favorite
favorite_outline
Logga in
Registrera dig
My Account
Kandidatexamen
Magisterexamen
PhD
Law
MBA
Healthcare
Courses
Online
För institutioner
keyboard_arrow_left
Kandidatexamen
Naturvetenskaplig kandidatexamen
Filosofie kandidatexamen
Affärsadministration
Nätbaserade kandidatexamina
Nätbaserade kandidatexamina
BA
BBA
BSc
Kandidatexamen
Universitet och hogskolor
Stipendier
Resurser
Kandidatexamen
Naturvetenskaplig kandidatexamen
Filosofie kandidatexamen
Affärsadministration
Nätbaserade kandidatexamina
Nätbaserade kandidatexamina
BA
BBA
BSc
Kandidatexamen
Universitet och hogskolor
Stipendier
Resurser
keyboard_arrow_right
Kandidatexamen
Magisterexamen
PhD
Law
MBA
Healthcare
Courses
Online
För institutioner
Kandidatexamen
Naturvetenskaplig kandidatexamen
Filosofie kandidatexamen
Affärsadministration
Nätbaserade kandidatexamina
Nätbaserade kandidatexamina
BA
BBA
BSc
Kandidatexamen
Universitet och hogskolor
Stipendier
Resurser
Kandidatexamen
Naturvetenskaplig kandidatexamen
Filosofie kandidatexamen
Affärsadministration
Nätbaserade kandidatexamina
Nätbaserade kandidatexamina
BA
BBA
BSc
Kandidatexamen
Universitet och hogskolor
Stipendier
Resurser
Registrera dig
Logga in
För institutioner
Alla
Ämnesområden
Program
Platser
Senaste sökningarna
{{ item.label }}
{{ item.name }}
{{ getSector(item[key]) }}
{{ item[key][0].location }},
{{ country.label }}
,
Mest populära
Mest populära
{{ sector.name }}
Platser
{{ country.label }}
Bachelor of Business Administration i Marknadskommunikation och sociala medier
close
Kontakta skolan
Kontakta skolan
Bachelor of Business Administration i Marknadskommunikation och sociala medier
Startsida
›
BBA
›
Media
›
Sociala medier
›
Bachelor of Business Administration i Marknadskommunikation och sociala medier
Kontakta skolan
Startsida
›
BBA
›
Media
›
Sociala medier
›
Bachelor of Business Administration i Marknadskommunikation och sociala medier
Allmänt
Testförberedelse
Discover various courses to make sure you are best prepared for your tests, to get the top grades you are able to.
Läs mer
Studielån
Discover various options for student loans and financing to help you support your studies.
Läs mer
Inledning
BBA i Marknadskommunikation och sociala medier kombinerar teori och praktik av marknadsföring med en förståelse för kommunikationens roll i att främja affärsintressen i en ny mediemiljö. Eleverna får en grund i principerna om konsumenternas beteende, hur marknaderna för produkter och tjänster bildas och förändring, och organisatoriska lösningar på kundernas behov och önskemål. Programmet syftar till att utveckla rik blandning av förmågor som krävs av effektiv marknadsföring chefer, inklusive analytiska och datahantering kompetens och avancerade kommunikationsförmåga digital marknadsföringsstrategi och hantering av sociala medier och communities. Mål och Utfall allmänna mål Att utveckla den studerandes förmåga att tänka, skriva och tala effektivt och kreativt. Att utveckla en uppskattning av och respekt för sociala, moraliska och etiska värden som grunden för en relation till andra och en ansvar till samhället. Att utveckla studentens analytiska, beslutsfattande och kommunikation kompetens tillsammans med de kvaliteter självförtroende, ansvar, integritet och självinsikt, som kommer att främja personlig prestation och bidrag till organisationer. Att bygga bredd perspektiv genom de allmänna utbildning krav och ge tillräcklig specialisering för att möta grundläggande professionell och karriärkrav. Att ge studenten de nödvändiga kraven för akademiska och / eller karriär. Särskilda mål Att ge studenterna en grund i företagsekonomi i allmänhet och alla metoder för kommunikation inom marknadsföring, i synnerhet. För att ge en grundlig undersökning av vart och ett av elementen i promotion mix, det vill säga reklam, PR, säljfrämjande åtgärder, personlig försäljning och Direct Marketing. Att ge en fördjupad förståelse för varför och hur de delar av blandningen kommunikation integreras. För att ge grunden för Social Media Marketing för studenter som vill karriär inom den snabbt föränderliga marknadskommunikation fältet. Att ge eleverna de kunskaper och färdigheter för att utforma och genomföra en effektiv marknadskommunikation kampanj. Att ge studenterna en fördjupad kunskap om betydelsen av marknadskommunikation och arbetet med att utveckla relationer med intressenter. Att centrera uppmärksamhet direkt på de kunskaper och färdigheter som krävs av Marketing Communication proffs och att hjälpa studenterna får kunskap och utveckla färdigheter på ett systematiskt sätt. För att hjälpa eleverna att utveckla ledaregenskaper, som kan användas för att nå lösningar på problem i näringslivet i allmänhet, och i marknadskommunikation fältet i synnerhet. Mål Efter ett framgångsrikt slutförande av programmet ska studenten kunna: Visa medvetenhet och förmåga att analysera miljö (ekonomiska, sociala, politiska, juridiska och tekniska) trender och deras inverkan på privatpersoner och företag. Kritiskt värdera och tillämpa begrepp, tekniker, strategier och teorier från någon lämplig disciplin i affärssammanhang Visa sin förmåga