Bachelor of Business Administration (BBA)
The University Of Georgia
Nyckelinformation
Campus läge
Tbilisi, Georgien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Programmål:
Målet med programmet ger en student en modern företagsadministration. Att ge en solid grund för företagsekonomiska sektioner, såsom ekonomi, ekonomi, marknadsföring, bokföring, ledning etc. samt affärsavdelningar som bank, försäkring, industri, ekonomi etc. Efter att ha avslutat programmet kommer en student att utveckla grundläggande entreprenörskunskaper, samt får kunskaper och färdigheter som är nödvändiga för chefer på lägre och mellannivå i Georgien och i hela världen.
Kunskap och förståelse Graduate kommer att kunna: Känn huvudprinciper och teorier om mikro- och makroekonomi. Förstå deltagare i marknadskrafter, konkurrensroll för produktprissättning. Känn statens roll i ekonomin. Känn penningpolitik och finanspolitik, inflation, arbetslöshet, teorier utveckla statsekonomi Känn matematiska och statistiska teorier Förstå prestationer i skolan Förstå kunskap om affärsmiljöer Känn lagstiftningsformer för företagsorganisation Känn kritiska analysmetoder för en organisation och miljö, moderna metoder för bedömning och modellering av händelsen Känn diskussion och beslut göra principer Känn bedömningsprinciper för strategiska alternativ och metod för konkurrenskraftig affärsstrategi Förstå teoretiska grunderna för affärsoptimering och -förvaltning Förstå förvaltningsstrukturen, dess delsystem och dess förhållande Förstå ledningens strategiska, finansiella, produktion, en dministrativa, internationella, sociala och kulturella aspekter Känn grundläggande principer och teorier om marknadsföring, modern förståelse av företagens konkurrenskraft Förstå modellering av nätverk för produktdistribution Känna prissystem, varumärken som används av internationella marknadsföringssystem. Känn modern teknik för hantering av reklam och kampanjer, generell metod för marknadsföring och prissättning, kostnads- och kostnadsstrategianalys Förstå teoretisk grund för effektiv annonsprestanda Känn moderna PR-metoder för att bilda allmänhetens uppfattning, förståelse av konkurrenskraften Förstå internationellt accepterade redovisningsprinciper, metoder för att bedöma företagets finansiella ställning, producera resultaträkning , balansräkning och kassaflödesanalys Känn finansiella marknader, finansiella instrument och finansinstitut Veta bedömningsprinciper för finansiella investeringsinstrument, metoder för att konstruera finansiella portföljer, riskhantering nt och analys
Tillämpa kunskaper
Den studerande kommer att kunna:
- Arbeta individuellt och i team
- Planera, motivera, kontrollera, implementera
- Leda
- Utveckla strategisk vision, planera affärsplan med kraven, identifiera kritisk lösning, utveckla en verksamhetsplan
- Organisera med krav på marknadsföringsforskning, analysera statistisk information
- Använd matematisk och statistisk applikation för att lösa ekonomiska problem
- Skapa finansiell och bokföringsdokumentation
- Generera slutresultatets bedömningskoefficienter
- Bedöm investeringsprojekt
- Producera utgifter, kostnader och budgetdokument, beräkning av produktionskostnad
- Hitta information om finansmarknaden avseende finansiella instrument och organisera finansiella portföljer
Göra domar
- Den studerande kommer att kunna:
- Analysera kvantitativa och kvalitativa resultat av en forskning
- Göra slutsatser och argument baserade på den statistiska analysen av marknadsundersökningen
- Förutse framtida försäljning och priser baserat på tidigare statistiska resultat
- Analysera marknads- och miljöstyrkor; att jämföra konkurrenter och svaga och starka sidor i affärer SWOT-analys
- Analysera organisationens ekonomiska dokumentation och fatta beslut om sin finansiella ställning
- Analysera orsaker som ger skillnad mellan budgeterade och faktiska resultat
- Göra optimal bedömning vid bedömning av investeringsprojekt
- Analysera särskild finansiell information från speciella TV-program och tidningar och fatta korrekt bedömning utifrån denna information
- Kommunikations färdigheter
- Den studerande kommer att kunna:
- Presentera egen vision skriftligt samt göra presentation med modern teknik
- Använd lämplig terminologi under en presentation
- Förklara eller berätta lämplig information till specialisterna och andra intresserade personer
- Delta i diskussion
- Nuvarande detaljerad analys av resultatet skriftligt
- Kommunicera flytande på georgiska och engelska
- Använd elektronisk kommunikation på akademisk nivå
Lärande färdigheter
- Den studerande kommer att kunna:
- Ange sina yrkesintressen och självständigt identifiera föredragen fortsättning av studier på nästa nivå av utbildning eller utvecklingskunskap genom nya, certifierade kurser
- Sök efter obligatorisk litteratur elektroniskt och i biblioteket
- Konstant framsteg sin kunskap genom att använda georgisk och engelsk speciallitteratur
värden
- Den studerande kommer att kunna:
- Betrakta liberala demokratiska attityder som uttrycks av respekt för individ och egendom
- Tänk på rätt inställning till fysiska och intellektuella egenskaper. Tänk på personliga och kollektiva ansvarsområden
- Tänk ansvar gentemot samhället och staten uttryckt med hänsyn till lag och affärsetik
- Tänk på värdena för att utveckla staten och välfärden för den framtida generationen
Kontaktperson:
John Dastouri (MBA): j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr Bahman Moghimi PhD, DBA, MBA): B.Moghimi @ UG .edu.ge