Programbeskrivning
ÖversiktBA (Hons) Business Studies-programmet ger varje student en omfattande kunskap och förståelse för moderna affärsstudierämnen och skapar en fast grund för utvecklingen av en karriär inom affärsyrken.
Programmet är strukturerat på ett sätt som ger varje student möjlighet att studera för antingen en allmän eller specialiserad utbildning i affärsstudier. Programmet erbjuder studenter valet av fyra alternativ för att genomföra sin examen.
Dessa Pathway studie alternativ är:Bachelor of Arts (Honours) Business Studies - (utan specialism)
Bachelor of Arts (Honours) Business Studies - (med redovisning och finans specialitet)
Bachelor of Arts (Honours) Business Studies - (med marknadsföringsspecialism)
Bachelor of Arts (Honours) Affärsstudier - (med ledning - Special Resource Management specialism)Det är viktigt att varje student har möjlighet att betona sitt val av studier när de går från första till andra och till tredje studieår. Individer har därför stor flexibilitet när det gäller val av affärsstudier och att planera utvecklingen av sin egen individuella grundutbildning.
När de fortskrider genom programmet kan varje student fatta välgrundade beslut om sina växande personliga områden av affärsintresse och affärsekspertise och kan matcha dessa till deras urval av affärsstudieämnen och till deras yrkeskarriärintensioner.
Ytterligare Pathways för specialstudier läggs regelbundet till programramen för att möta de framtida behoven hos olika typer av affärsorganisationer och våra studenters specifika karriärbehov.Skydd för inskrivna eleverIndependent College har godkännande att erbjuda studenter skydd av försäkringar. Lärarskyddsförsäkring finns endast när varje student får sin försäkring. ' Varje elev bör se till att de får en försäkringspolicy för elever i sitt namn. Lärarskyddsförsäkring tillhandahålls av O'Driscoll O'Neil och garanteras av Hiscox Insurance Company Limited. Lärarskyddspolicyn föreskriver återbetalning av avgifter enligt 2012 års lag. Under vissa omständigheter kan det vara möjligt för en elev att överföra till ett liknande program i en annan leverantör. Under sådana omständigheter kan eleven välja att få kostnaden för ett alternativt liknande akademiskt program. Överföring till ett annat program är alltid bara ett andra alternativ. Försäkringspolicyn för elever skyddas av s. 65 (4) (b) i 2012 års lag. "Mål & målThe Bachelor of Arts (Honours) in Business Studies (BABS) är ett tre akademiskt års heltidsnivå 8-program som ger teori, kunskap, forskningsfärdigheter och praktiska färdigheter till de som vill utveckla sina kunskaper inom och kring affärsområdena, ledning, IT, redovisning och finans samt marknadsföring. Affärsstudier som lärande fortsätter att växa inom utbildningssektorn. En av åtta 2019 sökande för en nivå 8 i Irland föredrog affärer framför något annat ämnesområde.
De allmänna programmålen är följande:Att ge eleverna en stark bas av modern företagskunskap genom teori, begrepp och metoder som utgör akademisk grund i de grundläggande disciplinerna och färdigheterna som krävs för en karriär inom allmän verksamhet
Att ge eleverna miljön att utveckla och bekräfta expertis inom de viktigaste affärsdisciplinerna
Att utveckla en metodisk och rationell metod för att lösa affärsproblem och beslutsfattande, med förmåga att tillämpa förvärvade kunskaper och färdigheter i praktiska affärssituationer
Att utveckla en rad intellektuella färdigheter hos elever som omfattar resonemang och utvärderingsfärdigheter och kommunikationsförmågor som utvecklar så mycket som möjligt deras interpersonella förmågor.
