Bachelor i marknadsföring
IPAM
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
6 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Denna globala kandidatexamen i marknadsföring är utformad för att möta utmaningarna i den störande och ständigt föränderliga globala marknadsmiljön, det är det enda programmet i Portugal som undervisas på engelska.
Det är framtidsinriktat, internationellt inriktat med helt digitalt innehåll och analytiskt fokus. Vår inlärningsmiljö syftar till att förbättra elevernas inlärningsupplevelse med stöd av ett mycket skickligt team av professorer och personal. Det stimulerar också eleverna till en internationell upplevelse, både i klassrummet och genom att åka utomlands genom internationella partnerskapsprogram, vilket ger eleverna ett brett perspektiv på den professionella marknaden och anställbarhet.
Den akademiska modellen är baserad på en stark praktisk komponent, där eleverna svarar på verkliga affärsutmaningar från företag, såsom McDonald's, National Geographic, PwC eller Branditnext.
Studenter har också möjlighet att delta i nationella och internationella tävlingar som Spot Games Santa Casa och Global Management Challenge, världens största strategi- och managementtävling.
Var vad du vill vara med en global Bachelor i marknadsföring från IPAM !
Karriärer
- Analytiker
- Marknadsanalytiker och forskning
- Branding, Consultancy
- Prissättning Analytiker
- Produktledning
- Digital Specialist
- Strategisk marknadsföring
- Försäljning och kampanjer
- Chief Marketing Officer
- Marknadsföring och internationellt företag
Internationell erfarenhet
Studenter har chansen att leva en verkligt global upplevelse med våra internationella mobilitetsprogram i internationella toppuniversitet, som Pace University (New York), DCU (Dublin) och EPHEC (Bryssel).
Företag
Under hela programmet kommer studenterna att få chansen att arbeta på Employability Lab, vilket stöder dem att komma i kontakt med arbetsmarknaden.
Studenter kommer också att samarbeta med globala varumärken med internationellt erkännande i arbetsprojekt och genom praktikplatser.
Antagningar
Läroplan
Studieplanens struktur - Marknadsföring Bachelor's Degree - Lissabon
1: a halvåret
- Global ekonomi
- Marknadsprinciper
- Cross-Cultural Studies
- Social förmåga
- Forskningsmetoder
- Statistik
2: a halvåret
- Marknadsföringsstrategi
- Konsumentbeteende
- Leda globala team
- Affärsutveckling för alternativa framtider
- Marknadsundersökning
- Dataanalys
Tredje termin
- Finanshantering
- Kundhantering
- Trendspotting och framtidstänkande
- Produktledning
- Integrerad marknadskommunikation
4: e Semester
- Digital affärsstrategi
- Distribution och detaljhandel
- Pris- och kostnadshantering
- Nya marknadsförings- och kommunikationsverktyg
- Tjänstehantering
5: e halvåret
- International Mobility Semistre *
* Topp internationella universitet: Pace University, Rider University, Dublin City University, Coventry University, International School of Management (ISM), École Pratique des Hautes Études Commerciales, ESIC och Shanghai Polytechnic University.
6: e halvåret
- Globala marknadsföringsstrategier
- Tvärkulturella förhandlingar
- Slutprojekt (valfritt 1)
- Praktik (valfritt 2)
Studieplanens struktur - Marketing Global Bachelor - Porto
1: a halvåret
- Global ekonomi
- Marknadsprinciper
- Cross Cultural Studies
- Social förmåga
- Forskningsmetoder
- Statistik
2: a halvåret
- Marknadsföringsstrategi
- Konsumentbeteende
- Leda globala team
- Affärsutveckling för alternativa framtider
- Marknadsundersökning
- Dataanalys
Tredje termin
- Finanshantering
- Kundhantering
- Trendspotting och framtidstänkande
- Produktledning
- Integrerad marknadskommunikation
4: e Semester
- Digital affärsstrategi
- Distribution och detaljhandel
- Pris- och kostnadshantering
- Nya marknadsförings- och kommunikationsverktyg
- Tjänstehantering
5: e halvåret
- Integrerad marknadsföringsmix
- Marknadsföringsmetoder
- Web Analytics
- Försäljningsledning och marknadsföring
- Budgetering
- Etik och socialt ansvar
6: e halvåret
- Globala marknadsföringsstrategier
- Tvärkulturella förhandlingar
- Slutprojekt (valfritt 1)
Karriärmöjligheter
Internationell mobilitetstermin
Studenter har chansen att uppleva en verkligt global upplevelse med våra internationella mobilitetsprogram vid internationella toppuniversitet, såsom Pace University (NYC, EUA), Rider University (New Jersey, USA), Dublin City University (Dublin, Irland), Coventry University (London, Storbritannien), International School of Management (ISM) (flera städer i Tyskland), École Pratique des Hautes Études commerciales (Bryssel, Belgien), ESIC (Madrid, Spanien) och Shanghai Polytechnic University (Shanghai, Kina).
Karriärmöjligheter - Marknadsföring Bachelor's Degree - Lissabon
- Marknadsföring
- Marknadsanalytiker och forskning
- Varumärkesrådgivning
- Brand Management
- Prissättning Analytiker
- Digital marknadsförare
- Försäljning och kampanjer
- Reklam
- Internationell verksamhet
- Konsulttjänster
Karriärmöjligheter - Marknadsföring Global Bachelor - Porto
- Marknadsföring
- Marknadsanalytiker och forskning
- Varumärkesrådgivning
- Brand Management
- Prissättning Analytiker
- Produktledning
- Digital marknadsförare
- Strategisk marknadsföring
- Kreativ strateg
- Försäljning och kampanjer
- Chief Marketing Officer
- Marknadsföring och internationellt företag
- Reklam
- Kommunikation
- Onlineprestanda
- Digital Business
- Social Media Management