Read the Official Description

Med ökad konkurrens på marknaderna till följd av avregleringen, den tekniska utvecklingen och globaliseringen, är en förståelse för marknadsföring blir allt viktigare för yrkesverksamma inom både privata och statliga affärsområden. I en mer konkurrensutsatt värld, akademiker med möjlighet att höja värdet på produkter och tjänster har en fördel gentemot andra.

Detta program är utformat för att ge studenterna en god bakgrund i näringslivet, tillsammans med en förståelse för marknadsföring roll inom och mellan organisationer.

Efter avslutad programmet skulle akademiker har förvärvat beslutsfattande förmåga och vara innovativa i sin inställning till affärsproblem och situationer. Dessutom utvecklar programmet kritiskt tänkande och kommunikationsförmåga så att studenter kan effektivt hantera den continualy föränderlig omvärld.

För att uppnå dessa mål, integrerar programmet att utveckla praktiska färdigheter och kunskaper, med en stark betoning på att förstå aktuella teorier och den senaste forskningen.

Ingångskrav :

Vilken som helst av följande:

  • HJÄLP Foundation i Konst / Foundation i Science med ett minimum CGPA poäng 2,0 av 4,0
  • HJÄLP Diploma in Business med en minsta CGPA poäng 2,0 av 4,0
  • 2 Cs i STPM ***
  • 2 A-nivå passerar
  • 5 B i Senior USA 3 (UEC) inklusive matematik och engelska
  • 5 CPU passerar med ett minimum i genomsnitt 50%
  • University Aggregate av 50% eller ATAR resultat på minst 50 för olika australiska Studentexamen Programs
  • likvärdiga kvalifikationer

*** De angivna kvalifikationer måste stödjas med ett pass i matematik, engelska, Sejarah och Bahasa Melayu på SPM nivå

Program taught in:
Engelska
Denna kurs är
Startdatum
Aug. 2019
Duration
3 år
Full-time
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Aug. 2019
Slutdatum
Application deadline

Aug. 2019