Bachelor of Arts in Tourism Studies
United Arab Emirates University - Undergraduate Programs
Nyckelinformation
Campus läge
Al Ain, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 1 900 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per kredittimme
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Uppdraget med programmet Turismstudier är att tillhandahålla ett nationellt och internationellt erkänt kompetensprogram inom undervisning, forskning och service på fritiden, särskilt inom områdena turism, arv, kulturturism och turismplanering och -hantering. Detta program syftar till att utbilda, utbilda och hjälpa studenter, individer, företag och andra intressenter att fullt ut utnyttja de möjligheter som finns genom användningen av ansvarsfull turismutveckling. Denna programfilosofi drivs av tron att turismen kan vara en kraftfull drivkraft för ekonomisk utveckling i många tillväxt- och övergångsekonomier, och kan också spela en viktig roll i en samhälls social-kulturell utveckling, som överensstämmer med de kulturella normerna och värdena för det mångkulturella befolkningen i Förenade Arabemiraten.
Programmål
- Grundläggande kunskaper om olika komponenter och sektorer inom turistnäringen.
- Kompetens att ta itu med och ge kritisk insikt i förhållandet mellan intressenter, komponenter och sektorer i turistnäringen.
- Solid kunskap om planering, förvaltning, drift och främjande av resurser och produkter för kultur, kulturarv, miljö och fritidsturism.
- Praktisk kunskap om planering, utveckling, hantering, drift och främjande av hållbara destinationer.
- Förmåga att bedriva forskning med fokus på förhållandena mellan turism, kultur, arv och hållbar utveckling.
- Kommunikationsförmåga, ledaregenskaper och analytiska färdigheter för att komma in på juniorledningsnivån för olika sektorer i turistnäringen.
Program Learning Learning
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- Identifiera anläggningar, resurser, produkter, intressenter och operativa organisationer inom olika sektorer inom turistnäringen samt beskriv deras strukturer och egenskaper.
- Demonstrera etiska resonemang i relation till turismfrågor.
- Identifiera nödvändiga resurser för att utveckla turistprodukter och analysera de faktorer som påverkar turismprodukters framgång.
- Analysera de nuvarande och kommande trenderna inom produktutveckling av turistprodukter på lokal, regional och internationell nivå.
- Identifiera turisternas och turistindustrins inflytande på kultur- och kulturarvstillgångar, samhällen och miljöer.
- Syntetisera de kulturella, arvsmässiga, miljö- och fritidsresurserna och anläggningarna för hållbar utveckling av en destination.
- Granska material, rapporter och statistik relaterade till turism, kultur- och kulturarvstudier och hållbar utveckling.
- Kommunicera effektivt i både muntliga och skriftliga former till olika målgrupper.