Att utveckla elevernas förmåga att organisera information, argumentera, förhandla och försvara slutsatser och att presentera dem på ett tydligt och sammanhängande sätt
Att uppmuntra eleverna att hantera kunskap på ett kritiskt och analytiskt sätt, med förmåga och förtroende att utvärdera idéer och åsikter som stöds av kvalitativa och kvantitativa forskningsresultat
Att ge eleverna möjlighet att också specialisera sig i ett underområde för affärsinlärning och att öka sina kunskaper och färdigheter inom detta specialiserade område för ledning, redovisning och finans, marknadsföring och IT
Att ge eleverna kunskap och grund för att fortsätta vidareutbildningAckrediteringDetta är ett treårigt utbildningsprogram som är QQI-ackrediterat. Studenter kommer att examen med en internationellt erkänd Bachelor of Arts (Hons) examen i affärsstudier.KursplanÅr 1Semester 1Företagskulturer 1 (professionell tillväxt)
Företagsrätt 1
Principer för marknadsföring 1
IKT och företagskommunikation
Principer för förvaltning
Finansiellt konto 1Semester 2Företagskulturer 2 (organisationer)
Företagsrätt 2
Principer för marknadsföring 2
Introduktion till HRM
Ekonomins principer
Dataanalys och statistikÅr 2Kärnämnen (termin 1 och 2)Management Accounting
Operations & Supply Chain Management
Samtida marknadsföringSemester 1Företagsinformation
Företagsekonomi
OrganisationsbeteendeSemester 2Finansiell redovisning
Marknadsundersökning
Samtida Management IssuesÅr 3Förutom det gemensamma kärnmodulens sista år, är studenter också överens med sina handledare de specialämnen som de vill studera för sin examen. Dessa studeras under det sista året
Kärnämnen (termin 1 och 2)Affärsstrategi
Innovation & Change Management
AffärsprojektBokföringsström (valfri)*Beskattning
*Ekonomisk rapportering
* Revision och försäkringMarknadsström (valfri)* Marknadsföring av tjänster
* Varumärkeshantering
*Internationell marknadsföringLedning / HR-ström (valfri)* Informationssystem för konkurrensfördelar
*Projektledning
*FöretagandeProgramlärningsresultatEfter programmets slut ska studenterna kunna:Demonstrera en fördjupad kunskap om viktig affärskunskap, teoretiska modeller och principer inom kärnaspekterna av affärsverksamheten.
Utvärdera kunskap och information, verktyg och tekniker på ett kritiskt sätt för att effektivt anpassa sig till förändrade affärsmiljöer.
Utvärdera kritiskt de grundläggande delarna av verksamheten, särskilt redovisning och ekonomi, IT och ledning och marknadsföring hur de är sammankopplade med andra funktionella områden för att möjliggöra effektiva strategiska affärsbeslut.
Kunna identifiera och utnyttja nya affärsmodeller i strävan efter affärsmål och optimera personlig produktivitet.
Utvärdera företagens ansvar på ett professionellt sätt, identifiera potentiella etiska dilemmaer och utvärdera möjliga lösningar.
Demonstrera en omfattande uppsättning av förvärvade affärsförmågor, inklusive förmågan att delta kreativt och ansvarsfullt i team.
Utställningskontroll av forskningsprocesser och förmågan att framgångsrikt tillämpa detta i ett tillämpat affärsprojekt i en professionell miljö.
Reflektera över och demonstrera en nivå av akademisk förmåga på nivå 8, vilket möjliggör ytterligare akademisk eller professionell utveckling.Undervisning och bedömningProgramets undervisnings- och inlärningsstrategi är utformad så att eleven kan gå framåt genom teoretiska och praktiska begrepp på ett ordnat och logiskt sätt. Bedömningsstrategin planeras för att säkerställa praktisk tillämpning av modulens grundprinciper och underlätta återkoppling, som ligger till grund för den övergripande inlärningsupplevelsen.
Det främsta syftet med Independent College Dublin strategi är att undervisning och bedömning stöder lärande. Utvärdering stöder dessutom standarder baserade på lämpliga inlärningsresultat. Programmet lärande och utvärderingsstrategi informeras av QQI Business Award Standards. Programmet lärandemål (PLO), modulens lärandemål (MLO) och examensattributet informerar också om denna process.
