOR105 - Entreprenörskap

Kursen är utformad för att hjälpa studenter att bedöma de affärsförmåga och engagemang som krävs för att framgångsrikt driva ett entreprenörsföretag och granska utmaningarna och fördelar med entreprenörskap. Entreprenörskap avser processen att utveckla nya affärsföretag eller växa en befintlig. Centralt för denna verksamhet är entreprenörer: riskkrävande individer som försöker skapa förändringar och nya möjligheter, både för sig själva och för de näringsliv där de är verksamma. Sådana personer spelar en viktig roll i handel, handel och ekonomisk tillväxt i många nationer.

Eleverna lär sig om sina beslut, och deras mål att bestämma hur entreprenörskap kan spela en roll i sina liv. Studenter kommer att introduceras i entreprenörskap ur ett ekonomiskt perspektiv och begreppen miljövänlig praxis och socialt entreprenörskap. Kursen fokuserar på skapandet av socialt och ekonomiskt värde genom att utveckla kärnegenskaper för idégenerering, möjlighetigenkänning, resursförvärv och entreprenörsförvaltning. Eleverna kommer att lära sig att forma entreprenörsmöjligheter, bedöma ekonomisk genomförbarhet samtidigt som de lever en entreprenörsupplevelse. Denna erfarenhet innefattar att skapa team, bygga affärsmodeller, prata med partners och kunder, bedöma genomförbarhet och lansera ett nytt företag eller initiativ.

BACOR106 - HR-ledning

Eleverna introduceras till ledningen av en organisations personalstyrka genom utformning och genomförande av effektiva personalpolitik och -procedurer. Ämnen innefattar behovet av personalhantering och dess växande professionalism; personalplanering inklusive personalrelationer; jobbdesign och analys; rekrytering och urval; ersättning; Personalutveckling; hälsa och säkerhet på arbetsplatsen.

Den mänskliga resursfunktionen hos moderna organisationer är kritisk, eftersom människor är vår viktigaste resurs. Kursen är en utvärdering av principer, praxis, teori och aktuella problem för organisationer som relaterar till att attrahera, välja och behålla en produktiv arbetskraft i dagens konkurrensutsatta arbetsmiljö.

BACOR107 - Företagskommunikation

Målsättningen med kursen är att utveckla en bättre förståelse för kommunikation inom affärssfären och förbättra teamarbetet. Kursen diskuterar teoretiska aspekter av kommunikation och ger möjligheter att öva och få mer erfarenhet i en affärsmiljö.

BASEM101 - Industriella besök

Industribesöket har sin egen betydelse för karriären hos en student som bedriver yrkesexamen. Det anses vara en del av läroplanen för högskolan, främst inom teknik / BBA-kurser.

Syftet med industribesöket är att ge studenterna inblick i företagens interna arbete. Teoretisk kunskap räcker inte för att göra en bra professionell karriär. Med ett syfte att gå utöver akademiker, ger industribesöket studenten ett praktiskt perspektiv på arbetsvärlden. Det ger eleverna möjlighet att lära sig praktiskt genom interaktion, arbetsmetoder och anställningspraxis.

BACOR108 - Redovisning II

Kursen syftar till att ge studenten kunskap och färdigheter inom redovisning och ekonomi. Efter genomgången kurs ska studenten kunna presentera och diskutera centrala frågor i företagsekonomi, tillämpa teoretiska modeller vid analys av problem inom redovisning och ekonomi, använda förvärvad kunskap och färdigheter när man möter och löser problem i praktiken och analyserar företagsspecifika problem.

BACOR109 - Globalisering och internationellt företagande

Det centrala syftet med kursen är att förstå den strategiska ledningen av multinationella företag (MNC). Kursen undersöker globaliseringens inverkan i International Business och hur och varför företag beslutar sig för att utveckla verksamheter i utlandet och hur företag kan bli framgångsrika när deras verksamhet över nationsgränserna. Vi kommer också att undersöka hur individer hanterar verksamheten effektivt i sådana multinationella företag.

BACOR110 - Digital marknadsföring

I kursen kommer studenterna att lära sig om ämnen som marknadsföring av sociala medier, e-postmarknadsföring och mobila strategier som du kan anpassa för att genomföra samtida marknadsföringskampanjer för alla typer av organisationer. Studenterna kommer att vara beredda att komma in i arbetskraften när du lär dig att fatta taktiska och datastyrda beslut med hjälp av sociala medier, företagsinformation, SEO / SEM, webbanalys och marknadsföring.

BACOR111 - Introduktion till makroekonomi

Kursen introducerar studenterna till de grundläggande begreppen makroekonomi. Den betonar de verktyg som används i modern ekonomi för att förklara hur ekonomin som helhet fungerar och utforskar mångfalden av åsikter om denna fråga. När eleverna har avslutat kursen kommer de att vara bättre placerade för att förstå orsakerna till inflation och arbetslöshet och relevansen av den statliga penning- och finanspolitiken för att hantera sådana ekonomiska problem. Vidare ska eleverna ha en solid grund som de kan utveckla till högre nivå studier i makroekonomi.

BACOR112 - Informationssystem

Kursen ger en bred översikt över frågeställningens chefer i valet, användningen och hanteringen av informationsteknologi (IT). I allt högre grad används IT som ett verktyg för att genomföra affärsstrategier och få konkurrensfördelar, inte bara för att stödja affärsverksamheten. Med hjälp av ett fallstudie-tillvägagångssätt innefattar ämnena informationsteknik och strategi, informationsteknik och organisation samt förvaltning av informationstekniska tillgångar.

Admissionsprocess och krav

  1. Skicka ansökningsformuläret
  2. Få feedback från SSHE-personalen
  3. Skicka ytterligare obligatoriska dokument (tidigare examensbevis och CV, om tillämpligt)
  4. Få bekräftelsen på registreringen

Vi kommer att kontakta dig så fort du har skickat oss den fyllda ansökan och de nödvändiga dokumenten.

Klick

Krav

  • Tidigare examensbevis och cv (om tillämpligt)
  • Skanna ditt nuvarande ID
  • TOELF / IELTS (80/7) Engelska färdighetsbevis eller motsvarande

Frågor?

Nå ut till oss! Du kan göra det via formuläret här, eller direkt via e-post: info@sshe.ch

Senast uppdaterad September 2019

Om skolan

SSHE is a private university based in Switzerland – the heart of Europe’s luxury, finance and hospitality. University has a Swiss Labeled Accreditation EduQua and part of EFMD and ECBE organisations. ... Läs mer

SSHE is a private university based in Switzerland – the heart of Europe’s luxury, finance and hospitality. University has a Swiss Labeled Accreditation EduQua and part of EFMD and ECBE organisations. Läs mindre