Bachelor of Animation
SAE Institute UAE
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 51 975 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år. Studieavgifter finns i flexibla betalningsalternativ
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Genomför Bachelor of Animation på SAE och bygg din expertis inom alla aspekter av Animation. Studenterna kommer att utveckla grundläggande färdigheter och kunskaper i denna spännande bransch inom områden som 3D-modellering, karaktärsanimering, riggning, texturer, projektledning, lagarbete, belysning, rendering och kompositering.
Att utveckla en god förståelse för dessa områden ger eleverna en solid grund och ett sammanhang för vidare studier innan man utforskar detaljerade specialområden.
Under din tid på SAE kommer du att lära dig mer om branschstandardprogramvara som Autodesk 3D MAX och Adobe Creative Suite.
Du kommer att genomföra specialiserade enheter utformade för studenter att delta i verkliga projekt under ledning av expert SAE-personal. Med denna unika undervisningsstil kommer du att visa dina färdigheter och tekniska kunskaper i en samarbetsvillig och kreativ studiobaserad inlärningsmiljö.
Dina studier
Varje utbildningsprogram är uppdelat i diskreta steg, var och en utformad för att främja olika färdigheter.
Steg I - Grundläggande kompetensutveckling
I steg I kommer du att genomföra ett antal grundenheter som ger dig de grundläggande tekniska färdigheterna och kunskaperna, inte bara relevanta för ditt ämnesområde utan också ger dig de färdigheter som krävs för att samarbeta med andra kreativa mediestudenter och yrkesverksamma i senare skeden av program.
- Storytelling för samtida media
- Principer för design
- Grunderna för ritning
- Grunderna i 3D-grafik
- Principer för animering
- Projektledning och professionell etikett
- Kritiskt och kreativt tänkande
- Samtida industriöversikt
Steg II - Tvärvetenskapliga projekt, media och kulturstudier
I steg II kommer du att arbeta i simulerade projektgrupper mot stora leveranser varje trimester. Inom steg II kommer du inte bara att tillämpa dina steg I-färdigheter i ett djupare sammanhang utan projektgrupperna hjälper dig att arbeta inom den samtida kreativa medarbetaren.
I etapp II visar vi dig hur ditt arbete bidrar till och interagerar med bredare kultur och medieutövning. Denna kunskap gör det möjligt för dig att arbeta med en rad andra discipliner och artister och utöka din potential på den globala scenen.
Du kommer att slutföra ett antal verkliga projekt med studenter, inte bara i din egen disciplin utan i alla andra SAE-discipliner.
I etapp II får du möjlighet att arbeta som projektspecialister inom följande områden. De typer av projekt och projektroller du väljer att utföra kommer att avgöra vilket specialiseringsområde du faller inom. Stage II har tre studiomoduler med projekt baserade på följande områden;
- 3D-modellering
I 3D-modellering kommer eleverna att undersöka modelleringstekniker, terminologi och metoder. Studenterna kommer att utveckla och implementera 3D-produktionsrörledningar för att skapa saker som miljöer, fordon, varelser och karaktärer. Studenter måste undersöka branschens bästa praxis och hålla sig uppdaterad om aktuella trender inom CGI-produktion.
Denna specialisering kommer att ytterligare utforska texturering och skuggning, belysning och rendering. - Karaktärsanimering
I karaktärsanimationsspecialiseringen kommer eleverna att fokusera på principerna för karaktärsanimering som posering, rörelsestudier, kroppsmekanik, ansiktsanimering och mycket mer. Studenterna kommer också att lära sig att utveckla effektiva och användarvänliga animeringsriggar som fungerar som ett medel för att kontrollera och animera en karaktär, som liknar en marionett. - Visuella effekter
I specialeffekten Visual Effects kommer eleverna att utforska områdena modellering, texturering, belysning, rendering och kompositering med tonvikt på att integrera tillgångar i en rad digitala medier. Studenter kan undersöka ämnen som matchmoving, partikelsystem, dynamiska simuleringar och färgklassificering.
I slutet av kursen kommer studenterna att kunna sammansätta en rad olika element till en sammanhängande slutprodukt.
Steg III
Steg III är den sista delen av dina studier. Här kommer du att genomföra ett tvärvetenskapligt projekt som du väljer för att vara det sista och mest ambitiösa portföljprojektet.
Du kommer också att slutföra dina studier genom att genomföra en valfri modul och genomföra en obligatorisk praktikplats.
När du examen kommer du att ha; en professionell online-närvaro som du har börjat bygga i början av programmet, ett brett utbud av tvärvetenskapliga projekt som finns i din portfölj och en djupare förståelse för de kreativa medieområdena och den verkliga upplevelsen.
Efter examen kommer du att vara skicklig i Maya, Autodesk 3D MAX och Adobe Creative Suite och kommer att ha byggt en portfölj för att visa dina färdigheter i din valda specialisering inklusive förmågan att producera samarbetsfilmer, interaktiva mediatitlar och mer. Du kommer att ha färdigheter i verkligheten, efter att ha arbetat i en simulerad miljö som gör övergången från studie till arbetsplats sömlös.
