Programbeskrivning
ÖversiktBA (Hons) i redovisning och ekonomi förbereder studenter för en karriär inom redovisning och ekonomi. Programmet ger en omfattande utbildning i de kvantitativa och analytiska färdigheter som krävs i branschen och i en rad redovisningsmetoder. Revisorns roll placeras inom det bredare affärssammanhang som levereras genom en rad affärsrelaterade valfria.
Både redovisning och ekonomi är kärnkomponenter för att säkerställa framgång för alla affärsenheter. Vårt program ger varje student en fördjupad kunskap om området redovisning och ekonomi samt de praktiska färdigheterna, som båda är väsentliga i den snabbt föränderliga och mycket konkurrenskraftiga världen. Detta skapar i sin tur ett antal möjligheter till avancemang inom en rad olika organisationer.
Programmet bygger på länge etablerade och välkända kärnkompetenser inom Independent College Dublin vid leverans av högsta kvalitet redovisnings- och finansundervisning.
Dessutom erkänns och integreras vikten av ny och ny teknik i programinnehållet i dess tre steg.
En annan viktig dimension i programmet är det internationella. Med växande internationalisering inom näringslivet är det viktigt att bästa praxis internationellt erkänns och införlivas på ett lämpligt sätt i examensprogram som detta.Skydd för inskrivna eleverIndependent College har godkännande att erbjuda studenter skydd av försäkringar. Lärarskyddsförsäkring finns endast när varje student får sin försäkring. ' Varje elev bör se till att de får en försäkringspolicy för elever i sitt namn. Lärarskyddsförsäkring tillhandahålls av O'Driscoll O'Neil och garanteras av Hiscox Insurance Company Limited. Lärarskyddspolicyn föreskriver återbetalning av avgifter enligt 2012 års lag. Under vissa omständigheter kan det vara möjligt för en elev att överföra till ett liknande program i en annan leverantör. Under sådana omständigheter kan eleven välja att få kostnaden för ett alternativt liknande akademiskt program. Överföring till ett annat program är alltid bara ett andra alternativ. Försäkringspolicyn för elever skyddas av s. 65 (4) (b) i 2012 års lag. "Mål & invändningarIndependent College Dublin har en historia av att tillhandahålla examensprogram som tilltalar elever och producerar akademiker som matchar arbetsgivarnas behov. Genom att granska bokförings- och finansieringsprogrammet har det givits möjligheten att säkerställa att programmet når sina mål och på samma sätt och säkerställer att dessa mål matchar intressenternas behov inom en mycket utmanande affärs- och kommersiell miljö.
Efter granskningsprocessen reviderades de övergripande målen för BA (Honours) i redovisning och ekonomi enligt följande:Att ge eleverna kunskap och förståelse för de grundläggande teorierna, koncepten och metoderna för redovisning och ekonomi och samverkan mellan bokföring och ekonomi och andra bredare affärsfunktioner.
Att ge eleverna möjlighet att utarbeta en rad standardredovisningar för användning av ledningen i en affärsmiljö och tolka affärsmässiga konsekvenser av sådan information.
Att skapa en miljö där eleverna kan arbeta effektivt i team och självständigt, att utvärdera kritiskt, tänka kreativt och kommunicera effektivt med avseende på frågor inom olika områden inom redovisning och ekonomi.
Att tillhandahålla länkar med redovisnings- och finansorgan för att maximera möjligheterna till engagemang och optimera karriärutvecklingen för eleverna.
För att underlätta för lärarens utveckling av en rad överförbara färdigheter som är direkt komplementära och relevanta för arbetsplatsen.
