Bachelor of Arts (Hons) i tidiga barndomsstudier - University of East London, Storbritannien
Asian International College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Singapore, Singapore
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
24 - 36 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Tilldelas av University of East London
BA (Hons) Early Childhood Studies-programmet ger en kritisk, omfattande och tvärvetenskaplig förberedelse för mångprofessionellt arbete inom tidig barndomssektor.
Krav för utmärkelse
Tilldelningen av kandidatexamen kommer att göras om du uppfyller kraven för utmärkelsen. Priset regleras av Standard Undergraduate Regulations (SUAR) och för att uppnå utmärkelsen måste du få 360 poäng. Varje modul har ett visst antal poäng och kursen är utformad för att ge dig 120 poäng på varje studienivå.
Den slutliga utmärkelsen klassificeras enligt följande:
- First Class ett genomsnittligt betyg på 70% eller högre
- Second Class Division 1 ett genomsnittligt betyg på 60% eller högre men under 70%
- Second Class Division 2 ett genomsnittligt betyg på 50% eller högre men under 60%
- Tredje klass ett genomsnittligt betyg på 40% eller högre men under 50%
Priset för BA i tidiga barndomsstudier kommer att delas ut om du får minst 300 poäng med minst 60 på nivå 6.
Denna kurs är inte ackrediterad av Early Childhood Development Agency (ECDA). Utexaminerade som vill arbeta i den lokala tidiga barndomssektorn måste lämna in en ansökan till ECDA för lärarregistrering via en förskola. Godkännande av ECDA förutsätter att den sökande uppfyller kraven för lärarregistrering.
Leveranssätt och utvärdering
Kursen levereras genom en mängd engagerande, interaktiva och praktiska lägen, som inkluderar ansikte mot ansikte sessioner, diskussioner i små grupper, riktade uppgifter/individuell studie.
De nära kopplingarna mellan undervisning, lärande och bedömning kommer att betonas under hela kursen. Utvecklingen av en mängd olika bedömningsuppgifter integrerade med inlärnings- och undervisningsprogrammet kommer att säkerställa att du får relevanta och meningsfulla aktiviteter med specifika resultat. Många av dina bedömningar kommer att förvänta dig att du drar nytta av din erfarenhet och arbetar på praktikplatser.
Exempel på bedömning inkluderar:
- e-portföljer
- Reflekterande konton
- Gruppaffischpresentationer
- Observationsanteckningar
- Fallstudier
- Seminariepresentation
- Uppsatser
- Digitala presentationer
Obs! Allt läromedel och resurser är endast tillgängliga online i Studentportalens inlärningsresurs.
Programresultat
Detta program är utformat för att ge dig möjlighet att:
- Få kunskap, förståelse och en kritisk uppskattning av tidiga barndomsstudier;
- Förstå små barns utveckling, behov och erfarenhet och de tjänster som stödjer dem, särskilt i relation till barn med särskilda behov och/eller funktionsnedsättningar.
- Uppnå en grund för sysselsättning, professionella och vidare akademiska studier inom de första årens domän;
- Bli en skicklig och anpassningsbar kandidat.
Vad du kommer att lära dig:
Kunskap
- visa kunskap och förståelse och praktiska färdigheter som är relevanta för akademiska studier och yrkesutövning i tidiga barndomsmiljöer
- visa kunskap och förståelse för den tvärvetenskapliga karaktären av studiet av tidiga barndomsstudier och av de strukturella, institutionella, personliga och kulturella system och idéer som påverkar barndomens erfarenhet och konstruktion
- visa kunskap och förståelse om fysisk och intellektuell utveckling i tidig barndom och tidig barndom försörjning och organisationer
- visa kunskap och förståelse för strategier för att undanröja hinder för delaktighet för barn med särskilda behov och/eller funktionsnedsättningar under de första åren.
Tänkande färdigheter
- analysera praktiska och teoretiska situationer, i samband med barns utveckling och barndom, och syntetisera lösningar som visar originella och kreativa tankar
- planera, hantera och reflektera över sitt eget lärande och framsteg när det gäller att förvärva examensegenskaper som är lämpliga för tillträde till lärarutbildning eller andra tidiga barndomskarriärer
Ämnesbaserade praktiska färdigheter
- kommunicera på ett lämpligt och effektivt sätt i en rad olika sätt och medier
- relatera lämplig teori till praktik i tidig barndom
- visa förståelse för forskningsmetodik genom att tillämpa denna kunskap på
- genomföra ett småskaligt forskningsprojekt
Färdigheter för livet och arbetet (allmänna färdigheter)
- visa självständighet, självtillit, lagarbete och ledarskap.
- utveckla överförbara färdigheter i kommunikation och mellanmänskliga relationer
Antagningar
Läroplan
År 1 (UK-NQF nivå 4):
- ED4034 Pedagogik: Stöd till utveckling under de första åren
- ED4009 Perspectives of Early Childhood Development
- ED4010 Barn i deras sociala sammanhang
- ED4012 Barn med ytterligare behov och barns hälsa
120 poäng
År 2 (UK-NQF nivå 5):
- ED5013 Frågor och kontroverser i tidig barndomsutveckling
- ED5004 Att observera, dokumentera och forska med barn, familjer och utövare
- ED5016 Socialpolicy för barn och familjer
- ED5005 Advocating for Children: National and International Contexts
120 poäng
År 3 (UK-NQF nivå 6):
- ED6007 Early Childhood Research Dissertation
- ED6016 Leda och hantera partnerskap under de första åren
- ED6014 Barn, kultur och globalisering
- ED6008 Multimodalt lärande i tidig barndom
- ED6002 Volontärarbete
120 poäng