Bachelor of Arts in Social Media Marketing

Allmänt

Programbeskrivning

Graceland University: s CH Sandage School of Business håller uppdaterat med jobbkrav och erbjuder en kandidatexamen med konst inom marknadsföring av sociala medier. Huvudmarknaden för sociala medier är en innovativ, snabb och tvärvetenskaplig majoritet av samtida relevans för studenter som är intimt knuten till den liberala konst- och vetenskapsuppdraget och grunden. Det är uppenbart att efterfrågan och marknaden för denna större växer.

Social Media Marketing huvudämnet inkluderar en unik kombination av kommunikationskurser, affärs- och marknadsföringskurser och visuella designkurser utformade för att redo studenter för jobb i den verkliga världen. Huvuddraget bygger på styrkorna hos både CH Sandage School of Business och College of Liberal Arts and Sciences.

Erfarenhetsinlärning är nyckeln till denna snabba majoritet och kan inkludera projekt med alla storlekar av företag från små lokala företag till Fortune 500-företag, praktikplatser, besök i företag och industrigästhögtalare samt möjlighet att vara en del av det nationella erkänt Enactus-teamet och det begåvade Sandage Center for Study of Free Enterprise and Entrepreneurship.

134727_hands-woman-laptop-notebook.jpg

BA-examen - Major Media Marketing

Utöver de grundläggande utbildningskraven, måste stora i marknadsföring av sociala medier genomföra 45 semestertimmar enligt nedan:

Följande 15 semestertimmar med grundläggande kurser inom Business Administration krävs:

  • BUAD3330 Principer of Marketing, 3 semestertimmar
  • BUAD / CSIT3600 Elektronisk handel, 3 semestertimmar
  • BUAD4210 Seminarium i Social Media Marketing, 3 semestertimmar
  • BUAD4430 Marknadsstrategier, 3 semestertimmar
  • ECON1320 Principer för mikroekonomi, 3 semestertimmar

Följande 15 semestertimmar med grundläggande kommunikationskurser krävs:

  • COMM1250 Introduktion till kommunikationsteori, 3 semestertimmar
  • COMM2300 Introduktion till medieteknik, 3 semestertimmar
  • COMM2500 Introduktion till massmedia, 3 semestertimmar
  • COMM3140 Kampanjer och övertalningsteorier, 3 semestertimmar
  • COMM3500 Emerging and Social Media, 3 semestertimmar

Följande 12 semestertimmar med grundläggande kurser i grafisk design krävs:

  • ARTS1680 Datorgrafik för konst & design, 3 semestertimmar
  • ARTS1710 Introduktion till grafisk design, 3 semestertimmar
  • ARTS3630 System i design, 3 semestertimmar
  • ARTS3640 Interaktiv design, 3 semestertimmar

Följande tre semestertimmar från datavetenskap och informationsteknik krävs:

  • CSIT1060 Introduktion till webbsidaprogrammering, 3 semestertimmar

Det rekommenderas starkt att stora i marknadsföring av sociala medier också tar följande:

  • BUAD3450 organisatoriskt beteende
  • COMM2100 Introduktion till organisationskommunikation

Kurser för marknadsföring av sociala medier

ARTS1680 Datorgrafik för konst & design, 3 semestertimmar

En teknisk kurs som utforskar de digitala verktygen som används i grafisk designindustri. Studenterna utsätts för funktionen, teorin och användningen av industristandard datormaskinvara, programvara och grundläggande principer för digital design som används vid produktion av grafisk design. En extra avgift krävs. Mål 2A

ARTS1710 Introduktion till grafisk design, 3 semestertimmar

Täcker grundläggande principer för typografi, såsom typanatomi, typsnitt och familjer, kommunikation med typografi och en introduktion till layout och rutnätstrukturer. Typografi som medium och meddelanden och konceptuella lösningar betonas. Ytterligare avgifter krävs. Förutsättning: ARTS1680 Datorgrafik för konst och design. Mål 2A

ARTS3630 System i design, 3 semestertimmar

Studie av integrationen av typ och bild genom flernivådesign, såsom layouter på flera sidor och identitetssystem. En extra avgift krävs. Förutsättning: ARTS1680 och ARTS1710.

ARTS3640 Interaktiv design, 3 semestertimmar

Introduktion till principerna för interaktivitet genom gränssnitt, webb och informationsdesign. En extra avgift krävs. Förutsättning: ARTS1210, ARTS1680 och ARTS1710.

BUAD3330 Principer of Marketing, 3 semestertimmar

En beslutsorienterad översikt över marknadsföringshantering i moderna organisationer. Kursens mest grundläggande mål är att ge studenterna en bred introduktion till marknadsföringskoncept, marknadsföringens roll i samhället och företaget och olika faktorer som påverkar marknadsföringsbeslut. Studenter kommer att utsättas för och förväntas lära sig "marknadsföringsspråket" (det vill säga termer, koncept och ramverk) som används av praktiserande marknadschefer. Förutsättning: ECON1320.