Att ge eleverna kunskap och grund för framgångsrikt fortsätta vidare studier i professionella eller forskarutbildningar.AckrediteringDetta är ett treårigt utbildningsprogram som är QQI-ackrediterat. Studenter kommer att examen med en internationellt erkänd kandidatexamen (Hons) i redovisning och ekonomi.KursplanSteg ett: termin ettInformationssystem i näringslivet
Introduktion till finansiell redovisning
Introduktion till marknadsföringsperspektiv
Globala organisationer & HRM
Introduktion till ekonomi
Lära sig för att läraSteg ett: Semester tvåIntroduktion till statistik och dataanalys
Finansiell redovisning
Marknadsverktyg och analys
Organisationsbeteende
Ledarskap & ledning
Juridiska frågor i företagSteg två: termin ettFörvaltning
Avancerad finansiell redovisning
Management Accounting
Företagsekonomi
Inkomstskatt
Juridiska frågor inom företag, ledning och regleringSteg två: Semester tvåAdvanced Management Accounting
Avancerad ekonomisk redovisning: Implementeringsproblem
Finansiell riskhantering
Företagsskatt
Juridiska frågor i företagsfinansiering och associerade processer
Företagsstyrning och ansvarsskyldighetSteg tre: termin ettTillämpat projekt 1
Internationell finansiell rapportering: ramverk och standarder
Indirekta skatter
Ramar för revision och försäkring
Prestationsförvaltningsredovisning
Strategisk finansiell förvaltningSteg tre: Semester tvåTillämpat projekt 2
International Financial Reporting: Advanced Standards & Consolidations
Kapitalvinster Skatter & Kapitalförvärv Skatter
Revisions- och försäkringsrapportering
Avancerad Prestationshantering
International Financial ManagementProgramlärningsresultatEfter programmets slut ska studenterna kunna:Demonstrera en omfattande förståelse för redovisning och finansieringstekniker och koncept, inklusive aktuella rapporteringsstandarder och en rad samtida frågor.
Tillämpa professionell kunskap och kompetens vid utarbetandet av redovisning och ekonomisk information för intern och extern rapportering, och tolk informationens betydelse och relevans.
Analysera samtida teorier och praxis rörande ekonomisk förvaltning, risk och funktionen av redovisnings- och finansfunktionen.
Demonstrera en omfattande förståelse av frågor som rör intern kontroll i företag och effekterna av regelverkets miljöpåverkan.
Utvärdera etikansvaret för redovisning och finans och relaterade yrkesverksamma, identifiera eventuella etiska dilemman som kan uppstå och utvärdera möjliga lösningsstrategier.
Skapa, utvärdera och utvärdera alternativ för att möjliggöra effektiv problemlösning och beslutsfattande med hjälp av lämpliga kvalitativa, kvantitativa och IKT-tekniker och färdigheter.
Visa en rad personliga och interpersonella färdigheter, inklusive kapacitet för kontinuerligt lärande, oberoende forskning, effektiv kommunikation, prestationer till tidsfrister och att arbeta framgångsrikt i team.
Demonstrera en nivå av akademisk och professionell förmåga som stödjer utvecklingen till ytterligare akademiska program och / eller professionella studier för relevanta allmänna professionella tentamen.Undervisning och bedömningProgramets undervisnings- och inlärningsstrategi är utformad så att eleven kan gå framåt genom teoretiska och praktiska begrepp på ett ordnat och logiskt sätt. Bedömningsstrategin planeras för att säkerställa praktisk tillämpning av modulens grundprinciper och underlätta återkoppling, som ligger till grund för den övergripande inlärningsupplevelsen.
Det främsta syftet med Independent College Dublin strategi är att undervisning och bedömning stöder lärande. Utvärdering stöder dessutom standarder baserade på lämpliga inlärningsresultat. Programmet lärande och utvärderingsstrategi informeras av QQI Business Award Standards. Programmet lärandemål (PLO), modulens lärandemål (MLO) och examensattributet informerar också om denna process.
Under hela programmet kommer eleverna att uppleva ett varierat utbud av undervisnings- och inlärningsstrategier, som selektivt väljs utifrån nivå, modulinnehåll och lämplighet för bedömning. De flesta moduler kommer primärt att levereras genom en blandning av föreläsningar och praktiska workshops, med handledning på plats för att stödja vid behov. Vanligtvis kommer materialet att presenteras under föreläsningar och workshops, med underlagsdokumentation tillgänglig via Moodle för eleverna.
