Bachelor i spelutveckling
SAE Institute UAE
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 51 975 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år. Studieavgifter finns i flexibla betalningsalternativ
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Genomför Bachelor of Games Development på SAE och bygg din expertis inom programmering eller speldesign. Använd kunskaper och kunskaper i denna spännande bransch inom områden som nivådesign, social och mobil spelutveckling, spelmotorprogrammering, spelprogrammering, speldesign, projektledning, seriösa spel och mycket mer. Under din tid på SAE kommer du att arbeta med industristandard mjukvara och hårdvara och lära dig att använda industristandard programmeringsspråk.
Du kommer att genomföra specialiserade enheter utformade för studenter att delta i verkliga projekt under ledning av expert SAE-personal. Med denna unika undervisningsstil kommer du att visa dina färdigheter och tekniska kunskaper i en samarbetsvillig och kreativ studiobaserad inlärningsmiljö.
Dina studier
Varje utbildningsprogram är uppdelat i diskreta steg, var och en utformad för att främja olika färdigheter.
Steg I - Grundläggande kompetensutveckling
I steg I kommer du att genomföra ett antal grundenheter som ger dig de grundläggande tekniska färdigheterna och kunskaperna, inte bara relevanta för ditt ämnesområde utan också ger dig de färdigheter som krävs för att samarbeta med andra kreativa mediestudenter och yrkesverksamma i senare skeden av program.
- Gameplay Scripting och Gameplay Programmering
- Nivådesign och utveckling
- Principer för speldesign
- Projektledning och professionell etikett
- Kritiskt och kreativt tänkande
- Samtida industriöversikt
Steg II - Tvärvetenskapliga projekt, media och kulturstudier
I etapp II kommer du att arbeta i simulerade projektgrupper där du arbetar mot stora leveranser varje trimester. Inom steg II får vi dig inte bara att tillämpa dina steg I-färdigheter i ett djupare sammanhang utan hjälper dig att arbeta inom dagens kreativa medarbetare.
I etapp II visar vi dig hur ditt arbete bidrar till och interagerar med bredare kultur och medieutövning. Denna kunskap gör det möjligt för dig att arbeta med en rad andra discipliner och artister och utöka din potential på den globala scenen.
Du kommer att slutföra ett antal verkliga projekt med studenter, inte bara i din egen disciplin utan i alla andra SAE-discipliner.
I etapp II får du möjlighet att arbeta som projektspecialister inom följande områden. De typer av projekt och projektroller du väljer att utföra kommer att avgöra vilket specialiseringsområde du faller inom. Stage II har två studiomoduler med projekt baserade på följande områden;
- Spelprogrammering
SAE Games Programming Degree är ett mycket fokuserat program som går djupt in i spel-spel och programmering av spelmotorer. Du kommer att bygga dina färdigheter i befintliga mjukvarupaket och ramar som Unreal Engine och Unity, med hjälp av dessa för att bygga din tekniska kompetens och utveckla dina egna spelverktyg, bibliotek och motorer. Du kommer att förbättra din kunskap om C ++ och objektorienterad programmering för att bygga komplexa spel och verktyg.
Under hela programmet kommer du att arbeta med studenter från alla andra discipliner för att bygga en rik och högkvalitativ arbetsportfölj. - Speldesign
I specialiseringen av speldesign kommer du att arbeta på en rad projekt med dina kamrater och SAE-facilitatorer som kommer att bygga dina färdigheter och kunskaper inom speldesignens olika omfattning.
Under programmet kommer du att kunna driva alla aspekter av speldesign som nivådesign, systemdesign, ekonomidesign, strids- och AI-design, balansering, spelarpsykologi och mycket mer. Bäst av allt, vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna formulera designidéer till riktiga arbetsspel. Du kommer också att utforska komplexa konstnärliga idéer som leder till originella, personliga spel som är konstnärligt meningsfulla för dig. Arbeta tillsammans med andra likasinnade studenter och personal från alla SAE-discipliner för att bygga en massiv projektportfölj.
Steg III
Steg III är den sista delen av dina studier. Här kommer du att genomföra ett tvärvetenskapligt projekt som du väljer för att vara det sista och mest ambitiösa portföljprojektet du kommer att genomföra.
Du kommer också att slutföra dina studier genom att genomföra en valfri modul och genomföra en obligatorisk praktikplats.
När du examen kommer du att ha; en professionell online-närvaro som du har börjat bygga i början av programmet, ett brett utbud av tvärvetenskapliga projekt som finns i din portfölj och en djupare förståelse för de kreativa medieområdena och den verkliga upplevelsen.
Efter examen från specialisering inom programmering eller speldesign har du stor erfarenhet av att arbeta i simulerade produktionsmiljöer. Du kommer att ha lärt dig branschstandard arbetsflöde och produktlivscykel. Du kommer att ha en portfölj med spelprojekt som används för att antingen börja din egen start eller bygga din yrkesutövning vidare.
Studenter i programmeringsspecialiseringen kommer att ha en rad portföljprojekt som visar en tillämpad kunskap om C ++ i samband med spelprogrammering och spelmotorprogrammering. Du kommer också att ha en demonstrerad kunskap om att bygga verktyg för spelmotorer på språk som C #.