Kompetens
Bachelor of Animation
Din lärande erfarenhet
SAE har implementerat ett alternativ för fjärrstyrt lärande för nuvarande och framtida studenter. Utbudet av verktyg som utvecklats av SAE tillåter inte bara studenter att samarbeta online utan också få erfarenhet av avlägsna arbetsmetoder som ofta används inom den kreativa branschen.
- Lär dig avancerade industristandardanimeringsverktyg som Autodesk 3DS Max och Maya och Adobe Creative Suite.
- Upplev en animationskurs utformad i samarbete med branschpartner, utveckla de färdigheter film- och interaktiva medieindustrin vill ha.
- Arbeta med artister, designers, webb-, mobil- och spelutvecklare, filmskapare, animatörer och ljudspecialister.
- Lär dig av veteraner i animationsbranschen som är mästare på sitt hantverk.
- Utveckla höga specialeffekter i samarbete med filmskapare.
- Lär och använd berättande teorier för att producera tvingande animerade filmer.
- Arbeta med spelutvecklare för att producera rika världar, tillgångar och animering för interaktiva medietitler.
- Lär dig i en samarbetsstudiebaserad miljö där dina lärare också är dina mentorer.
- Lär dig och tillämpa branschstandard projekthanteringsmetoder från dag ett.
Karriärmöjligheter
|
|
Arbetsgivare
SAE Animation akademiker har varit inblandade i många kända kreativa medieföretag, inklusive:
|
|
Ingångskrav
Sökande från alla sökande grupper som vill studera en kandidatexamen måste uppfylla följande behörighetskrav:
- Var minst 18 år (eller fyll 18 år under ditt första studieår) eller 17 år innan den första terminen påbörjas.
- Slutförande av ett australiskt Senior Secondary Certificate of Education (SSCE) eller motsvarande; som är klass 12 / år enligt den australiska läroplanen.
- Slutförande av en examen eller högre examen utfärdad enligt Australian Qualifications Framework (AQF); eller andra motsvarande kvalifikationer.
- Upplevelsebaserad Entry - för sökande som inte uppfyller kraven för inträdeskriterierna 1 eller 2. Läs avsnittet nedan om upplevelsebaserat Entry, Higher Education Pathway eller kontakta en SAE Course rådgivare direkt för mer information.
- Nödvändiga dokument:
- Gymnasieexamen
- Gymnasiet avskrift (Betygsskala måste tillhandahållas om inte examen i USA, IB, Storbritannien eller indiska läroplanen), såvida inte betyg anges som procentsatser (%)
- Bevis på engelska språkkunskaper
SAE erkänner branscherfarenhet och tidigare studier från ackrediterade institutioner.
För mer information om SAE: s behörighetskrav, se policyn för studentval, antagning, uppskov och överföring.
Engelska språkkrav
Internationella studenter måste tillhandahålla ytterligare bevis på språkkunskaper och genomföra något av följande:
- International English Language Testing System (IELTS): Ett bandpoäng på 6 eller högre för en högre utbildningskurs (HE) och 5,5 eller högre för en yrkesutbildningskurs (endast det akademiska testet accepteras), ELLER
- Test av engelska som främmande språk (TOEFL): Poäng 550 eller högre (pappersbaserat test), 60 eller högre (internetbaserat test) för en högre utbildningskurs (HE) och en lägsta poäng på 527 (papper -baserat test) eller 46 (internetbaserat test) för en yrkesutbildningskurs, ELLER
- International Second Language Proficiency Rating (ISLPR): Ett övergripande betyg på 3, OR
- Pearson Test of English (PTE): Högskolepoäng 50 (eller högre) för en högre utbildningskurs (HE) och en akademisk poäng på 42 (eller högre) för ett yrkesutbildningsprogram, ELLER
- Gemensam europeisk referensram för språk (CEFR) AB 2.1-nivå eller högre.
- Slutförande av år 12 engelska vid en australisk gymnasium eller högskola eller motsvarande med ett minimumresultat av “Tillfredsställande” eller motsvarande.
- En motsvarande nivå från andra godkända gymnasieskolestudier genom att tillhandahålla ett undertecknat och stämplat bekräftelsebrev från gymnasiet som anger att engelska var undervisningsspråket.
- Andra bevis på engelsk kompetens kan övervägas för granskning och accepteras av SAE Creative Media Institute. Detta kan antingen vara ett bevis på modersmålsspråket eller ett undertecknat och stämplat bekräftelsebrev från en högre utbildningsinstitution om att engelska var undervisningsspråket.
Engelska testresultat som är mer än två (2) år gamla vid ansökningstillfället accepteras inte.
Om bevis på engelska kunskaper inte kan erhållas organiserar SAE Dubai i samarbete med Eton institut ett CEFR-test i början av varje termin som studenter kan anmäla sig till