att kommunicera effektivt i affärssituationer genom att tala, skriva och genom användning av elektroniska medier. Differentiera och analysera konsumentdatakällor och insamlingsmetoder via en empirisk forskningsansats. Beskriv tillämpningen av manuella och datorbaserade kvantitativa och kvalitativa verktyg och metoder för att identifiera och lösa problem och fatta beslut i affärssituationer. Uppvisa en grundlig förståelse av varje element i mixen kommunikation och vikten av att integrera dem. Tillämpa kunskaper från affärs- och kommunikations discipliner för att utveckla en effektiv integrerad kommunikationsplan i den dynamiska miljön. Beskriv samordningen av produktionen av visuellt effektiva tryck, grafik, och elektronisk kommunikation. Uppvisa en grundlig förståelse av sociala medier principer och hur dessa plattformar åter formulera affärskommunikation. Visa förmåga att bygga och underhålla professionella relationer med olika målgrupper i organisationen. Projicera förmåga att arbeta i enlighet med de yrkesetik, normer, rutiner och relevanta lagar. Visa förmåga att bygga team och arbeta effektivt inom dem. Anställningsmöjligheter Digital Marketing Strategy, Social Media / Community management, PR, reklam, media, Direct Marketing, Communications Consulting. Karriär & sysselsättning Utexaminerade av programmet Marketing Communications & Social Media använder sin kunskap för att skapa och främja företagets image av en organisation. Genom kunskap de kan använda olika kommunikationsmedel för att förmedla riktade och korrekta meddelanden till sina kunder för de produkter eller tjänster som de erbjuder. De utexaminerade ska också lära sig att utveckla relationer med kunder och olika intressenter genom både traditionella nätverk och sociala medierna. Förmåga Work Kommunikationsfärdigheter Problemlösning Utmärkt datoranvändning Analys och forskning Organisation och effektivitet ledarskap Initiativ och kreativitet sektorer anställnings Offentlig-privat Annonsering Utgivare SME Telekommunikation Utbildning yrkesval Frilans Informatör tryck representanten Annonsör Officer Public Relations och marknadsföring Pedagogisk Graduate / Professional Studies Internationella organisationer kan begära som ytterligare akademiska meriter en Master of Business Administration (MBA) eller annan eftergymnasial utbildning inom ett visst område i kommunikation. För en karriär inom akademiska området och inom högre utbildning, är det önskvärt att ha en doktorsexamen (PhD) som också erbjuder erfarenhet och kompetens är direkt kopplade till forskning. PRAO - European University Cyprus Praktiken av Career Center kan tredje år och fjärde årets studerande med hög akademisk prestation att arbeta i tre månader period i positioner som är lämpliga för deras ämnesområde. Programmet berikar läroplanen för varje deltagare, efter att ha förvärvat yrkeserfarenhet och personlig utvärdering av kompetens i organisationen där han eller hon är placerad. Några av de företag som deltar i programmet för Marknadskommunikation och sociala medier där studenterna var placerade är: Abacus Ltd AC Nielsen Luftfarts Group Ltd Alico AIG Life Aspen Förtroende atlantis Consulting BKR Damianou & Partners Carob Mill Ltd Cypern Trading Corporation Limited FBME BANK LTD (Federal Bank of Middle East Ltd) Infocredit Group Lanitis EG Holfings Ltd Lanitis Freen Energy Group Ltd Liberty Life Insurance Company NP Lanitis Ltd Nya Nissan Cypern LTF TFI Markets Thomson Reuters MTN (Cyprus) GrantXpert Consulting Ltd Cypern Department of Labour (arbetsmarknaden avsnitt) Force Cypern RTD Talos Penta Marketing Art O. Shambartas LLC
Keystone-stipendium
Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
Läs mer
I fokus
Kandidatexamen i civilingenjör
Final International University in Cyprus
Turkish Republic of Northern Cyprus, Cyprus
Läs mer
arrow_forward
I fokus
Bachelor of Business Administration (BBA)
Final International University in Cyprus
Turkish Republic of Northern Cyprus, Cyprus
Läs mer
arrow_forward
I fokus
BBA i arkitektur
Final International University in Cyprus
Turkish Republic of Northern Cyprus, Cyprus
Läs mer
arrow_forward
Stipendier
Upptäck stipendier för att få stöd under din studietid vid universitet och högskolor över hela världen.
Läs mer
Studentbostäder
Upptäck många olika alternativ för studentboenden över hela världen.
Läs mer
Ställ en fråga
Allmän information
Kan ni skicka mer information om det här programmet?
Programdatum
När är sista ansökningsdag för det här programmet?
Vad är startdatumet för detta program?
Undervisning och avgifter
Hur mycket kostar detta program?
Kan jag betala för detta program i omgångar?
Typ av program & varaktighet
Är detta program tillgängligt online?
Hur långt är det här programmet?
Erbjuds detta program på deltid eller heltid?
Studieplats
Var ligger skolan?
Var ligger universitetsområdet?
Finansiering
Vilka andra finansieringsmöjligheter finns för det här programmet?
Hur man ansöker
Vilka dokument behövs för att söka till detta program?
Vad är antagningsprocessen för det här programmet?
Språk
På vilket språk undervisas det här programmet?
Annat
Annat