Speldesignstudenter kommer att studera med en stark teknisk förståelse för spelutvecklingsrörledningen och verktyg som Unity, UDK, 3D Studio Max och Maya. Speldesignstudenter kommer att ha möjlighet att engagera sig i en mängd olika färdigheter, inklusive bildkonst, ljud, berättelse eller karaktärsutveckling, och att utforska konstnärliga visioner för vad spel kan vara. Designers kommer att öva på den kreativa utvecklingen av spel, arbeta för att vara original, uttrycksfulla och innovativa.
Kompetens
Bachelor i spelutveckling
Din lärande erfarenhet
SAE har implementerat ett alternativ för fjärrstyrt lärande för nuvarande och framtida studenter. Utbudet av verktyg som utvecklats av SAE tillåter inte bara studenter att samarbeta online utan också få erfarenhet av avlägsna arbetsmetoder som ofta används inom den kreativa branschen.
- Lär dig det avancerade branschstandard C ++ programmeringsspråket med specialiserat fokus på spelutveckling.
- Använd branschstandard middleware och utvecklingspaket som Havoc, Direct X, Ogre, OpenGL, UDK, Unity och många fler.
- Upplev en kurs utformad i samarbete med industripartner, utveckla de färdigheter spelindustrin vill ha.
- Lär dig spelprogrammering, spelmotorprogrammering och verktygsutveckling - du kommer att kunna utveckla dina egna motorer från grunden och skapa egna verktyg inklusive importörer / exportörer och scenchefer.
- Lär dig design och tekniska färdigheter för att kunna formulera och implementera spelkoncept på hög nivå - dessa är viktiga professionella attribut som spelindustrin behöver och ofta inte behandlas i andra HE-spellkurser.
- Utveckla högkvalitativa färdigheter i speldesign, programmering, 3D-pipeline, spelpsykologi och arbetsprototyper - lär dig att göra dina idéer till en verklighet.
- Börja med att göra spel i din första trimestern.
- Arbeta med artister, designers, webb- och mobilutvecklare, filmskapare, animatörer och ljudspecialister.
Karriärmöjligheter
|
|
Arbetsgivare
SAE-spelutexaminerade har varit inblandade i många utestående kreativa medieföretag, bland annat:
|
|
Ingångskrav
Sökande från alla sökande grupper som vill studera en kandidatexamen måste uppfylla följande behörighetskrav:
- Var minst 18 år (eller fyll 18 år under ditt första studieår) eller 17 år innan den första terminen påbörjas.
- Slutförande av ett australiskt Senior Secondary Certificate of Education (SSCE) eller motsvarande; som är klass 12 / år enligt den australiska läroplanen.
- Slutförande av en examen eller högre examen utfärdad enligt Australian Qualifications Framework (AQF); eller andra motsvarande kvalifikationer.
- Upplevelsebaserad Entry - för sökande som inte uppfyller kraven för inträdeskriterierna 1 eller 2. Läs avsnittet nedan om upplevelsebaserat Entry, Higher Education Pathway eller kontakta en SAE Course rådgivare direkt för mer information.
- Nödvändiga dokument:
- Gymnasieexamen
- Gymnasiet avskrift (Betygsskala måste tillhandahållas om inte examen i USA, IB, Storbritannien eller indiska läroplanen), såvida inte betyg anges som procentsatser (%)
- Bevis på engelska språkkunskaper
SAE erkänner branscherfarenhet och tidigare studier från ackrediterade institutioner.
För mer information om SAE: s behörighetskrav, se policyn för studentval, antagning, uppskov och överföring.
Engelska språkkrav
Internationella studenter måste tillhandahålla ytterligare bevis på språkkunskaper och genomföra något av följande:
- International English Language Testing System (IELTS): Ett bandpoäng på 6 eller högre för en högre utbildningskurs (HE) och 5,5 eller högre för en yrkesutbildningskurs (endast det akademiska testet accepteras), ELLER
- Test av engelska som främmande språk (TOEFL): Poäng 550 eller högre (pappersbaserat test), 60 eller högre (internetbaserat test) för en högre utbildningskurs (HE) och en lägsta poäng på 527 (papper -baserat test) eller 46 (internetbaserat test) för en yrkesutbildningskurs, ELLER
- International Second Language Proficiency Rating (ISLPR): Ett övergripande betyg på 3, OR
- Pearson Test of English (PTE): Högskolepoäng 50 (eller högre) för en högre utbildningskurs (HE) och en akademisk poäng på 42 (eller högre) för ett yrkesutbildningsprogram, ELLER
- Gemensam europeisk referensram för språk (CEFR) AB 2.1-nivå eller högre.
- Slutförande av år 12 engelska vid en australisk gymnasium eller högskola eller motsvarande med ett minimumresultat av “Tillfredsställande” eller motsvarande.
- En motsvarande nivå från andra godkända gymnasieskolestudier genom att tillhandahålla ett undertecknat och stämplat bekräftelsebrev från gymnasiet som anger att engelska var undervisningsspråket.
- Andra bevis på engelsk kompetens kan övervägas för granskning och accepteras av SAE Creative Media Institute. Detta kan antingen vara ett bevis på modersmålsspråket eller ett undertecknat och stämplat bekräftelsebrev från en högre utbildningsinstitution om att engelska var undervisningsspråket.
Engelska testresultat som är mer än två (2) år gamla vid ansökningstillfället accepteras inte.
Om bevis på engelska kunskaper inte kan erhållas organiserar SAE Dubai i samarbete med Eton institut ett CEFR-test i början av varje termin som studenter kan anmäla sig till