+ BUAD3600 Elektronisk handel, 3 semestertimmar (Även CSIT3600)

Utforskning av teknologier och affärsmiljö kring uppkomsten av elektronisk handel. Det kommer att finnas både ett tekniskt och icke-tekniskt spåralternativ för studenter, men alla studenter kommer att introduceras för tekniska färdigheter för att implementera en elektronisk handelswebbplats. Erbjuds våren även år.

BUAD4210 Seminarium i Social Media Marketing, 3 semestertimmar

En omfattande översikt, med praktisk erfarenhet, av marknadsföring av sociala medier. Det kommer att läggas tonvikt på den strategiska användningen av onlineverktyg, effektiv design och modern marknadsföringsteknik i kombination med praktisk tillämpning. Studenter kommer att bygga och underhålla verkliga marknadsföringskampanjer. Begränsad till marknadsförare för sociala medier. En extra avgift krävs.

BUAD4430 Marknadsstrategier, 3 semestertimmar

Fokus på utveckling av beslutsfattande inom marknadsföring. Koncept och verktyg används för att rama in och lösa verkliga problem som marknadsföringschefer står inför och utvecklar optimala marknadsföringsstrategier. Förutsättning: BUAD3330.

COMM1250 Introduktion till kommunikationsteori, 3 semestertimmar

Undersökning av de viktigaste teorierna som stöder forskning och studier av kommunikation, såsom interpersonlig kommunikation, organisationskommunikation, retorik, media, kultur och etik. Kursen ger studenterna en grund i kommunikationsordförråd, grundläggande kunskaper om nyckelteorier och en introduktion till praktisk tillämpning av teori på mänsklig kommunikation. Erbjuds varje höst. ELO5 Humanities - Innovation

+ COMM2300 Introduktion till medieteknik, 3 semestertimmar

Introduktion till de primära massmediaformerna? tidningar, böcker, tidskrifter, radio, tv, ljudinspelning, filmer och Internet? att få förståelse för hur de fungerar. Inkluderas är industrier baserade på massmedia? journalistik, reklam och PR? liksom massmediateori, lag och etik. Tyngdpunkt på kritiskt tänkande om massmedia.

+ COMM2500 Introduktion till massmedia, 3 semestertimmar

En undersökning av de olika landmärktsteorierna, såsom retoriska, marxistiska och feministiska för att analysera populärkultur, med betoning på vikten av kommunikation i kulturens produktion och konsumtion. Studenter kommer att studera utvecklingen av kultur genom att tillämpa olika teorier eller "linser" på kulturella artefakter inklusive musik, filmer, reklam, kläder, etc.

+ COMM3140 Kampanjer och övertalningsteorier, 3 semestertimmar

En betoning på inlärningsteorier, teorier för informationsbearbetning, uppfattningsteorier, delar av övertygande överklaganden och etik involverad i övertalning. Vidare kommer studenter att undersöka teorier och övertygande överklaganden involverade i kommunikationskampanjer och kritisera framgången, eller avsaknaden av, av flera övertygande strategier.

+ COMM3500 Emerging and Social Media, 3 semestertimmar

En utforskning av uppkomsten av nya kommunikationspraxis såväl som deras sociala, politiska, kulturella och ekonomiska effekter i personliga, samhälleliga, kulturella, sociala, institutionella och internationella liv. Speciell uppmärksamhet kommer att ägnas åt hur sociala medier påverkar och formar frågor om etik och integritet, hur vi ser oss själva och andra, hur vi interagerar formellt och informellt och hur vi gör affärer.

CSIT1060 Introduktion till webbprogrammering, 3 semestertimmar

Grunderna för hur World Wide Web fungerar och konstruktion av webbplatser med HTML och CSS. Relaterad teknikfärdighet kommer att täckas.

ECON1320 Principer för mikroekonomi, 3 semestertimmar

Analys av de grundläggande principerna i det amerikanska ekonomiska systemet, med fokus på pris, produktion, marknadsstrukturer och en undersökning av samtida ekonomiska problem, t.ex. hållbarhet. Mål 1C, ELO5 Samhällsvetenskap - Hållbarhet

+ Betecknar en alternativkurs.

Senast uppdaterad Apr. 2020

Om skolan

Founded in 1895 and sponsored by Community of Christ, Graceland University is more than just a school. It is a community of passionate, caring and dedicated individuals who put their relationships wit ... Läs mer

Founded in 1895 and sponsored by Community of Christ, Graceland University is more than just a school. It is a community of passionate, caring and dedicated individuals who put their relationships with students first. The active Graceland alumni network reaches far beyond a student’s time on campus. Läs mindre
Independence , Lamoni + 1 Mer Mindre