Det förutses att eleverna kommer att tillverka mycket av materialet genom problemlösning och övningar. Tyngd kommer att läggas på att låta eleverna undersöka beskrivningar av träningsproblem och prova möjliga lösningar i workshops. Handledning kommer att användas för att ge eleverna möjlighet att få hjälp, förstärka svårare ämnen och ge eleverna möjlighet till hjälp till ett specifikt problem.
Undervisningen kommer att fokusera på att eleven tillämpar problemlösningsfärdigheter på befintligt programmaterial. Färdigheter kommer att utvecklas genom olika mekanismer, till exempel:Integrerade självstudier med branschengagemang.
Problembaserad inlärningsövning med praktiker.
Samleverans och gästföreläsningar om fokuserat kursplaninnehåll.
Applikationsverkstadssessioner, färdigheter för diagnostik och felsökning.
Fallstudie analys, granskning, kritik - reflekterande lärande och skrivfärdigheter.
Blended learning och Flipped Classroom-leverans
Online synkron och asynkron leverans av föreläsare.
Riktad e-lärandeFormativ bedömning kommer från en integrerad del av inlärningsresan för eleven att ge feedback om lösningar på problem som ställs i klassen och genom att uppgifterna kritiseras och utmanas i utbildningsmiljön. Detta möjliggör riskbedömning och en kontinuerlig förbättringsprocess för att bli en del av deras lösningsdesign.
Dessutom informeras undervisnings- och inlärningsstrategin av Independent College Dublin : s övergripande undervisnings- och inlärningsstrategi, bedömningsplanen och den modulspecifika undervisnings- och inlärningsstrategin.Karriär / Ytterligare studieI rekrytering, byråer och webbplatsbaserade rekryteringssajter finns det många anställningsmöjligheter inom följande områden:Små medelstora företag
Den offentliga sektorn
Stora företag
BankingTidigare kandidater från ett systerprogram i BA (Honours) Business Studies vid Independent College Dublin har varit anställda i följande företag (inte en uttömmande lista):State Street.
Orakel.
Digg.
Air BnB.
Google.
PWC Group.
I Company of Huskies.
Procter och Gamble.
Fidelity Investments.
IBM.Independent College Dublin har nyligen anställt en Student Experience Experience and Career Officer för att ge eleverna starka självbedömningsprocesser och feedbackverktyg för att hjälpa till en-till-en-sessioner i utbildning om examen beteendekompetens och karriärmatchning. Detta kompletteras av besökande karriärmentorer och karriärcoaches som har varit engagerade med elever i sista året i våra befintliga program för att underlätta deras engagemang i branschen. Hittills har betydande tonvikt lagts på att bygga kommunikation och interpersonellt förtroende och färdigheter för att kommunicera elevernas värde till en arbetsgivare.
Kursens längd: Tre år (heltid) läsåret september till maj
Tilldelande organ: QQI (Kvalitet och kvalifikationer Irland)IngångskravDe kriterier som krävs för att vara uppfyllda för att anmäla dig till denna kurs är:
Studenter måste uppnå ett minimum av betyg H5 på en högre nivå i två ämnen och fyra O6 i vanliga ämnen (för att inkludera matematik och ett språk) i Leaving Certificate. Mogna sökande är välkomna och behöver inte uppfylla dessa krav.Fyll i ansökningsblanketten för Independent College Dublin
Kopia av sökandens pass
Kopior av andra tidigare akademiska kvalifikationer
Kopia av GNIB-kortet om det redan är bosatt i IrlandEngelska språkkrav:Om engelska inte är ditt första språk måste du lämna bevis för att du kommer att kunna studera på gradsnivå engelska. Du måste visa att din användning av engelska motsvarar IELTS 6.0 eller TOEFL 550/213.Avgifter och betalningDen årliga undervisningsavgiften för hemmabaserade och EU-studenter som redan finns i Irland är 4 600 euro eller Europeiska unionen. Den årliga undervisningsavgiften för icke-EU-baserade studenter är 6 500 euro.