Under hela programmet kommer eleverna att uppleva ett varierat utbud av undervisnings- och inlärningsstrategier, som selektivt väljs utifrån nivå, modulinnehåll och lämplighet för bedömning. De flesta moduler kommer primärt att levereras genom en blandning av föreläsningar och praktiska workshops, med handledning på plats för att stödja vid behov. Vanligtvis kommer materialet att presenteras under föreläsningar och workshops, med underlagsdokumentation tillgänglig via Moodle för eleverna.
Det förutses att eleverna kommer att tillverka mycket av materialet genom problemlösning och praktiska övningar. Tyngd kommer att läggas på att låta eleverna undersöka beskrivningar av träningsproblem och prova möjliga lösningar i workshops. Handledning kommer att användas för att ge eleverna möjlighet att få hjälp, förstärka svårare ämnen och ge eleverna möjlighet till hjälp till ett specifikt problem.
Undervisningen kommer att fokusera på att eleven tillämpar problemlösningsfärdigheter på befintligt programmaterial. Färdigheter kommer att utvecklas genom olika mekanismer, till exempel:Integrerade självstudier med branschengagemang.
Problembaserad inlärningsövning med praktiker.
Samleverans och gästföreläsningar om fokuserat kursplaninnehåll.
Applikationsverkstadssessioner, färdigheter för diagnostik och felsökning.
Fallstudie analys, granskning, kritik - reflekterande lärande och skrivfärdigheter.
Blended learning och Flipped Classroom-leverans
Online synkron och asynkron leverans av föreläsare.
Riktad e-lärandeFormativ bedömning kommer från en integrerad del av inlärningsresan eller eleven med feedback som ges på lösningarna på problem som ställs i klassen och genom att uppgifterna kritiseras och utmanas i utbildningsmiljön. Detta möjliggör riskbedömning och en kontinuerlig förbättringsprocess för att bli en del av deras lösningsdesign.
Dessutom informeras undervisnings- och inlärningsstrategin av Independent College Dublin : s övergripande undervisnings- och inlärningsstrategi, bedömningsplanen och den modulspecifika undervisnings- och inlärningsstrategin.Karriär / Ytterligare studieI rekrytering, byråer och webbplatsbaserade rekryteringssajter finns det många anställningsmöjligheter inom följande områden:Små medelstora företag.
Den offentliga sektorn.
Agenturer för digital marknadsföring.
Större tekniska marknadsföringshubs baserade i Irland.Tidigare kandidater från ett systerprogram i BA (Honours) Business Studies vid Independent College Dublin har varit anställda i följande företag (inte en exklusiv lista):State Street.
Orakel.
Digg.
Air BnB.
Google.
PWC Group.
I Company of Huskies.
Procter och Gamble.
Fidelity Investments.
IBM.Independent College Dublin har nyligen anställt en Student Experience Experience and Career Officer för att erbjuda starka utvärderingsprocesser och feedbackverktyg för att hjälpa till en-till-en-sessioner i utbildning om beteendekompetenser och karriärmatchning. Detta kompletteras av besökande karriärmentorer och karriärcoaches som har varit engagerade med de sista åren i våra befintliga program för att underlätta elevernas engagemang i branschen. Hittills har betydande tonvikt lagts på att bygga kommunikation och interpersonellt förtroende och färdigheter för att kommunicera elevernas värde till en arbetsgivare.IngångskravStudenter måste uppnå ett minimum av betyg H5 på en högre nivå i två ämnen och fyra O6 i vanliga ämnen (för att inkludera matematik och ett språk) i Leaving Certificate. Mogna sökande är välkomna och behöver inte uppfylla dessa krav.Fyll i ansökningsblanketten för Independent College Dublin
Kopia av sökandens pass
Kopior av andra tidigare akademiska kvalifikationer
Kopia av GNIB-kortet om det redan är bosatt i IrlandEngelska språkkrav:Om engelska inte är ditt första språk måste du lämna bevis för att du kommer att kunna studera på gradsnivå engelska. Du måste visa att din användning av engelska motsvarar IELTS 6.0 eller TOEFL 550/213Avgifter och betalningDen årliga undervisningsavgiften för hemmabaserade studenter som redan finns i Irland 4 600 euro eller Europeiska unionen. Den årliga undervisningsavgiften för icke-EU-baserade studenter är 6 500 euro.