Bachelor of Arts (Honours) i medie- och kommunikationsvetenskap
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 22 615 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* totalt för malaysiska studenter: RM 78 000 | totalt för internationella studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduktion
APU-DMU dubbla examensprogram
Studenter som går under kandidatprogrammet kommer att ha möjlighet att välja att delta i APU -DMU Dual Degree Scheme. Enligt detta schema kommer studenterna att få 2 examensbevis och utskrifter efter examen: 1 från Asia Pacific University ( APU ), Malaysia och 1 från De Montfort University (DMU), Storbritannien.
Antagningar
Läroplan
Programmets disposition
Detta program är särskilt utformat för att ge studenterna:
- Kunnig med viss praktisk och teknisk expertis inom medie- och kommunikationsdisciplin i linje med branschens krav.
- Effektiv kommunikation och demonstrera god ledarskapskvalitet i en organisation.
- Kunna analysera och lösa medie- och kommunikationsrelaterade frågor eller problem på ett innovativt, kreativt och etiskt sätt genom ett hållbart förhållningssätt.
- Kunna visa entreprenörskapsförmåga och erkänna behovet av livslångt lärande för framgångsrik karriärutveckling inom området media och kommunikation.
Grad nivå 1
Studenterna kommer att utrustas med den teoretiska och konceptuella ramen för media och kommunikation som en disciplin. För övrigt, studenter kommer också att utsättas för den grundläggande förståelsen för det sammanhang inom vilket medie- och kommunikationsbranschen verkar genom moduler som samtida mediestudier, Principer för PR, Digital illustration och, Marknadsföringsgrunder, Konsumentbeteende, och kreativ praxis.
Gemensamma moduler
- Interkulturell kommunikation
- Introduktion till grafisk design
- Digital Illustration
- Grundläggande marknadsföring, konsumentbeteende och kreativ praxis
Specialiserade moduler
- Kärnbegrepp i kommunikationsteorier
- Principer för reklam
- Samtida mediestudier
- Principer för PR
Grad nivå 2
Ett bredare spektrum av färdigheter kommer att läras, där eleverna får en bättre förståelse för det breda utbudet av massmedieverktyg, och de specialiserade kommunikationsfärdigheter som ska tillämpas i media- och kommunikationsbranschen. Vi kommer att ytterligare vårda deras kreativitet och innovation samt oberoende lärande för att förbereda dem för den samtida mediemiljön.
Gemensamma moduler
- Visuell kultur
- Hantera kreativitet och innovation
Specialiserade moduler
- Strategisk evenemangsplanering och hantering
- PR-strategier och taktik
- Sociala medier
- Forska medier och kommunikation
- Journalistik
Valfria moduler (välj 1)
- Politisk kommunikation
- Digital och erfarenhetsmässig annonsering
Praktik (16 veckor)
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning under minst 16 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Grad nivå 3
Studenterna kommer att använda sina tidigare studier och industriella erfarenheter för att utöka sin kännedom till att specialisera sig inom ett visst medieområde och för att utveckla överlägsna färdigheter i kommunikationspraxis och innovativa kreativa resultat. Ett sista årsprojekt kräver att de tar ett praktiskt media- och kommunikationsprojekt för att tillämpa all expertis och färdigheter som förvärvats från både klassrummet och praktikinställningarna. Det framgångsrika slutförandet av det sista årsprojektet är ett bevis på studentens förmåga att kombinera mediekunskap och kommunikationsförmåga, kritiskt tänkande, och analytiska färdigheter för att producera en personlig prestationsportfölj.
Gemensamma moduler
- Kris Kommunikation
Specialiserade moduler
- Övertygande copywriting
- Publiken och Fandom
- Undersökningar inom Medie- och kommunikationsvetenskap
- Broadcast Journalism
- Globala annonseringsmetoder
- Medie- och kommunikationsprojekt
Valfria moduler (välj 1)
- Kommunikationsrevision och strategi
- Integrerad marknadskommunikation praxis
MQA obligatoriska försökspersoner*
- Etniska relationer (M'sian studenter)
- Islamisk& asiatisk civilisation (M'sian studenter)
- Malaysiska studier (Int"l-studenter)
- Malajiska kommunikationsspråk (Int"l-studenter)
- Arbetsplats Professionell Kommunikationsförmåga
- Trender för& anställdas sysselsättning
- Co-läroplan
(*Alla studenter är skyldiga att framgångsrikt slutföra dessa moduler enligt vad som föreskrivs av Malaysian Qualification Agency.)
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriär alternativ
- Journalist
- Copywriters
- Kommunikation verkställande
- Brand Manager
- Chef för utveckling av kampanjen
- Reklam och marknadsföring Executive
- Media Försäljning Executive
- Strategist för sociala medier
- Social Media Manager
- Digital Media Producent
- Specialist för varumärkeskommunikation
- Innehållsutvecklare
- Marknadsföringskoordinator
- Skrivare för digitalt innehåll